Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Jetta: Víceprvková náprava pro Evropu, vlečená ramena pro USA

Diskuze (67)
Až na jaře dorazí VW Jetta k evropským zákazníkům, nebude to jen sedan importovaný z Mexika. V mnoha ohledech se bude od americké verze lišit.

V USA je Volkswagen Jetta na místní poměry relativně malý a cenově dostupný sedan, zatímco v Evropě těží ze silného image výrobce. VW jej zde chce prezentovat jako kompaktní sedan nadprůměrné hodnoty. Tento rozdíl nebude daný jen odlišnou cenou na obou trzích (16 tisíc dolarů proti 20.900 Euro), ale také technickými rozdíly. Ještě před uvedením Jetty na evropské trhy sdělili lidé z vývojového oddělení VW pro server ANE bližší detaily.

Prvním důkazem vyšší hodnoty evropské verze má být použití měkčených plastů v interiéru. Každý pozorovatel jistě odhalí také jiný přístrojový štít a budoucí majitelé evropské Jetty se při objednávání budou moci těšit z propracovanější elektroinstalace, která umožní podstatně pestřejší možnosti příplatkové výbavy, včetně dražších verzí navigace.

Mnohem podstatnější je ale osazení Jetty určené pro Evropu čtyřramenným zadním zavěšením multilink. Náprava, která je odvozená od Golfu, zaručuje lepší ovladatelnost. Američané naopak dostanou do Jetty jednodušší a výrobně levnější vlečnou nápravu se zkrutnou příčkou, která je méně sofistikovaná (nejedná se o zcela nezávislé zavěšení kol) a naladěná více na komfort. Tato náprava byla navržena speciálně pro americkou Jettu, stejně jako levnější ocelový pomocný rám přední nápravy – tyto části tvoří modifikovanou platformu s označením PQ35 Low-Cost.

V Evropě bude Jetta zařazená mezi modely Golf a Passat. Klíčovým motorem bude 1,6 TDI o výkonu 77 kW s kombinovanou spotřebou 4,2 l/100 km, doplněný širokým spektrem nabízených zážehových motorů (1,2 TSI, 1,4 TSI a 2,0 TSI) a 2,0 TDI se 103 kW. Na výběr bude manuální převodovka nebo DSG, standardem úsporný elektro-mechanický posilovač řízení.

V USA jsou mnohem důležitější výrobní náklady motoru, resp. prodejní cena. Vedle 2,0 TDI (103 kW) proto stane starý známý atmosférický 2,0 s 85 kW a pětiválec 2,5 se 125 kW. Alternativu k manuální převodovce bude představovat měničový automat, který dodává Aisin.

Také prodejní očekávání se liší – v USA je Jetta nejdostupnějším a nejžádanějším Volkswagenem s odbytem kolem 110 tisíc kusů ročně. Evropané preferují hatchbacky, nejprodávanějším VW je Golf s více než 300 tisíci kusů ročně, Jetta dosáhne nanejvýš na několik desítek tisíc.

Obě popisované verze se budou vyrábět v Mexiku v továrně Puebla. V USA byl prodej oficiálně zahájen v říjnu, do Evropy se vydá Jetta od března 2011. V roce 2011 se Jetta začne prodávat také v Číně.

Diskuze (67)
Avatar - Barrichello
11. 11. 2010 10:00
Re: maly a krajsi passat
Ale to nejesou kalsický listáky, přečti si o tý konstrukci něco......
navíc ten supersport Vette si dá na Nurburgringu vše z prodkuce VW k sváče :-)
Viper ACR rovněž :-)
10. 11. 2010 17:39
jetta
je holt "jetá"
tu nezachrání ani kdyby byla fungl nová >:-[]
10. 11. 2010 17:03
Re: maly a krajsi passat
Třeba zrovna,rádoby,supersport corvette.Ale máš pravdu,to je asi modelový rok 2010 :-)
10. 11. 2010 16:34
Re: maly a krajsi passat
jasně, kde je akce, příjde i reakce. Škoda, že už nepíše Pierro. Ten dokázal i největší flame skrotit Škodylakem a bylo vymalováno >:-[]
Avatar - white label
10. 11. 2010 15:22
Re: maly a krajsi passat
Jo, tak s tím se určitě nedá nesouhlasit..., na druhou stranu jsou lidi kterým tu GTI vyloženě osobně vadí a přesto si neodpustí psát o něm i tehdy, kdy k tomu nemají žádný důvod a nemá to ani žádnou momentální podstatnější diskusní souvislost. A právě tímto + svými neustále stejnými reakcemi, na jeho v principu velmi podobné příspěvky, s ním vlastně nenahraditelně a velmi intezivně spolupracují... ;-)