Jaguar zvažuje kompaktní předokolku
Luxusní značky se v posledních letech zajímají spíše o zisk a prodejní čísla, než o image a tak se jejich zájem obrací na nižší segmenty trhu, na které by ještě před dvěma dekádami vůbec nepomyslely. Audi to vzalo opravdu do extrému a nabízí i malé vozy, ostatní německá konkurence se uchytila v nižší střední třídě a ty japonské prémiovky, co takový vůz ještě nemají, jej chystají. Dalším společným jmenovatelem v rámci snižování nákladů je přechod těchto modelů na pohon předních kol.
Jaguar chce být rovnocenným soupeřem těchto značek a tohoto trendu si všímá. Šéfdesignér Velké kočky Ian Callum řekl australskému webu Motoring, že Britové zvažují také kompaktní model s pohonem předních kol. "Myslím si, že na trhu malých aut je velká příležitost, je to ale velmi obtížný byznys - velmi konkurenční a s výrazným důrazem na cenu," dodává.
Callum nespecifikoval, v jakém stádiu ono zvažování je, nicméně s ohledem na to, že být plně konkurenceschopný vyžaduje i přizpůsobovat se vývoji trhu, se dá očekávat, že jde o něco více, než uvažování. Zvlášť když dodává, že "současná technická úroveň" zajistí, že by zákazníci značky měli akceptovat pohon předních kol. Co se designu týče, pak je naprosto jisté, že by se nový model ubíral směrem, vytyčeným o kategorii větším sedanem XE.
Vypadá to tedy, že jedinou prémiovou automobilkou, která nechce předokolkový kompakt, je Cadillac, ten má v úmyslu i nadále zůstat výhradně u klasické koncepce.