Jeep Cherokee 2,5 TD - Farmářské vozidlo

Jeep Cherokee 2,5 TD - Farmářské vozidlo

 
 

Druhým terénním vozem testovaným v redakci www.auto.cz se stal světoznámý Jeep Cherokee. Narozdíl od prvního testovaného teréňáku SsangYong Musso je tento Jeep opravdovým terénním vozem, který úmyslně postrádá přemíru luxusu a zakulacených tvarů.

Přesto je nutno zdůraznit, že Cherokee v minulém roce prošel výraznou inovací, která nákladem přes 215 milionů dolarů má zajistit tomuto Jeepu dobrou prodávanost i v příštím století. Z hlavních změn je zvenčí patrna pozměněná maska chladiče a jemné zakulacení mnoha dílů karoserie. Podstatně více úprav se však nachází uvnitř vozu. Celá přístrojová deska je nová s přehlednou kapličkou a ergonomicky umístěnými ovl. prvky. Volant se standardně montovaným airbagem je rovněž nový. Ventilační a topná soustava je posílena o 30 procent. Přepracováním prošlo i uložení pohonných jednotek, čímž se dosáhlo snížení hluku i vibrací pronikajících do interiéru. Terénní vlastnosti byly posíleny zvýšením torzní tuhosti karosérie o plných 40 procent. Dále byla zavedena nová generace čtyřkanálového ABS a klasická plechová nádrž byla nahrazena moderní plastovou s objemem 76 litrů.

Jízda tímto vozem po normálních silnicích je sice poměrně příjemná, ale přesto je naklánění vozu výrazně vyšší než u běžných osobních vozů. Co nám dále celkem dost vadilo, byl neuvěřitelně velký účinek posilovače, díky čemuž se i při minimálním pootočení volantem vůz pohyboval ze strany na stranu a neustálé korigování při delší jízdě dost unavuje. Výhodou je možnost vypnutí pohonu př. nápravy a tím snížit spotřebu paliva při jízdě po běžné silnici. Vypnutí, popřípadě zapnutí, je možno provézt i za jízdy, což mnohé vozy konkurence nedovolují a je nutno s nimi zastavit.

Po nájezdu do terénu se ale vše obrátilo a Cherokee začal ukazovat svou pravou terénní tvář. Počáteční slabší terén jsme hravě zvládli i bez redukce. Po dojetí k pořádnému svahu jsme zařadili redukci a díky dobře táhnoucímu turbodieselu a velkým nájezdovým úhlům jsme nenašli terén, jímž by Cherokee neprojel. Co nás překvapilo, byla skutečně velká tuhost karoserie, neboť i když se jedním předním kolem najelo na svah a zadní kolo se vznášelo ve vzduchu, v interiéru díky minimálnímu krutu karoserie nic nevrzalo ani nepraskalo, tak jako se u poloterénních vozů stává. Motor s výkonem 85 kW a velkým točivým momentem 300 Nm při 2000 otáčkách je pro jízdu v terénu vhodný právě díky nízko položenému točivému momentu. Hluk motoru je v kabině sice patrný, ale nijak se neodlišuje od jiných vozů s dieselem.

Interiér vozu je poměrně strohý (viz foto), ale plně odpovídá programovému určení tohoto vozu (luxus najdete v Grand Cherokee). Kritiku zaslouží málo místa na nohy na zadních sedadlech, stejně jako špatný přístup na ně malými dveřmi. O to větší je zavazadlový prostor (viz foto). Námi testovaný vůz byl slušně vybaven např.: 2x airbag, rádio se 4mi reproduktory, tónovaná skla, posilovač, klimatizace, samosvorný diferenciál, kůží potažený volant a litá kola 15 , dálkové ovládání centrálního zámku, el. ovl. oken a zrcátek.

Celkově se tedy jedná o povedený vůz pro svůj účel - jízdu ve středním a těžkém terénu. Při rozhodování se o koupi tohoto vozu je však nutno si dobře rozmyslet, kolik času tento vůz skutečně stráví v terénu a kolik na běžné silnici.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 995 700 Kč Cena v testované výbavě: 995 700 Kč

Štítky SUV Jeep Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 3900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 162
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.1 / 8 / 9.5
Rozměry a hmotnosti
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1640 / 750
Rozměr pneu:0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4240
b) šířka (mm): 2010
c) výška (mm): 1700
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,70
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Video: S hraniční zdí si neporadí ani Jeep Cherokee Video: S hraniční zdí si neporadí ani Jeep Cherokee

Pašeráci drog pro překonání hranice mezi Mexikem a USA…

Jeep Wrangler od Moparu:  Americký offroad do těch nejtěžších podmínek Jeep Wrangler od Moparu: Americký offroad do těch nejtěžších podmínek

Divize Mopar nabízí různé příslušenství pro vozy koncernu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Jiří Suchý zkolaboval na jevišti: Náhlý převoz do nemocnice

Jiří Suchý zkolaboval na jevišti: Náhlý převoz do nemocnice

O pěkně stresující chvíle se postaral zpěvák, skladatel a herec Jiří Suchý (84). Ten v pondělí večer při…

Zachrání se Borhyová? Trvalý pobyt si přehlásila zpět na Prahu 8

Zachrání se Borhyová? Trvalý pobyt si přehlásila…

Místostarostka Prahy 8 Alena Borhyová (ANO) si přehlásila trvalý pobyt z Dolních Chabrů do Prahy 8. Vyplývá to z…

 

iSport.cz

Růžička vyvázl s pokutou! Pokud nezaplatí 400 tisíc, půjde do vězení

Růžička vyvázl s pokutou! Pokud nezaplatí 400 tisíc,…

Kauza hokejového kouče Vladimíra Růžičky a půl milionu korun od Miroslava Palaščáka dospěla ke svému rozuzlení.…

Odvolá Anglie trenéra? Allardyce radil, jak obejít pravidla o přestupech

Odvolá Anglie trenéra? Allardyce radil, jak obejít…

Fotbalovou Anglií otřásá prvotřídní skandál! Deník Daily Telegraph přinesl nahrávku, na níž reprezentační kouč…

 

Reflex.cz

Norské národní divadlo „žehlí“ skandál s videem proti Izraeli, které je v duchu nacistické propagandy

Norské národní divadlo „žehlí“ skandál s videem…

Norské národní divadlo v Oslu čelí vážnému obvinění, že nechalo natočit v duchu nacistické propagandy video…

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým činitelům, včetně korunního prince

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým…

Saúdskoarabský král Salmán je od roku 2015 králem Saúdské Arábie. Zastává funkci ministra obrany země a má…