Jeep Wrangler Dragon Design Concept: Do terénu v Roce draka
Studie na základě Jeepu Wrangler oslavuje letošní Rok draka dle čínského zvěrokruhu. Draci představují sílu a moc, jsou považováni za božské bytosti z přírodního světa, které symbolizují vládu nad vodou, deštěm, větrem a dalšími nepříznivými povětrnostními vlivy. Což se v přeneseném významu hodí Jeepu „do krámu“, vždyť Wrangler zůstává stále ortodoxním terénním autem.
Pětidveřový vůz vychází z verze Unlimited Rubicon letošního modelového roku. Připomeňme, že Wranglery 2012 dostaly několik úprav v interiéru (přístrojová deska, nové materiály, odkládací schránky, středová konzola). Výbavu rozšířila vyhřívaná elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, zvětšila se také zadní okna.
Dragon se od nich ale liší ještě více. Koncept dostal černý lak doplněný o bronzově zlatou barvu. Jsou v ní boky tradičních lamel na masce, orámování hlavních světlometů, loga automobilky a částečně i speciální pětipaprsková osmnáctipalcová kola litá. Kresba na vnitřní straně kapoty motoru připomínající bájné zvíře je vyvedena rovněž v tomto odstínu, stejně jako symboly na předních blatnících a středech kol. Další draky, tentokrát ovšem šedostříbrné, najdeme na kapotě, bocích a krytu rezervního kola.
Také vnitřní prostor má podobnou kombinaci, jen plasty jsou světlejší. Kožené čalounění je také spíše šedivé, zlaté prvky se opakují na ramenech volantu, dveřních madlech i tom před spolujezdcem, bočních stranách sedadel a středové loketní opěrce mezi řidičem a spolujezdcem. Ti dva mají na opěrkách svých hlav znovu dračí vzory, tentokrát leptané laserem. Podobné nechybí ani na koberečcích!
Wrangler Dragon je poháněný motorem 3,6 VVT, tedy vidlicovým šestiválcem Pentastar. Divize koncernu Chrysler neuvolnila specifikace této studie, předpokládejme, že se oproti sérii nezměnily. Produkční verze současné série JK s tímto agregátem nabízejí výkon 209 kW (284 k) a točivý moment 347 Nm. Studie ale jezdí na terénních pneumatikách o 35 palcích. Vnější světelná výbava je kompletně diodová, kryt palivové nádrže pochází od Moparu.
Podle slov Chrysleru sonduje zájem Číňanů o podobné limitované edice, které by jim mohl Jeep v budoucnu nabídnout. Pokud se najde dostatek klientů, nezůstane jen u „showcaru“. Legendární terénní značka prodává v nejlidnatější zemi naší planety také řady Grand Cherokee, Compass a Patriot. Loňský odbyt vzrostl ve srovnání s rokem 2010 o 81 %, tamní trh je tak po tom severoamerickém (USA a Kanada) pro Jeep momentálně druhým nejdůležitějším.