Jaguar X-TYPE - setkáme se s šelmou častěji?

Jaguar X-TYPE - setkáme se s šelmou častěji?

 
 

Prestižní britská automobilka Jaguar rozšiřuje svou modelovou nabídku. K již existujícím modelovým řadám - luxusní XJ, sportovní XK a posledně představeného S-Type nyní přibyla "nejmenší" řada s názvem X-Type.

Nový model by měl oslovit zejména mladší generaci zákazníků a očekává se také větší zájem o tento Jaguar mezi něžným pohlavím. Nová strategie prodeje i méně luxusních, cenově dostupnějších modelů je zatím u Jaguaru velmi úspěšná. Již nyní se totiž (zejména díky zatím nejlevnějšímu modelu S-Type) podařilo Jaguaru dosáhnout prodejních rekordů a po nástupu nového X-Type by se měla prodejnost dokonce zdvojnásobit. Kompaktní sportovní sedan X-Type by měl být tvrdou konkurencí zejména pro vozy Mercedes C, Audi A4, BMW řady 3, Lexus IS 200/300 a dalším. Nový X-type byl vyvinut ve Whitley Engineering Centre u Coventry a vyráběn bude v Hallenwoodském závodě Jaguaru v Merseyside v Anglii.

Vnější design X-Type je úspěšným propojením sportovního a mladistvého vzhledu s tradicí a původním stylem Jaguaru. Design zadní a boční části navazuje na úspěšný model S-type, ale přední partie jsou spíše ve stylu řady XJ. Celkový vzhled je však samozřejmě pozměněn pro dosažení poněkud agresivnějšího a mladistvějšího vzhledu.

Velkou novinkou a konkurenční výhodou Jaguaru X-Type je stálý pohon všech kol nazvaný Traction-4. Pohon kol je rozdělován mezinápravovým diferenciálem a to poměrem 40 % vpředu a 60 % vzadu. Tento poměr byl zvolen pro zachování typických jízdních vlastností Jaguaru, které byly doposud výhradně s pohonem zadních kol. Nový systém je vybaven i viskózní spojkou, která přerozdělí poměr pohonu v případě prokluzu předních či zadních kol.

Nabídka motorů pro X-Type je tvořena dvěmi vpředu napříč uloženými šestiválcovými motory. Oba motory vzešly z typu motoru AJ-V6 již představeného ve větším modelu S-type. První možností je motor se zdvihovým objemem 2,5 litru s maximálním výkonem 145 kW dosahovaným při 6800 ot/min a s maximálním točivým momentem 244 Nm při 3000 ot/min. X-Type s tímto motorem je nabízen ve dvou stupních výbavy a to v základním, luxusním S. E. (Special Equipment) a sportovním provedením Sport. Druhou možností je silnější motor se zdvihovým objemem 3,0 litru, který dosahuje maximálního výkonu 172 kW při 6800 ot/min a maximálního točivého momentu 284 Nm při 3000 ot/min. S tímto motorem je X-Type také nabízen buď v luxusním provedení S. E. (Special Equipment) nebo v provedení Sport. U obou motorů si je možné vybrat mezi pětistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou s možností výběru stylu řazení (normal nebo sport). Oba motory splňují emisní normy EU4 a kalifornskou LEV.

Interiér X-Type je také přizpůsoben mladším zákazníkům i když jeho styl, použité materiály a výbava se samozřejmě liší podle druhu provedení. Zákazník si tak podle provedení zároveň vybere i charakter interiéru (základní, luxusní nebo sportovní). Všechny provedení interiéru X-Type se však mohou pochlubit dobrým ergonomickým uspořádáním, dostatkem prostoru pro všechny cestující, bohatou standardní výbavou, ale třeba i množstvím praktických odkládacích prostorů. Zajímavostí X-Type je i zavazadlový prostor, který je s obsahem 452 litrů největší z celé nynější nabídky modelů Jaguaru.

