Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Wrangler Dragon Design Concept: Do terénu v Roce draka

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Jeep přivezl do Pekingu koncept Jeepu Wrangler s názvem Dragon. Ten je inspirován bájným zvířetem a slouží jako vábnička na případné zájemce.

Studie na základě Jeepu Wrangler oslavuje letošní Rok draka dle čínského zvěrokruhu. Draci představují sílu a moc, jsou považováni za božské bytosti z přírodního světa, které symbolizují vládu nad vodou, deštěm, větrem a dalšími nepříznivými povětrnostními vlivy. Což se v přeneseném významu hodí Jeepu „do krámu“, vždyť Wrangler zůstává stále ortodoxním terénním autem.

Pětidveřový vůz vychází z verze Unlimited Rubicon letošního modelového roku. Připomeňme, že Wranglery 2012 dostaly několik úprav v interiéru (přístrojová deska, nové materiály, odkládací schránky, středová konzola). Výbavu rozšířila vyhřívaná elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, zvětšila se také zadní okna.

Dragon se od nich ale liší ještě více. Koncept dostal černý lak doplněný o bronzově zlatou barvu. Jsou v ní boky tradičních lamel na masce, orámování hlavních světlometů, loga automobilky a částečně i speciální pětipaprsková osmnáctipalcová kola litá. Kresba na vnitřní straně kapoty motoru připomínající bájné zvíře je vyvedena rovněž v tomto odstínu, stejně jako symboly na předních blatnících a středech kol. Další draky, tentokrát ovšem šedostříbrné, najdeme na kapotě, bocích a krytu rezervního kola.

Také vnitřní prostor má podobnou kombinaci, jen plasty jsou světlejší. Kožené čalounění je také spíše šedivé, zlaté prvky se opakují na ramenech volantu, dveřních madlech i tom před spolujezdcem, bočních stranách sedadel a středové loketní opěrce mezi řidičem a spolujezdcem. Ti dva mají na opěrkách svých hlav znovu dračí vzory, tentokrát leptané laserem. Podobné nechybí ani na koberečcích!

Wrangler Dragon je poháněný motorem 3,6 VVT, tedy vidlicovým šestiválcem Pentastar. Divize koncernu Chrysler neuvolnila specifikace této studie, předpokládejme, že se oproti sérii nezměnily. Produkční verze současné série JK s tímto agregátem nabízejí výkon 209 kW (284 k) a točivý moment 347 Nm. Studie ale jezdí na terénních pneumatikách o 35 palcích. Vnější světelná výbava je kompletně diodová, kryt palivové nádrže pochází od Moparu.

Podle slov Chrysleru sonduje zájem Číňanů o podobné limitované edice, které by jim mohl Jeep v budoucnu nabídnout. Pokud se najde dostatek klientů, nezůstane jen u „showcaru“. Legendární terénní značka prodává v nejlidnatější zemi naší planety také řady Grand Cherokee, Compass a Patriot. Loňský odbyt vzrostl ve srovnání s rokem 2010 o 81 %, tamní trh je tak po tom severoamerickém (USA a Kanada) pro Jeep momentálně druhým nejdůležitějším.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - Barrichello
24. 4. 2012 14:56
Re: hele je, hrde a patrioticke amiky...
A co má Toyta společnýho s čínanama?

A hlavně že se tam cpe koncern VW, to ti neva vid. A další němci, francouzi s vonavkama, vínama, potrvianma a modou, podobně švýcaři atd.
boahtěší vrstvy v číně prahnou po něčem ze západu, tka se tam cpe každej s vidinou že tam něco prodá.
24. 4. 2012 13:53
hele je, hrde a patrioticke amiky...
Neni to tak davno, kdy by si o auto z vychodu neotreli ani boty a dneska se Cinanum podbizeji jak prodejne devy, aby jim tam prodali aspon par kousku Jeepu "limited edition". Kdyz uz nemala cast americanu jezdi v japonskych Toyotach pripadne luxusnejsich Lexuses. >:D
Avatar - DRBNUTY
24. 4. 2012 10:45
Re: tusim uz starnem alebo co
Mas pravdu, starnes...uz je najvyssi cas, vybavit si prvy obciansky preukaz >:-[]
23. 4. 2012 19:24
Re: tusim uz starnem alebo co
Wrangler byl vždycky číslo 1. mezi vozy tohoto typu a ať si říká každej zapřísáhlej milovník japonců co chce tak je tomu tak... Taky sme ho měli, bohužel už je to spousta let a myslím že když mi bylo tak 6-7 tak ho fotr dal pryč, protože potřeboval peníze... strašná škoda :-( :-( teď už koupě nehrozí...
Avatar - Barrichello
23. 4. 2012 15:46
Re: tusim uz starnem alebo co
No ale takový byl Wrangler vždy a předním předchůdce Jeep CJ >:D