Jeep Wrangler dostane motor 3,6 V6 Pentastar
Jeep Wrangler má být od příštího modelového roku nabízen s novým benzinovým motorem. Účinnější jednotka 3,6 V6 Pentastar má nahradit stávající 3,8 V6 EGT o výkonu 146 kW. Ten je pro Wrangler nabízen od roku 2007, kdy nahradil předchozí čtyřlitrový řadový šestiválec.
Mluvčí automobilky, Todd Goyer tuto novinku zatím nepotvrdil, informace o motoru Pentastar pro Wrangler vyplývají z dokumentů určených pro oficiální zastoupení Jeepu. Tyto materiály dále tvrdí, že motor bude kombinován s pětistupňovou samočinnou převodovkou. Stávající Wrangler a jeho čtyřdveřová varianta Wrangler Unlimited používají čtyřstupňový automat.
Efektivnější technika má snížit kombinovanou spotřebu benzinového Wrangleru pod hodnotu 10,0 l/100 km. Kombinovaná spotřeba dvoudveřového Wrangleru s motorem 3,8 V6 a čtyřstupňovým automatem je 11,9 l/100 km. U Wrangleru Unlimited je pak 12,3 l/100 km.
Motor 3,6 V6 Pentastar pro Wrangler má být totožnou verzí, která je použita pro Jeep Grand Cherokee. V něm tato jednotka dosahuje výkonu 210 kW v 6350 min-1, vrchol točivého momentu 347 Nm leží v 4300 min-1.
Stávající 3,8 V6 nabízí výkon 146 kW v 5200 min-1a 321 Nm v 4000 min-1. Vůz byl pro svůj nízký výkon kritizován a někteří prodejci Jeepu přiznávají, že si jejich zákazníci nechávali svůj vůz často vyladit.
Automobil loni prošel modernizací. Na exteriéru došlo k minimálním změnám v podobě většího zadního okna a rozšíření nabídky laků karoserie o nové odstíny (Detonator Yellow, Deep Cherry Red, Sahara Tan, Cosmos Blue a Bright White).
Zásadní změny se odehrály až v interiéru Jeepů. Zde nedošlo pouze na nové materiály, ale Wranglery dostaly zcela novou palubní desku s novým přístrojovým štítem a středovou konzolou. Nový je i multifunkční volant, loketní opěrka mezi sedadly a výplně dveří s měkčenými opěrkami loktů. Při vývoji nového interiéru bylo vylepšeno i odhlučení kabiny.
Od loňska je také novinkou turbodiesel 2,8 CRD. Ten nabízí největší výkon 147 kW (200 k) ve 3600 min-1 a disponuje funkcí Stop/Start, tedy automatickým vypínáním a spouštěním motoru.
Točivý moment 410 Nm dostupný v pásmu 2000-3200 min-1 přenáší šestistupňová manuální převodovka, u samočinného ústrojí W5A580 s pěti rychlostmi je jeho hodnota vyšší: 460 Nm mezi 1600-2600 min-1. Automat umožňuje i manuální řazení.