Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki Ninja H2 Carbon je exkluzivní jednostopá střela s kompresorem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Kawasaki Ninja H2 s kompresorem přeplňovaným litrovým čtyřválcem je výjimečným motocyklem již ve své standardní podobě, ale pro zájemce o ještě exkluzivnější stroj má japonská značka ve své nabídce limitovanou edici Ninja H2 Carbon.

Kawasaki na podzim roku 2014 nejprve představila model Ninja H2R, který dodnes představuje motocykl, jenž si stanovil svou vlastní kategorii a nemá prakticky žádnou přímou konkurenci.

Srdcem tohoto stroje je totiž řadový čtyřválec o objemu 998 cm3, který i díky přeplňování kompresorem disponuje výkonem 228 kW (310 k) při 14.000 min-1 a točivým momentem 165 N.m při 12.500 min-1. Tyto hodnoty míří prostřednictvím šestistupňové převodovky na zadní kolo stroje s pohotovostní hmotností pouhých 216 kg.

K pihám na kráse tohoto motocyklu ovšem patří cena, která je na českém trhu stanovena pro letošní rok na 1.499.900 Kč a skutečnost, že není schválen pro běžný silniční provoz.

Kawasaki na model Ninja H2R navázala již v roce 2014 s odstupem pouhých několika dnů uvedením modelu Ninja H2, jenž disponuje kompresorem přeplňovaným čtyřválcem s výkonem jen 147,2 kW (200 k) při 11.000 min-1 na 238 kg pohotovostní hmotnosti, ale na druhou stranu schválením pro provoz na běžných silnicích a poněkud příznivější cenou v podobě částky 799.900 Kč.

Pro letošní rok se u Kawasaki rozhodli, že vyplní mezeru mezi silniční a čistě okruhovou verzí svého nejvýkonnějšího stroje nějakou specialitou a výsledkem se stal model Ninja H2 Carbon, který má vzniknout v edici pouhých 120 motocyklů schválených pro běžný silniční provoz s cenou 879.900 Kč.

Výchozím bodem pro tuto limitovanou sérii je silniční model Ninja H2, s nímž Ninja H2 Carbon sdílí rám, motor i řadu dalších komponentů, ale odlišuje se od něj hojným využitím uhlíkových vláken, z nichž je podobně jako u okruhové verze vyrobena například kapotáž a částečně i koncovka zakázkového výfukového systému značky Akrapovič.

Podvozek tohoto exkluzivního stroje se pyšní plně nastavitelným zadním tlumičem Öhlins TTX, jenž patří k tomu nejlepšímu, čím lze v současnosti osadit motorku a podobná situace se odehrává i vpředu, kde je použita vidlice KYB AOS-II. Brzdový systém pak využívá plovoucí kotouče o průměru 330 mm a čtyřpístkových radiálních třmenů Brembo M50.

S ovládnutím extrémně výkonného stroje pak pomáhá armáda asistenčních systémů, zahrnující mimo jiné náklonové ABS či kontrolu trakce. Jezdec si může užívat i bezspojkové rychlořazení s automatickými meziplyny nebo ukazatel úhlu náklonu na digitálním displeji přístrojové desky.

Kawasaki pak exkluzivitu každého vyrobeného exempláře modelu Ninja H2 Carbon podtrhuje jeho individuálním sériovým číslem vyraženým na speciální plaketu, která je umístěna na krytu kompresoru.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
2. 6. 2017 09:08
Takže
to trochu jede, jo? Naháč, by se mi líbil víc. >:-[]
1. 6. 2017 16:39
Re: Ziju v dobe..
Tak na ježdění pro rohlíky to nebude, to je fakt. A mimo moje jezdecké schopnosti je to v každém případě. :-)
1. 6. 2017 16:02
Re: Ziju v dobe..
Tohle je ukázka, že "to dokážeme". Jinak je to nesmysl, hlavně ta ultimátní verze. 220 hp verze může být zajímavější, pojede odspodu jako to BMW určitě ne.
A oboje je naprosto mimo moje možnosti, myslím jezdecké. Ale to skoro každého:)
1. 6. 2017 15:52
Re: Ziju v dobe..
Je otázka, jestli sáhnout po tomhle nebo po BMW HP Race, která má sice "jen" 215 koní, ale mokrou hmotnost pouhých 170 kilo. Každopádně 326 koní v téhle motorce musí být strašný masakr. Když si vezmu, jak jede "obyčejných" 165 koní, tak tohle je dvojnásobek. Se divím, že to zadní pneumatika vůbec dostane na silnici.
1. 6. 2017 15:24
Re: Ziju v dobe..
myslím, že jeho poznámka se vztahovala k počtu válců, který je naprosto obvyklý:)
nicméně argumentovat motorkama, které mají zcela běžně jednoválce je zvláštní...
btw. kompresor zkoušejí i do šestikila, tam už to nebude žádný chiron :yes: