Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Renegade se začne prodávat na konci září, nabídne i devítistupňový automat

David Bureš
Diskuze (40)
Jeep Renegade bude sdílet techniku s chystaným Fiatem 500X. O jeho výrobu se stará italský závod Melfi.

Modelem Renegade chce automobilka Jeep vstoupit do stále rostoucího segmentu malých SUV. Automobil sice debutoval již na jaře v Ženevě, jeho prodej na evropských trzích však bude teprve postupně startovat, a to od konce září. Ještě předtím Jeep připomíná, co „renegát“ nabídne.

Podobně jako větší Cherokee není Renegade vozem, který by se zalíbil všem. Přídi dominuje maska chladiče s tradičními sedmi svislými otvory, která naznačuje jemný úsměv. Jinak je ale Renegade drsňákem dávajícím najevo své terénní schopnosti.

V duchu doby uvnitř malého italsko-amerického SUV nemůže chybět dotyková obrazovka multimediálního systému – v základu je pětipalcová, za příplatek má 6,5“. Sedmipalcový displej se pak bude moci objevit v kapličce s přístroji. Lahůdkou pro posádku jsou dvě možnosti jízdy s nebem nad hlavou. Systém My Sky je elektricky ovládaná panoramatická střecha, jejíž dva panely je možné odejmout a nechat je třeba v zavazadelníku.

Jeep chce modelem Renegade oslovit hlavně mladé zákazníky. Ty mají vedle netradičního vzhledu oslovit také třeba možnosti individualizace vzhledu. V nabídce bude sedm designů kol nebo mnohé barevné kombinace interiéru. Divize Mopar pak nabídne více než 100 doplňků k vozu, jako třeba nálepky na karoserii nebo střešní boxy.

Zavazadelník vozu disponuje objemem 351 litrů, po sklopení zadní lavice sedadel je možné do Renegade naložit až 1.297 litrů nákladu.

Na evropských trzích se pro Renegade počítá s pestrou nabídkou sedmi pohonných jednotek. Benzinové motory zastoupí 1.6 E.torQ (81 kW) a 1.4 MultiAir ve dvou výkonových verzích se 103 kW a 125 kW. Z turbodieselů budou nabídnuty 1.6 MultiJet (88 kW) a 2.0 MultiJet ve třech variantách s 88 kW, 103 kW a 125 kW.

Vrcholná zážehová čtrnáctistovka a vznětový dvoulitr budou kombinovány výhradně s devítistupňovým automatem. Pro ostatní jednotky bude základem šestistupňový manuál, 1.6 E.torQ nabídne jen pětistupňový. Pro slabší čtrnáctistovku bude pak k dispozici šestistupňová dvouspojková převodovka. Vybrané agregáty bude možné doplnit pohonem všech kol.

Jeep Renegade se začal vyrábět v červenci v italské továrně Melfi, které se dosud specializovala na malá auta. Vedle malého Jeepu se zde bude vyrábět také technicky spřízněný Fiat 500X. Renegade je prvním Jeepem vyráběným pro celý svět mimo USA.

David Bureš
Diskuze (40)
24. 12. 2020 14:14
A co ten megaúspěch fiatu 500L?
Na kraviny (jakým sou české pořady o autech) se nedívám..... http://besthentaigifs.com/

Zajímavý je, že špatný sladění převodvky kritizují i jinde.A ta cena je naprosto mimo.

Takže i kdyby palubku a strop zničili novináři, pořád zůstává dost důvodů to nekoupit.

USA nabízí za ty prachy i jiný věci, jako Durango, Explorer, Gmc Acadia atd. Bavíme se o Pentastaru tedy.
Avatar - Barrichello
11. 9. 2014 10:08
Re: šéf Ferrari odstupuje
Obdivovatelé a příznivci klasického Jeepu, případně amerických vozů se musí smířit s tím, že holt spojení s Fiatem si žádá své oběti a nic není, jako bývalo. Majitelé Chryslerů 300C (nyní Lancií) by mohli vyprávět, jak se automechanici ve Fiatu učí za pochodu a často neví, která bije.

Ocitován jeden pán. Zkušenosti dalších potvrzují neznalost a neochotu. Mluvivl sem s kukama co volali do Imofy :o)) Dobrá story.

A co ten megaúspěch fiatu 500L?

Jako vždy záměrný zamlčování faktů, které se vám nehodí do krámu, vid :o))
Avatar - Barrichello
11. 9. 2014 09:15
Re: To bude věc
Pořad s cherokee sem neviděl. Stačilo mi pár starších dílů >:D
10. 9. 2014 22:43
Re: šéf Ferrari odstupuje
jo jo, bejt kámoš s odborama, o tom Marchione vždycky snil.... Stejně jako o tom, aby ho chválili tzv. "fandové", což jsou většinou pomatení leštiči ojetin (že...?). Akcionáři jeho kroky schválili jasno většinou a ceny akcií si nevedou vůbec špatně....

Takže ti tam zůstal jen ten šéf Ferrari, což může být klidně jen osobní averze dvou bossů nebo cokoliv jiného....

ale jinak dobrý Bariku, jako vždy....
10. 9. 2014 21:02
Re: To bude věc
problémy s prevodovkou mal aj veľký cherokee, no už to vychytali a po pár úpravách softvéru je to už ok. To je výsledok rýchleho zavedenia do výroby. V mojom GC radí 8 stupňový ZF krásne takže spokojnosť. Uvidíme ako bude ďalej.