Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jozef Kabaň: Příď VisionS na Octavii? Ne, facelift bude jiný!

Martin Machala
Diskuze (52)

Nejen o novém konceptu velkého SUV jsme si povídali s Jozefem Kabaněm. Řeč přišla také na facelift trojkové Octavie.

Sériovou bombu Škodovka sice do Ženevy nepřivezla, kolem konceptu VisionS ale bylo živo, jakoby o finální podobu velkého SUV opravdu šlo. I když, podle Jozefa Kabaně se na sériové auto vlastně už díváme.

Jak moc se VisionS cestou k sériovému provedení ještě změní?

Na karoserii sice najdete pár prvků, které se do výroby nedostanou, třeba křišťálové detaily, nic zásadního se už ale měnit nebude. Ještě řešíme, jestli budeme v této podobě vyrábět litá kola, která jsme na konceptu použili.

A co barva? Vypadá zajímavě…

To byl pro naše lakýrníky oříšek! Když jsem s tímto odstínem přišel, málem omdleli, nakonec se ale barva nad očekávání povedla. Líbí se mi, jak pod různým osvětlením mění odstín! V nabídce barev sériového modelu však tuto zvláštní zelenou nenajdete.

A co dvojice displejů? Hlavně ten před spolujezdcem je dost velký.

Interiér se změní daleko víc než karoserie. Určitá míra digitalizace se SUV týkat bude, to je jasné, v této míře ale nikoliv.

Jak se vůbec díváte na nastupující trend displejů nebo ovládání gesty?

Je to jednoznačně budoucnost, která nás nemine. Budeme se ale snažit najít co nejrozumnější, řekněme střední cestu. Je pravda, že interiéry koncernových modelů se v posledních letech měnily jen málo. Teď nás bude v tomto směru čekat výraznější posun. Stále však bude na prvním místě ergonomie a uživatelská přívětivost. Určitě však řešíme, jaká tlačítka nahradíme dotykovým ovládáním, kde všude použijeme displeje.

Takže analogovému přístrojovému štítu definitivně odzvonilo?

Neřekl bych, samozřejmě bude záležet na jednotlivé kategorii. Nějakou dobu ale budou analog a čistě digitální štít vedle sebe určitě existovat. A i pak, když bude mít digitální výstup jednoznačnou převahu, analog úplně nezmizí.

Na přídi VisionS najdeme rozdělené světlomety. Dočkáme se podobného řešení i u faceliftu Octavie?

Už nějakou dobu se ví, že modernizovaná Octavia dostane rozdělené světlomety. Budou ale vypadat úplně jinak než ta u VisionS. V případě SUV se nám líbí horizontální uspořádání, pro Octavii s nižšími předními partiemi by se však toto řešení nehodilo. S VisionS jsme rozhodně nepředstavili novou přední část, kterou povinně podědí všechny další Škodovky. Naše modely se budou i v budoucnu vzájemně lišit.

„Křišťálový“ design budou mít ale společný, je to tak?

Víte, jsem rád, že jsme si našli pro náš design společný jmenovatel. A že je tak silně spjatý s Českem. Zároveň je křišťál čistý, s jednoznačně danými liniemi. Jsem přesvědčen, že v našem případě se nejedná jenom o prázdnou marketingovou formulku, ale že je ve Škodovkách inspirace křišťálem jasně patrná.

Martin Machala
Diskuze (52)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 3. 2016 09:26
To mu někdo psal? Pak s z něj udělal srandu...
Asi neví, že křišťal je u nás spojenej s podvodem a korupcí.

Jinak to, čemu se nevyhneme naštěstí neurčují automobilky... takže doufám, že prognóza digitalizace v autech je víc přání pána designéra.

Já teda chci auto, co bude jezdit déle než 3 roky, počínaje tím, že jeho servis nebude dražší než nové auto... a podle toho vybírám.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 3. 2016 09:20
Re: Ještěže tak
No... a v tom je problém. Ti to vůbec neberu - ale Supeb se mi nelíbí.
Přesněji základní tvar fajn - detaily to kazí...

A při faceliftu bude dělat jen detaily... takže nic moc očekávání.
:-(
Avatar - Ja Prvni 123
5. 3. 2016 09:18
Re: Ještěže tak
Proč?
Já myslím, že zvenku dobrý... mně na ní vadí jen laciný vnitřek.
Avatar - Emel
4. 3. 2016 08:25
Re: Příď VisionS na Octavii?
To bych ani neřekl. V Octavii je 1.4TSI jen ve své plnotučné variantě 110kW, nově zřejmě přijde několik výkonových stupňů 1.5TSI a ta základní bude mít nejspíš právě těch 110kW. Ostatně, podívej se na Ford, tam je to fakticky totéž. 1.0TSI nahradí obě 1.2TSI, 1.5TSI dostane krom verze 110 něco jako 140kW místo 1.8TSI, 2.0TSI kosmeticky posílí na 169kW a možná přijde nějaká silnější verze.

EDIT: na jiném webu se mluví o 1.5TSI 130 a 150k pro Golf... Golf na rozdíl od Octavie má dnes 1.4TSI 92kW a 110kW, takže víceméně zachování status quo. 1.8TSI se do Golfu normálně nedává (jen Alltrack), takže těžko říct, jestli bude nějaká 180k verze místo 1.8.
Avatar - leone
3. 3. 2016 15:27
Re: Příď VisionS na Octavii?
...myslel jsem 1.4TSi,...samozřejmě, že o nahrazení motorem1.5TSi vím, ....ale jde mi o to, že cenová relace bude pak někde na cenách současné 1.8 - 2.0 TSi, a to bude pro zákazníka co se týče finační politiky pěkná pumelenice,.....že by 1.5 stála jako současná 1.4 silně pochybuji,..místo toho budou tři různá provedení 1.0TSi, a to pěkně děkuji, TO NECHCI ANI ZADARMO !!!!! :no: