Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee SRT8: Nekompromisní výkon

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Autosalon v New Yorku je místem světové premiéry několika novinek divize Street and Racing Technology (SRT) a mezi ty nejvýkonnější patří nový Jeep Grand Cherokee SRT8.

Současná generace Jeepu Grand Cherokee měla premiéru před dvěma lety v New Yorku. Prodej se v USA i Evropě rozběhl v průběhu loňského roku a při jeho zahájení byly v nabídce dva zážehové motory – 3,6 V6 Pentastar (210 kW) a 5,7 V8 HEMI (259 kW). V polovině letošního roku se Evropa dočká třílitrového turbodieselu s výkony 140 kW a 177 kW.

Poslední verzí, s níž bude paleta pohonných jednotek kompletní se stává Grand Cherokee SRT8, jehož prodej se má na severoamerickém trhu rozběhnout koncem letošního léta.

Zájemci o extrémně výkonné SUV se již nyní mohou těšit na atmosférický vidlicový osmiválec HEMI, který z objemu 6,4 litru nabídne maximální výkon 347 kW (472 k) a točivý moment 630 Nm, z nějž bude 90 % k dispozici od 2800 do 6000 min-1. Ve srovnání s předchozí generací SRT8 s motorem 6,1 V8 HEMI má novinka o 34 kW (46 k) vyšší výkon a o 61 Nm vyšší točivý moment.

S motorem standardně spolupracuje pětistupňová automatická převodovka s možností volby rychlostí pádly pod volantem a pohon všech čtyř kol Quadra-Trac, který dokáže v případě potřeby přenést až 100 % točivého momentu na jedno ze zadních kol. Díky systému Selec-Track (ovlivňuje mimo jiné činnost elektronické verze systému jízdní stability a funkci adaptivních tlumičů) a 20palcovým kolům s run-flat pneumatikami Pirelli PZero o rozměru 295/45 ZR20 má velké SUV zvládnout příčné zrychlení 0,9 g.

Brzdový systém značky Brembo je vybaven kotouči o průměru 380 mm vpředu, do nichž se zakusují šestipístkové třmeny, zatímco vzadu jsou kotouče o průměru 350 mm a třmeny se čtyřmi pístky. Brzdná dráha z rychlostí 96,5 km/h je pouhých 35,35 metru.

Jeep Grand Cherokee SRT8 má maximální rychlost elektronicky omezenu na 250 km/h a akceleraci z 0 na 96 km/h zvládne za 4,8 s. Zrychlení z 0 na 160 km/h a následné zpomalení a zastavení trvá okolo 16 s a sprint na čtvrt míle zabere 13,5 s. V případě spotřeby paliva tiskové materiály uvádí, že i přes vyšší objem a výkon motoru je u nového SRT8 díky přepracovanému systému deaktivace poloviny válců o 13 % nižší než u předchůdce. Dojezd na jednu nádrž paliva se má pohybovat okolo 724 km.

Od svých méně výkonných sourozenců se novinka odlišuje vedle techniky a výkonů i upraveným designem exteriéru. Světlá výška je o 25,4 mm nižší. Nejviditelnější změnou je zcela nový přední nárazník s denními světly z LED. Další úpravy představují širší lemy blatníků v barvě karoserie, nástavce prahů, spoiler nad zadním oknem a difuzor pod zadním nárazníkem.

V interiéru patří k hlavním novinkám SRT8 tříramenný sportovní volant s vyhříváním, hliníkové pedály, obložení části palubní desky a výplní dveří z uhlíkových vláken a sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa.

Cena nového Jeepu Grand Cherokee SRT8 prozatím nebyla stanovena ani pro severoamerický trh.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - Barrichello
22. 4. 2011 09:38
Re: Hodně brutální SUV
Jo amerika je, resp. Chrysler je ještě vpořádku. Naštěstí.
Amerika pořád umí dělat dobré motory a HEMI je legenda :yes:

Nejlepší z nejlepších.
Avatar - Barrichello
22. 4. 2011 09:37
Re: Hodně brutální SUV
No jo no, my to víme že z toho máš mindrák :o)))
Avatar - Johny.Rico
21. 4. 2011 14:24
Re: Hodně brutální SUV
Dicky, tvoje příspvěvky jsou fakt extra :-) Ovšem na názor máme právo všeci ;-)
21. 4. 2011 12:21
Design masky???
Nemůžu si pomoct, ale ta maska je jak nějaký gangsta tuzing...
Avatar - Subaru4ever
21. 4. 2011 10:25
Re: Hodně brutální SUV
Chystaný nový Viper by si měl ponechat svůj "downsizový" motor V10 8,2 l >:-[] :yes: ... jenom by v něm měl přibýt Fiaťácký systém MultiAir