Kawasaki Ninja H2 Carbon je exkluzivní jednostopá střela s kompresorem
Kawasaki na podzim roku 2014 nejprve představila model Ninja H2R, který dodnes představuje motocykl, jenž si stanovil svou vlastní kategorii a nemá prakticky žádnou přímou konkurenci.
Srdcem tohoto stroje je totiž řadový čtyřválec o objemu 998 cm3, který i díky přeplňování kompresorem disponuje výkonem 228 kW (310 k) při 14.000 min-1 a točivým momentem 165 N.m při 12.500 min-1. Tyto hodnoty míří prostřednictvím šestistupňové převodovky na zadní kolo stroje s pohotovostní hmotností pouhých 216 kg.
K pihám na kráse tohoto motocyklu ovšem patří cena, která je na českém trhu stanovena pro letošní rok na 1.499.900 Kč a skutečnost, že není schválen pro běžný silniční provoz.
Kawasaki na model Ninja H2R navázala již v roce 2014 s odstupem pouhých několika dnů uvedením modelu Ninja H2, jenž disponuje kompresorem přeplňovaným čtyřválcem s výkonem jen 147,2 kW (200 k) při 11.000 min-1 na 238 kg pohotovostní hmotnosti, ale na druhou stranu schválením pro provoz na běžných silnicích a poněkud příznivější cenou v podobě částky 799.900 Kč.
Pro letošní rok se u Kawasaki rozhodli, že vyplní mezeru mezi silniční a čistě okruhovou verzí svého nejvýkonnějšího stroje nějakou specialitou a výsledkem se stal model Ninja H2 Carbon, který má vzniknout v edici pouhých 120 motocyklů schválených pro běžný silniční provoz s cenou 879.900 Kč.
Výchozím bodem pro tuto limitovanou sérii je silniční model Ninja H2, s nímž Ninja H2 Carbon sdílí rám, motor i řadu dalších komponentů, ale odlišuje se od něj hojným využitím uhlíkových vláken, z nichž je podobně jako u okruhové verze vyrobena například kapotáž a částečně i koncovka zakázkového výfukového systému značky Akrapovič.
Podvozek tohoto exkluzivního stroje se pyšní plně nastavitelným zadním tlumičem Öhlins TTX, jenž patří k tomu nejlepšímu, čím lze v současnosti osadit motorku a podobná situace se odehrává i vpředu, kde je použita vidlice KYB AOS-II. Brzdový systém pak využívá plovoucí kotouče o průměru 330 mm a čtyřpístkových radiálních třmenů Brembo M50.
S ovládnutím extrémně výkonného stroje pak pomáhá armáda asistenčních systémů, zahrnující mimo jiné náklonové ABS či kontrolu trakce. Jezdec si může užívat i bezspojkové rychlořazení s automatickými meziplyny nebo ukazatel úhlu náklonu na digitálním displeji přístrojové desky.
Kawasaki pak exkluzivitu každého vyrobeného exempláře modelu Ninja H2 Carbon podtrhuje jeho individuálním sériovým číslem vyraženým na speciální plaketu, která je umístěna na krytu kompresoru.