Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF 2012: Radikální plastická operace

jaguar jizdnidojmy novemodely vyssistredni
jaguar jizdnidojmy novemodely vyssistredni
jaguar jizdnidojmy novemodely vyssistredni
jaguar jizdnidojmy novemodely vyssistredni
18 Fotogalerie
Diskuze (91)
Facelift Jaguaru XF přiblížil vzhled vlajkové lodi XJ a přinesl nevídaně rozsáhlé změny.

Na autosalonu v New Yorku se představuje důkladný facelift Jaguaru XF, označovaný jako modelový rok 2012. Jaguar kompletně přepracoval přední část karoserie, modifikoval záď a k tomu přidal několik technických inovací.

Na první pohled zaujmou nové bi-xenonové světlomety. Jsou nižší, protažené víc do šířky a přišly o obloučky zasahující do kapoty motoru. Z vnější strany je lemuje pás diod, který má připomínat tvar písmene J – nový rozpoznávací znak Jaguarů. Světlomety si zachovávají zdvojenou optiku, pro značku typickou, a nově mají zatmavené pozadí.

Nová maska chladiče je širší a má méně zaoblené rohy. Šéfdesignér programu XF Andy Whyman přiznává, že inspirací byla první generace XJ, která je oblíbeným modelem jeho i Iana Calluma. S tímto retroprvkem se proto budeme setkávat i v budoucnu.

jaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistrednijaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistredni | Zdroj: acz

Kapota motoru je protažená více dopředu a má výrazněji zvýšenou střední část – další typický prvek Jaguarů, tzv. Power bulge. Nenápadné zalomení v zadní části kapoty zlepšuje obtékání vzduchu a má zároveň sloužit jako křídlo, ke zvýšení přítlaku.

Nárazník standardní verze má zdobnější otvory na krajích a mohutnější chromované lišty. Tento designový prvek lze za příplatek nechat vyměnit za mlhovky. Podobné změny se dočkal i sportovní nárazník XFR, u něj však odpadají chromované lišty nebo možnost mlhovek.

Za předními koly se nachází nově tvarované boční výdechy. Horizontální orientace (a také množství dalších prvků) se inspiruje původním konceptem C-XF. Představitelé značky přiznávají, že takové řešení nemohli v sériové výrobě uplatnit, dokud byly Jaguar a Aston Martin pod jednou střechou koncernu Ford.

jaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistrednijaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistredni | Zdroj: acz

Zadní světla dostala také diody ve tvaru J. Chromovaná lišta mezi zadními lampami má po faceliftu subtilnější tvar a zmizel z ní nápis Jaguar, místo něj zdobí záď logo Jaguaru. Nápis s názvem automobilky nyní najdeme jen na předních blatnících.

XFR má také nový zadní difuzor. Díky němu a díky úpravám na spodní části karoserie se zesílil Venturiho efekt při proudění vzduchu pod autem.

V interiéru čekají zcela nová sedadla s výraznější tvarování a lepším bočním vedením. Stříbrná tlačítka jsou nahrazena černým měkčeným plastem – Jaguar zde vyslyšel stížnosti majitelů a zvolil barevný kontrast tlačítek s jejich rámečkem.

Multimediální systém má sedmipalcovou dotykovou TFT obrazovku s novým polarizačním filtrem. Na vrcholu nabízených audiosystém nyní stojí 1200W Bowers & Wilkins. Prémiová soustava 17 reproduktorů má subwoofer, který je větší než palivová nádrž ve Fordu Fiesta!

jaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistrednijaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistredni | Zdroj: acz

Nový motor AJ-i4D jsme představili již dříve. Čtyřválcový agregát o výkonu 140 kW s točivým momentem 450 Nm se svými parametry vyrovná staršímu 2,7D V6. Díky nižšímu objemu (2,2 litru), osmistupňové automatické převodovce a systému Stop/Start dosahuje kombinované spotřeby 5,4 l/100 km.

Více o novém motoru se dočtete v článku Jaguar XF 2,2D: První dojmy.

Osmistupňovou převodovku ZF dostanou také třílitrové biturbodiesely. Tím se sníží jejich kombinovaná spotřeba o půl litru na 6,3 l/100 km.

Další technické změny zahrnují například hliníkový obal diferenciálu, který zlepšuje chlazení, nebo dvojitou motorovou stěnu (snížení hluku o 3 dB). Snížil se také aerodynamický hluk a zmenšilo se pronikání ruchů do kabiny, výsledkem má být dle Jaguaru nejtišší interiér ve vyšší střední třídě (posuzováno v rychlosti 160 km/h).

Vstoupit do diskuze (91)