Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Wrangler dostane motor 3,6 V6 Pentastar

David Bureš
Diskuze (3)
Nový benzinový motor se ve Wrangleru objeví od modelového roku 2012.

Jeep Wrangler má být od příštího modelového roku nabízen s novým benzinovým motorem. Účinnější jednotka 3,6 V6 Pentastar má nahradit stávající 3,8 V6 EGT o výkonu 146 kW. Ten je pro Wrangler nabízen od roku 2007, kdy nahradil předchozí čtyřlitrový řadový šestiválec.

Mluvčí automobilky, Todd Goyer tuto novinku zatím nepotvrdil, informace o motoru Pentastar pro Wrangler vyplývají z dokumentů určených pro oficiální zastoupení Jeepu. Tyto materiály dále tvrdí, že motor bude kombinován s pětistupňovou samočinnou převodovkou. Stávající Wrangler a jeho čtyřdveřová varianta Wrangler Unlimited používají čtyřstupňový automat.

Efektivnější technika má snížit kombinovanou spotřebu benzinového Wrangleru pod hodnotu 10,0 l/100 km. Kombinovaná spotřeba dvoudveřového Wrangleru s motorem 3,8 V6 a čtyřstupňovým automatem je 11,9 l/100 km. U Wrangleru Unlimited je pak 12,3 l/100 km.

Motor 3,6 V6 Pentastar pro Wrangler má být totožnou verzí, která je použita pro Jeep Grand Cherokee. V něm tato jednotka dosahuje výkonu 210 kW v 6350 min-1, vrchol točivého momentu 347 Nm leží v 4300 min-1.

Stávající 3,8 V6 nabízí výkon 146 kW v 5200 min-1a 321 Nm v 4000 min-1. Vůz byl pro svůj nízký výkon kritizován a někteří prodejci Jeepu přiznávají, že si jejich zákazníci nechávali svůj vůz často vyladit.

Automobil loni prošel modernizací. Na exteriéru došlo k minimálním změnám v podobě většího zadního okna a rozšíření nabídky laků karoserie o nové odstíny (Detonator Yellow, Deep Cherry Red, Sahara Tan, Cosmos Blue a Bright White).

Zásadní změny se odehrály až v interiéru Jeepů. Zde nedošlo pouze na nové materiály, ale Wranglery dostaly zcela novou palubní desku s novým přístrojovým štítem a středovou konzolou. Nový je i multifunkční volant, loketní opěrka mezi sedadly a výplně dveří s měkčenými opěrkami loktů. Při vývoji nového interiéru bylo vylepšeno i odhlučení kabiny.

Od loňska je také novinkou turbodiesel 2,8 CRD. Ten nabízí největší výkon 147 kW (200 k) ve 3600 min-1 a disponuje funkcí Stop/Start, tedy automatickým vypínáním a spouštěním motoru.

Točivý moment 410 Nm dostupný v pásmu 2000-3200 min-1 přenáší šestistupňová manuální převodovka, u samočinného ústrojí W5A580 s pěti rychlostmi je jeho hodnota vyšší: 460 Nm mezi 1600-2600 min-1. Automat umožňuje i manuální řazení.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - Barrichello
7. 6. 2011 09:58
Re: Pentastar pro Wrangler
Jujda, ty v tom máš hokej wolffe.
Tam bude přeci slavná 2,8 CRD - tedy VM Motori. Kterého si fiátek půlku koupil, však si to tu psal. Ta bude i ve Voyageru.

Jediné CRD mod Mercedesu sou ty 2,2 (Compass a Patriot) a ty fakt ve Wrangleru nebudou. Slovy klasika, "máš to volaaké zmetené" >:D
6. 6. 2011 10:48
Re: Pentastar pro Wrangler
jediné co by mě zajímalo je, jak dlouho tam budou dávat do některých modelů ty motory Mercedes. Už bych tam spíš viděl nový 3,0 MJTD... JGC a 300 C ho dostaly, tak proč ne Wrangler...?
To samé Compass..., ale tma to chápu, tak, že ten model končí..., Wrangler asi končit nebude a přijde nová generace.
Avatar - Barrichello
6. 6. 2011 09:39
Pentastar pro Wrangler
je již hotová věc, je to potrvzeno vč. 5st. automatiky W5A580.
Jeep zas bude modernější, bude mít lepší výkonové parametry, spotřebu i zrychlení.

BTW v závodě Toledo Assembly Plant byl nedávno na oficiální návštěvě i Barack Obama......a to nebyla Obamova první návštěva u Chrysleru......