Jaguar X-TYPE - setkáme se s šelmou častěji?

Jaguar X-TYPE - setkáme se s šelmou častěji?

 
 

Prestižní britská automobilka Jaguar rozšiřuje svou modelovou nabídku. K již existujícím modelovým řadám - luxusní XJ, sportovní XK a posledně představeného S-Type nyní přibyla "nejmenší" řada s názvem X-Type.

Nový model by měl oslovit zejména mladší generaci zákazníků a očekává se také větší zájem o tento Jaguar mezi něžným pohlavím. Nová strategie prodeje i méně luxusních, cenově dostupnějších modelů je zatím u Jaguaru velmi úspěšná. Již nyní se totiž (zejména díky zatím nejlevnějšímu modelu S-Type) podařilo Jaguaru dosáhnout prodejních rekordů a po nástupu nového X-Type by se měla prodejnost dokonce zdvojnásobit. Kompaktní sportovní sedan X-Type by měl být tvrdou konkurencí zejména pro vozy Mercedes C, Audi A4, BMW řady 3, Lexus IS 200/300 a dalším. Nový X-type byl vyvinut ve Whitley Engineering Centre u Coventry a vyráběn bude v Hallenwoodském závodě Jaguaru v Merseyside v Anglii.

Vnější design X-Type je úspěšným propojením sportovního a mladistvého vzhledu s tradicí a původním stylem Jaguaru. Design zadní a boční části navazuje na úspěšný model S-type, ale přední partie jsou spíše ve stylu řady XJ. Celkový vzhled je však samozřejmě pozměněn pro dosažení poněkud agresivnějšího a mladistvějšího vzhledu.

Velkou novinkou a konkurenční výhodou Jaguaru X-Type je stálý pohon všech kol nazvaný Traction-4. Pohon kol je rozdělován mezinápravovým diferenciálem a to poměrem 40 % vpředu a 60 % vzadu. Tento poměr byl zvolen pro zachování typických jízdních vlastností Jaguaru, které byly doposud výhradně s pohonem zadních kol. Nový systém je vybaven i viskózní spojkou, která přerozdělí poměr pohonu v případě prokluzu předních či zadních kol.

Nabídka motorů pro X-Type je tvořena dvěmi vpředu napříč uloženými šestiválcovými motory. Oba motory vzešly z typu motoru AJ-V6 již představeného ve větším modelu S-type. První možností je motor se zdvihovým objemem 2,5 litru s maximálním výkonem 145 kW dosahovaným při 6800 ot/min a s maximálním točivým momentem 244 Nm při 3000 ot/min. X-Type s tímto motorem je nabízen ve dvou stupních výbavy a to v základním, luxusním S. E. (Special Equipment) a sportovním provedením Sport. Druhou možností je silnější motor se zdvihovým objemem 3,0 litru, který dosahuje maximálního výkonu 172 kW při 6800 ot/min a maximálního točivého momentu 284 Nm při 3000 ot/min. S tímto motorem je X-Type také nabízen buď v luxusním provedení S. E. (Special Equipment) nebo v provedení Sport. U obou motorů si je možné vybrat mezi pětistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou s možností výběru stylu řazení (normal nebo sport). Oba motory splňují emisní normy EU4 a kalifornskou LEV.

Interiér X-Type je také přizpůsoben mladším zákazníkům i když jeho styl, použité materiály a výbava se samozřejmě liší podle druhu provedení. Zákazník si tak podle provedení zároveň vybere i charakter interiéru (základní, luxusní nebo sportovní). Všechny provedení interiéru X-Type se však mohou pochlubit dobrým ergonomickým uspořádáním, dostatkem prostoru pro všechny cestující, bohatou standardní výbavou, ale třeba i množstvím praktických odkládacích prostorů. Zajímavostí X-Type je i zavazadlový prostor, který je s obsahem 452 litrů největší z celé nynější nabídky modelů Jaguaru.

Velká pozornost byla tradičně věnována bezpečnosti. X-Type je vybaven výjimečně tuhou karoserií, standardně montovaným protiblokovacím systémem brzd ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD a kotoučovými brzdami (vpředu s vnitřním chlazením). Ve standardní bezpečnostní výbavě však najdeme i nejnovější dvoustupňové čelní airbagy a boční airbagy pro řidiče i spolujezdce, přední i zadní okenní airbagy, systém uvolnění pedálů při nehodě a další. Za příplatek může být vůz vybaven i dynamickým stabilizačním systémem DSC.

Jaguar X-Type jistě potěší i příznivce nejmodernějších informačních a komunikačních technologií. V prostředním panelu vozu se totiž nachází sedmipalcový dotykový monitor na kterém je možné nejen sledovat ale i ovládat palubní počítač, navigační systém, klimatizaci, audioaparaturu, telefon GSM a poprvé u Jaguaru i televizi. V některých zemích si dokonce zákazníci budou moci přiobjednat i důmyslný záchranný a informační systém JaguarNet. Z jeho zavedením se ještě letos počítá v Británii, USA a Německu. JaguarNet je zajímavý zejména jako novodobý bezpečnostní prvek, který automaticky přivolá pomoc v případě nehody při níž došlo k aktivaci airbagů. Některé ze jmenovaných technologií je také možné ovládat i hlasem (navigační systém, klimatizaci, audioaparaturu a telefon). Hlasové ovládání "již rozumí" britské a americké angličtině, němčině, italštině a angličtině s australským nářečím.

Nový Jaguar X-Type je nepochybně zajímavý automobil sportovně-luxusního zaměření, u nějž bude také zajímavé sledovat jak moc se mu podaří rozvířit tvrdě obsazený automobilový trh této kategorie.

Cena Jaguaru X-Type je v ČR v základním provedení s motorem 2,5 litru 1.195.000 Kč a verze 3,0 je dostupná za 1.405.000 Kč.

Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov Grenfell Tower může mít brzy pokračování, protipožárními testy neprošlo 60 budov

Protipožárním testům v Anglii dosud nevyhovělo 60…

Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 






 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je nezajímá, chtějí peníze

Účtenkovou loterii chce hrát jen 15 % Čechů. Auto je…

Ministerstvo financí se chystá spustit účtenkovou loterii, od které si slibuje, že se více lidí bude dožadovat…

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý, říkají politici

Před rokem Británie vyšlápla z EU. Rozvod je pomalý,…

Přesně před rokem Britové v referendu rozhodli o odchodu z Evropské unie. Od té doby má za sebou Velká Británie…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci vyhráli skupinu B po vítězství 3:1 nad…

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v Birminghamu a slaví titul

SESTŘIH: Skvělá Kvitová! Otočila finále v…

Petra Kvitová při druhém turnajovém startu po zranění ruky získala titul na trávě v Birminghamu. Sedmá nasazená…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…