Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XFR-S Sportbrake: Rozzuřené britské kombi s 550 koňmi

David Bureš
Diskuze (28)

Po sportovně laděném sedanu přichází verze kombi. V hledáčku má například Audi RS 6 Avant.

Zprávy o chystaném rychlém sportovním kombi z dílny Jaguaru se potvrdily, automobilka na letošním ženevském autosalonu představí sportovní verzi odvozenou od modelu XF Sportbrake. Výrobce přeskakuje variantu XFR a ukáže rovnou vrcholné provedení XFR-S.

Pod kapotou XFR-S Sportbrake pracuje tak jako u sedanu pětilitrový vidlicový osmiválec přeplňovaný kompresorem. Výkon motoru činí 405 kW (550 koní), točivý moment vrcholí hodnotou 680 N.m. Motor spolupracuje s osmistupňovým automatem. Na konkurenta v podobě osmiválcového Audi RS 6 Avant auto ztrácí 10 koní a 20 N.m.

Díky svému výkonnému motoru britské kombi zrychlí z 0-100 km/h za 4,8 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na hodnotu 300 km/h. Kombinovaná spotřeba v normovaném evropském cyklu činí 12,7 litru benzinu na 100 kilometrů.

Po vzoru sedanu se XFR-S Sportbrake tváří opravdu naštvaně. Změny designu mají nejen odkazovat na schopnosti auta, ale také zlepšovat jeho schopnosti. V předním nárazníku se objevují větší otvory, které přivádějí více vzduchu k motoru. Aerodynamice pomáhá přední „lízátko,“ rozšířené blatníky, difusor na zádi nebo střešní spoiler. Kovaná kola jsou 20palcová, pneumatiky z dílny Pirelli mají rozměry 265/35 vpředu a 295/30 vzadu.

Zadní zavěšení auta prošlo úpravou, aby i přes karoserii kombi (a s tím související hmotností nad zadní nápravou) byl XFR-S Sportbrake schopný při jízdě v zatáčkách. Revizí prošly pružiny i adaptivní tlumiče. Tyto změny doplňuje nově naladěný aktivní elektronický diferenciál i kontrola stabilizace. O zastavení se starají brzdové kotouče s průměrem 380 mm vpředu a 376 mm vzadu.

Vedle řidičů milujících rychlost potěší XFR-S Sportbrake také milovníky hudby. Standardem totiž bude hudební systém od britské značky Meridian s 18 reproduktory o výkonu 825 W.

David Bureš
Diskuze (28)
27. 2. 2014 16:18
Re: Zlobivá kočička
Mensie ako 20" nedas kvoli brzdam. Rovnako je na tom uz aj obycajne XFR
26. 2. 2014 10:21
Re: Designově někde mezi Kia a Hyundai,
Přesně tak, konfekční nuda.
To kdyby něco takového postavila nějaká absolutně nekonfekční automobilka, třeba Fiat, to by to pak bylo dělo, že?
Avatar - Barrichello
26. 2. 2014 09:01
Re: Pro mě je vzhled novodobých Jaguarů
Co sem měl tu X350 4,2 kompresor tak po stránce pohodlí, komfortu, výkonosti, spotřeby a ovladatelnsoti nemůžu říct ani písmeno proti.....

Ale byly tu jiné věci a o tom zas někdy jindy...
Avatar - Stejsn
25. 2. 2014 19:13
Designově někde mezi Kia a Hyundai,
konfekční nuda ;-\
25. 2. 2014 17:26
Re: Pro mě je vzhled novodobých Jaguarů
Já myslím,že až zas tak odvážný nejsem,prostě mě ten vzhled moc nebere,to je celé.Jízdně to hodnotit neumím,nikdy jsem žádného Jagura neřídil,ale ty starší se mi hodně líbí,jak zvenku tak i uvnitř.