Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jiangling T7 je čínská kopie Volkswagenu Amarok

Michal Fokt
Diskuze (8)
Na čínském trhu se objevila další "novinka" společnosti Jiangling Motors Corporation. Model T7 je velmi přesnou kopií pick-upu Volkswagen Amarok.

Pokud jste na základě vývoje situace v posledních letech usoudili, že čínský automobilový průmysl úspěšně překonal éru kopírování renomovaných značek a hledá vlastní cesty, byl to nesprávný úsudek. Je tu novinka automobilky Jiangling Motors (JLC) - pick-up s nápaditým označením T7 a ještě nápaditějším vzhledem jako by vyjel z továrny v Hannoveru, vyrábějící Volkswageny Amarok.

Původní na autě není ani design, ani technika. Pod karoserií Amaroku pracuje turbodiesel Isuzu o objemu 2,8 l a výkonu 75 kW, jenž doplňuje benzinová dva-dvojka s 82 kW. Zarážející přitom je, že Jiangling není žádná novodobá rychlokvaška, firma byla založena už v roce 1952 a věnovala se zejména výrobě užitkových automobilů.

Asi inspirace u obchodních partnerů, Jiangling má totiž join-venture s Chang'an Automobile Group, vyráběbící vozy značky Landwind, zahrnující mimo jiné i kopii Range Roveru Evoque.

Michal Fokt
Diskuze (8)
27. 1. 2015 11:37
Re: Slovácí vs Čína?
Mas v tom bordel. Tovarnu na slovensku postavil sam VW, to same Hyundai u nas. Tenhle vytvor nema s VW nic spolecneho. Nevim, jestli jsi nekdy neco vytvoril, nebo vymyslel, ale taky by se ti nelibilo, kdyby to nejaky cinan sproste okopiroval a chtel za to penize. Jedinou utechou snad muze byt fakt, ze amarok se oficialne v Cine neprodava, coz ale v zadnem pripade neni omluva. Kdyby si alespon koupili licenci, jako tenkrat soveti na fiata...
27. 1. 2015 09:57
Slovácí vs Čína?
A kdo to vyrábí lépe Slováci nebo Čiňane? Slovo "kopie" je v tomto smyslu jen relativně nový vynález boje proti konkurenci. Pokud se postaví továrná v ČR a staví se tam české auta a pak se na to dá logo Hyunday, tak je to co? Pokud se koupí Dacia a nafutruje starým Renaultem, tak je to co? Pokud se Panasonic vyrábí v Číně, tak je to co? ČÍNA MA SVOJE PRAVIDLA a stejně jako my (s US zákony) přistupujeme zcela volně k tomu nalepit chráněné logo na čínský šrot (a není to zakázáno!), stejně volně oni oblíkaji své výrobky do jiných tvarů, když se jim to libí. Není v tom filozoficky rozdíl, jen se nám tvrdí, že to je špatně. Kdysi to špatně nebylo, kdysi, když někdo viděl vodní mlýn, tak si řekl "dobrý nápad" a postavil si ho také ;-) Kdysi platilo, pokud je něco tajemství co nemá nikdo okopírovat, tak to taj a nikomu to neukazuj! A závěrem - celý předek nových VW je stejně okopírovaný z Dacie ...
Avatar - dolfi
26. 1. 2015 21:36
A nebo to bylo naopak?
Třeba VW získal tajné strategické plány Jiangling Motors Corporation >:D
Avatar - flyboyeda
26. 1. 2015 18:28
Čína - to je spící Drak
mlčí a vyčkává, až se probudí budou se dít věci
26. 1. 2015 18:05
Delka auta
Zajimave... pokud fotky neklamou, tak jejich verze s double kabinou ma i dostatecne dlouhou loznou plochu, ktera neni vubec bezna v nasich koncinach. podobna byva u single kabiny... zajimave spojeni... do velkeho terenu diky rozvoru asi nevhodne, ale do castecne upraveneho to muze byt prijemne. Asi si vzali mustr podle Amarok Long. Existuje ale i jeste delsi Amarok XXL - viz google, co vam to nande i od VW