Velká pozornost byla tradičně věnována bezpečnosti. X-Type je vybaven výjimečně tuhou karoserií, standardně montovaným protiblokovacím systémem brzd ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD a kotoučovými brzdami (vpředu s vnitřním chlazením). Ve standardní bezpečnostní výbavě však najdeme i nejnovější dvoustupňové čelní airbagy a boční airbagy pro řidiče i spolujezdce, přední i zadní okenní airbagy, systém uvolnění pedálů při nehodě a další. Za příplatek může být vůz vybaven i dynamickým stabilizačním systémem DSC.

Jaguar X-Type jistě potěší i příznivce nejmodernějších informačních a komunikačních technologií. V prostředním panelu vozu se totiž nachází sedmipalcový dotykový monitor na kterém je možné nejen sledovat ale i ovládat palubní počítač, navigační systém, klimatizaci, audioaparaturu, telefon GSM a poprvé u Jaguaru i televizi. V některých zemích si dokonce zákazníci budou moci přiobjednat i důmyslný záchranný a informační systém JaguarNet. Z jeho zavedením se ještě letos počítá v Británii, USA a Německu. JaguarNet je zajímavý zejména jako novodobý bezpečnostní prvek, který automaticky přivolá pomoc v případě nehody při níž došlo k aktivaci airbagů. Některé ze jmenovaných technologií je také možné ovládat i hlasem (navigační systém, klimatizaci, audioaparaturu a telefon). Hlasové ovládání "již rozumí" britské a americké angličtině, němčině, italštině a angličtině s australským nářečím.

Nový Jaguar X-Type je nepochybně zajímavý automobil sportovně-luxusního zaměření, u nějž bude také zajímavé sledovat jak moc se mu podaří rozvířit tvrdě obsazený automobilový trh této kategorie.

Cena Jaguaru X-Type je v ČR v základním provedení s motorem 2,5 litru 1.195.000 Kč a verze 3,0 je dostupná za 1.405.000 Kč.

Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku Vše zapomenuto, Rusko a Turecko zrušily sankce za sestřelenou stíhačku

Rusko a Turecko dnes podepsaly společné prohlášení o…

Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy Ford vyhodil ředitele, automobilka nestíhá sledovat trendy

Americká automobilka Ford Motor dnes potvrdila, že…

Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ Ať dozorčí rada schvaluje také investice našich dcer, navrhuje vedení ČEZ

Vedení energetické společnosti ČEZ navrhuje úpravou…

Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice Praha nepotřebuje druhou Blanku, stačí krátký tunel, tvrdí pražská Trojkoalice

Pražští zastupitelé za Trojkoalici nesouhlasí s variantou…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit Test ojetiny: Peugeot 407 je mechanicky odolný, ale umí i zazlobit

Ojeté Peugeoty 407 pořídíte od 70 tisíc korun. Na co si…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

Dnes 15:56

Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.




Blesk.cz

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli vzkaz kameníků z roku 1888

Překvapení při opravě Staroměstské radnice: Našli…

Vzácný objev učinili restaurátoři ve věži Staroměstské radnice, která nyní prochází rekonstrucí. V arkýři kaple…

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela se dojetím

Nenalíčená Marta Jandová na kraji světa: Rozbrečela…

Zpěvačka Marta Jandová (43) vyrazila na dovolenou společně se svojí rodinou. Sympatická hudebnice podnikla túru…

 

iSport.cz

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je vzhůru, o pauze vytuhnu

Kaše sleduje bratrův boj o Stanley Cup: Celý dům je…

Hokejová sezona se po nedělním finále mistrovství světa nachýlila k úplnému konci a kdo ještě v ročníku 2016/17…

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři. Zdržel se 10 sekund

Mourinhovo nejbizarnější vystoupení před novináři.…

José Mourinho je prostě svéráz. Trenér Manchesteru United to znovu potvrdil po posledním ligovém utkání proti…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…