Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki Ninja H2 SX je monstrózní cesťák s kompresorovým čtyřválcem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Kawasaki Ninja H2 s kompresorem přeplňovaným litrovým čtyřválcem je výjimečným motocyklem, který se ve své nejnovější verzi SX proměňuje v extrémně výkonný sportovně-cestovní stroj.

Kawasaki na podzim roku 2014 nejprve představila model Ninja H2R, který tehdy šokoval svým designem i technikou v čele s kompresorem přeplňovaným litrovým čtyřválcem a dodnes stojí mimo všechny kategorie.

Hlavním nedostatkem modelu Ninja H2R je ovšem skutečnost, že není homologován pro běžný silniční provoz, což naštěstí napravil s minimálním odstupem představený model Ninja H2, který byl letos uveden v exkluzivní verzi Ninja H2 Carbon.

Kawasaki Ninja H2 ve všech svých dosavadních verzích byla především nekompromisním supersportem, což mění na letošním motosalonu EICMA v Miláně představený model Ninja H2 SX, jehož cílovou skupinou jezdců mají být především turisté se slabostí pro rychlou jízdu.

Kawasaki Ninja H2 SX se od svých starších sester odlišuje na první pohled designem rozměrnějších kapot a mohutnější zadní stavbou s pohodlnějším dvoumístným sedlem. Pod těmito novými komponenty se ukrývá s ohledem na jízdu dvou osob zesílený trubkový rám s rozvorem kol prodlouženým z dosavadních 1455 mm u H2 na 1480 mm. Cílem tohoto prodloužení spolu se změnou úhlu hlavy řízení z 27 na 30 stupňů jsou klidnější jízdní vlastnosti oproti čistě sportovním H2 a H2R.

Srdcem novinky je přepracovaný kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 998 cm3 s přeplňováním kompresorem, u nějž došlo ke snížení hmotnosti o 3 kg. Pro model Ninja H2 SX byl tento motor naladěn na nejvyšší výkon 147,1 kW (200 k) při 11.000 min-1 a točivý moment 137,3 N.m při 9500 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kolo prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Podvozek Kawasaki Ninja H2 SX využívá vpředu 43 mm upside-down vidlice a vzadu odpružení Uni-Trak s tlumičem Öhlins TTX36 s možností jednoduché změny nastavení. Brzdový systém využívá vpředu plovoucí kotouče o průměru 330 mm v kombinaci se čtyřpístkovými radiálními třmeny Brembo M50 a vzadu kotouč o průměru 250 mm s dvoupístkovým třmenem Brembo.

Motocykl se sedlem jezdce ve výšce 835 mm se může pochlubit i armádou asistenčních systémů. Ve výbavě má mimo jiné třístupňovou kontrolu trakce KTRC, asistent brzdového systému KIBS, nastavitelnou motorovou brzdu nebo tempomat.

Kawasaki Ninja H2 SX zamíří na trh rovnou ve dvou verzích. První je standardní a druhá nese doplňkové označení SE, za nímž se pro modelový rok 2018 ukrývá dvoubarevné provedení, kombinující zelenou a černou, přídavná LED světla v bocích kapot pro přisvícení do zatáček, pancéřované brzdové hadice, obousměrné rychlořazení, launch control a TFT displej.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
12. 11. 2017 08:11
A o čem to je?
Sice jsem na tom samozřejmě ještě nejel, ale dle specifikace to je jen další mezi mnoha. 200k má dnes mraky motorek vč. jejich ZZR1400, která má navíc výrazně větší krouťák. Hmotnostní rozdíl 12kg v této kategorii také nevnímám jako zásadní (256 vs 268 pohotovostní hmotnosti). A samozřejmě bude dražší a s náročnějším systémem, který se může pokazit (a na Kawě se jistě i pokazí:-)).
Léta čekám, až se ukáže nějaká opravdu nová generace a toto je jen další zklamání. Nová Hayabusa opět odložená a teď toto. Chjo.
Kdyby udělali ten 1400 motor s kompresorem, tak mohl mít spolehlivě 240 koní a tak 180Nm, to bych bral jako nějaký posun.
Avatar - maxi!
10. 11. 2017 09:06
MONSTER!
uh, tak to by ma este celkom bavilo.... mal som uplne prvu Busu ( este bez obmedzeni) a myslim, ze s tym by som tiez zazil kopec radosti ( vzdy ked to vecer yaparkujes do garaze!)
:-!