Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jan Laube: Cena Focusu RS vás mile překvapí!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Včera navštívil ředitel českého Fordu Jan Laube redakci Auto.cz, a to s jediným posláním – odpovídat na dotazy vás, čtenářů. My přinášíme souhrn toho nejpodstatnějšího, co zaznělo.

Byl to maraton otázek, kterých nakonec přišlo zhruba 220, Jan Laube se však snažil odpovědět opravdu na vše, co vás zajímá, i když to občas byly otázky na tělo či nešlo o zrovna lichotivé příspěvky. S některými odpověďmi pomáhali také specialisté na danou oblast, většinou však seděl za klávesnicí přímo ředitel českého Fordu. My jsme se snažili rozhovorem prokousat a přinést vám to nejdůležitější, co zaznělo.

Z počtu otázek je vidět, že Ford české řidiče velmi zajímá. Většina dotazů směřovala k novým modelům, mohli jsme se však dozvědět i něco ze soukromí Jana Laubeho a mnozí řešili také ojeté vozy. Nás ale přece jen zajímají nejvíce novinky.

Kdy bude představen Ford Focus RS a za jakou cenu? Takováto otázka zazněla hned několikrát, přičemž odpovědí na ní je, že sériová verze vozu s Kenem Blockem za volantem bude k vidění již koncem měsíce na festivalu rychlosti v Goodwoodu. Do výroby pak vůz jde koncem roku, cenu však budeme znát již za několik týdnů a podle Laubeho má mile překvapit. Automatická převodovka však v plánu není, zůstane čistě u puristického manuálu. V běžném Focusu pak pohon všech kol na rozdíl od RS nečekejte, všechna kola jsou však již nyní poháněna u naftového Mondea a do budoucna přijde i Galaxy, S-Max a SUV Edge.

„Jedná se o elektronicky řízený systém spojek (bez diferenciálu) připojujících dle výsledku rozhodovacího procesu modulu ESP v komunikaci s PCM a dalšími řídicími jednotkami vozidla přiměřeným hnacím momentem každou zadní poloosu zvlášť. Ve spolupráci s elektronickým programem TorqueVectoring může být dosaženo přenosu 100% využitelné (adhezní) síly na každém kole,“ vyjádřil se jeden z techniků v souvislosti s pohonem všech kol Focusu RS.

Ceny osobní dodávky Tourneo Custom s motory splňujícími emisní normu Euro 6 pak máme očekávat na podzim tohoto roku. Opět budou v nabídce výhradně diesely. Zajímavý je pak údaj o firemně nastavené životnosti vozů. Osobní Fordy mají bez zásadních problémů zvládnout až 320 tisíc kilometrů, užitkové pak dvojnásobek.

Jan Laube rovněž odpovídal dotaz, zda přijdou i menší, než litrové motory. Snižování objemů je však prý již překonané a nově se automobilka zaměřuje na nové technologie, mimo jiné i hybridy. Vozy na CNG ani elektromobily ale očekávat v nejbližší době nemáme.

Luxusní verze Vignale dále nezůstane vyhrazena jen Mondeu, ale přijde i S-Max a další modely jako Kuga či Edge budou následovat. Vyloučeno však je nabízení vozu F-150 Raptor na našem trhu, vzhledem k nákladům na uvedení vozu.

Zajímavé bude rovněž představení nového Fordu Edge. „Termín zahájení prodeje je stanoven na konec roku 2015. První vozy se u nás objeví následně v dubnu 2016. Model bude dostupný pouze se vznětovými motory 2.0 TDCi 180 koní nebo 210 koní Bi-Turbo. Vždy s pohonem všech kol,“ řekl k tomuto SUV Laube. Pro Evropu bude model vyráběn v kanadském Oakville.

Bude někdy informační a zábavní systém SYNC hovořit česky? Zcela jistě, a to již v polovině příštího roku, kdy přijde vylepšená třetí generace systému vyvíjená tentokrát ve spolupráci s BlackBerry a ne Microsoftem. Další z diskutovaných prvků výbavy jsou adaptivní tlumiče pro Mondeo. Ty si bude možné na našem trhu objednat již ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.

Někteří čtenáři volali po návratu oblíbeného Fordu Mondeo ST se šestiválcem, takováto verze však zatím v plánu není. Stejně tak manuální převodovku k doposud nejsilnější variantě vozu střední třídy s motorem 2.0 EcoBoost nečekejte.

Ford rovněž připravuje program Garant pro ojetá vozidla se stářím do pěti let a nájezdem maximálně 120.000 km, která by byla prověřená techniky automobilky. Chybět samozřejmě nesmí ani kompletní servisní historie.

Nový Ford Mustang je dle Laubeho pro letošní rok již vyprodán a jedná se o navýšení kvót pro rok příští. Vůz nabízí dealeři v Praze a Pardubicích, přičemž zatím se neuvažuje o dovozu i silnějších variant typu Shelby GT350, byť vyloučeno to do budoucna rozhodně není.

Z hlediska nových modelů víme, že nástupce Fiesty nepřijde dříve, než v roce 2017. Vůz má být stále čistě evropský. Již za rok se však má prodávat zcela nová interpretace minivozu Ka, která dostane pětici dveří. Současná varianta se letos přestane vyrábět. Ceny a další informace o novince budou nejspíše zveřejněny ještě tento rok. Z nových kombinací máme dále očekávat možnost připlatit si u Focusu s naftovou patnáctistovkou TDCI za automatickou převodovkou Powershift se dvěma spojkami.

A jak to vypadá s malým SUV EcoSport? To je stále v plánu, vůz však nyní prochází úpravami pro náročnější evropské zákazníky, jedná se kupříkladu o „snížení světlé výšky vozu pro lepší jízdní vlastnosti, kvalitnější materiály v interiéru nebo některé užitečné technologie jako např. vyhřívané čelní sklo či multimediální systém Ford SYNC.“ S pohonem všech kol se pro současné provedení Fordu EcoSport prozatím nepočítá.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)