Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jiangling Landwind: první Frontera ožívá

Ondřej Láník
Diskuze (41)
Čínský výrobce Jiangling Motor Co. je zřejmě první čínskou vlaštovkou, která se vydává za úspěchem na náročné evropské trhy. Evropanům je nabízen zatím jediný model Landwind.

Jestli vám Landwind něco připomíná zalistujte v autokatalogu z první poloviny devadesátých let. Licenčně vyráběné Isuzu Rodeo, známe v Evropě jako Opel Frontera. V Číně jej sice tvarově vylepšili, ale původní rysy jsou stále zřejmé, technika se však příliš kupředu neposunula. Nejprve bude nabízen jen pětidveřový Landwind se zážehovými motory Mitsubishi o objemu 2.0 a 2.4 l a se vznětovým motorem Isuzu o objemu 2.8 l.

Základní verze s motorem 1997 cm3 má nejvyšší výkon 85 kW při 5500 ot./min a točivý moment 163 Nm při 3500 ot./min, nejvyšší rychlost činí 160 km/h. Silnější čtyřválec Mitsubishi o objemu 2351 cm3 dává 92 kW při 5250 ot./min a točivý moment 195 Nm při 3000 ot./min, nejvíce s ním jede 170 km/h.

Turbodiesel Isuzu poskytuje 1830 kg těžkému automobilu nejvyšší výkon 68 kW a točivý moment 210 Nm při 3600 ot./min.

Vnější rozměry tohoto SUV činí 4745 x 1800 x 1750 mm. Základní verze s pohonem jediné nápravy a motorem 2.0 (85 kW) se v sousedním Německu prodává za 14.995 Euro, nejdražší diesel s pohonem všech kol pak příjde na 19.995 Euro. Standardní výbava zahrnuje elektrickou výbavu, klimatizaci, kožené čalounění sedadel (mimo 2.0) a řidičův airbag.

Německý autoklub ADAC během novinářských dnů zveřejnil nelichotivé výsledky crash testů tohoto automobilu s konstatováním, že při testech odpovídajících metodice Euro NCAP by posádka měla jen mizivou šanci na přežití. Poslední aféra, kterou ADAC vyvolal se týkala Dacie Logan, ale podmínky, za kterých byl nelichotivý výsledek rumunského vozu dosažen, byly neregulérní.

Ondřej Láník
Diskuze (41)