Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar: Napřed nové XF, až pak menší sedan (X760)

Diskuze (2)
Jaguar nechce opětovný vstup do střední třídy uspěchat, počká s ním až na dobu po vedení nástupce modelu XF.

Nový malý Jaguar, který se stane konkurentem BMW řady 3, Mercedesu třídy C, případně Audi A4, je prakticky jistou záležitostí. Automobilka mu přidělila vývojový kód X760 a kromě sedanu zvažuje i odvozený crossover.

Nyní je jasno v načasování jeho příchodu na trh. Podle všeho se tak stane v roce 2016, protože nová modelová řada vyjede až po příští generaci modelu XF. S ním se počítá pro rok 2015.

Důvodem volby tohoto pořadí je velikost obou aut. Aktuální sedan XF je s délkou 4961 mm nejdelším modelem vyšší střední třídy, nástupce má být ale ještě o něco větší. Naopak malý sedan se ve skutečnosti délkou přiblíží současnému XF. Jaguar totiž počítá s tím, že nové generace BMW 3 a Mercedesu C znatelně povyrostou a tento trend chce zachytit.

Zároveň v automobilce panují obavy, že kombinace nižší ceny a téměř podobných rozměrů by mohla odlákat zákazníky od současného XF k malému sedanu. To je dostatečně silný argument pro korekci harmonogramu nových modelů, protože Jaguar chce usilovat o věrnost majitelů vyšší střední třídy.

Adrian Hallmark, nový šéf automobilky, k tomu pro britský Autocar řekl: „Nezabijeme současné XF s novým malým modelem. Jeho koncem bude až další XF.“

Svou vizi malého Jaguaru představil letos v Ženevě Bertone. Automobilka byla návrhem potěšena, avšak od jeho realizace se distancovala.

Diskuze (2)
Avatar - Pekelná Micinka
24. 5. 2011 00:46
Re: Tak teda ....
Nemusi být. Menší model asi bude opravdu menší než současné XF a já doufám, že bude také hliníkový. A protože nové XF bude téměř určitě hliníkové a pravděpodobně ještě o kousek větší, tak nějaký hmotnostní rozdíl tam bude, hlavně že nebude od bertoňáka.
23. 5. 2011 08:54
Tak teda ....
Preci jenom doufam, ze si Jaguar naivne nemysli, ze v roce 2016 prekapotuji starou XF ...

To by nakonec mohlo dopadnout, ze nova XF bude z hliniku a lehci ci stejne tezka jako mensi novy budouci model. Nechce se mi verit, ze budouci generace MB C class a BMW 3 by atakovali 4.9 metru ...mozna tak u kombiku, ale zakonite auto v takovych rozmerech preci jenom ztraci na prakticnosti.

Dalsich 5 let cekat, to tedy da konkurencni nemecke trojce dost velky naskok k zabydleni rady malych mensich luxusnich modelu.