Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdo nabízí nejúspornější auta? Toyota a Fiat

David Bureš
Diskuze (14)
Vypouštěné emise oxidu uhličitého u modelové flotily Toyoty sráží především vozy s hybridním pohonem. Fiat zase sází na malá auta.

Modelová řada automobilky Toyota Motors nabízená na evropských trzích má podle současné metodiky měření nejnižší emise oxidu uhličitého. Vyplývá to z nedávno zveřejněné výroční zprávě Evropské komise.

Flotilové emise oxidu uhličitého u Toyoty (počítáno včetně Lexusu) činily v loňském roce 103,6 gramů na ujetý kilometr. Japonská automobilka si tak proti předchozímu roku polepšila o pět procent.

Na stupních vítězů Toyotu (společně s Lexusem) doplňují dva francouzští výrobci – Renault a Peugeot. Průměrné flotilové emise prvního z nich loni činily 105,4 g/km, u Peugeotu byly na hodnotě 107,7 g/km.

Zatímco současná metodika vypočítává průměrné emise každého výrobce z 65 procent jeho automobilů s nejmenšími normovanými emisemi, v roce 2015 už budou průměrné emise počítány ze všech prodaných aut. Už letos se budou emise CO2 počítat na základě 75 % prodávaných vozů a v příštím roce na základě 80 procent.

Při započítání emisí všech prodávaných automobilů se pořadí automobilek s nejúspornějšími auty změní – Toyota spadne na čtvrté místo s průměrem 121,9 g/km. První místo pak obsadí Fiat s průměrem 117,2 g/km.

Každý výrobce přitom snižuje emise svých aut jiným způsobem. U Toyoty výrazně pomáhají modely s hybridním pohonem (Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Prius, Prius+), zatímco Fiat sází především na malé automobily s úspornými motory (500, Panda, Punto). Podobnou cestou jako Fiat jdou i Francouzi, Renault k nim však přidává elektromobily.

Cílem Evropské unie je snížit do roku 2015 průměrné emise CO2 u prodávaných aut na hodnotu 130 g/km. Vzdálenější cíl snížení emisí oxidu uhličitého na hodnotu 95 g/km byl odložen na rok 2024. Každá automobilka má vlastní cíl, který musí splnit. Každý z těchto cílů je vypočítán na základě průměrné hmotnosti vozů daného výrobce.

Devět výrobců z dvaceti největších na evropském trhu již nyní plní přísnější limity pro rok 2015. Mezi nimi je vedle Toyoty, Renaultu a Fiatu také třeba BMW, Audi a Volvo. Tyto značky mají limity nastaveny výše, protože prodávají hlavně velké vozy.

Největší automobilky podle flotilových emisí oxidu uhličitého
Poř.ZnačkaPrůměrné emise
CO2 z 65 % nabízených aut
[g/km]
Průměrné emise
CO2 ze 100 % nabízených aut
[g/km]
Prodeje v EUCílová hodnota emisí CO2 pro rok 2015 [g/km]
1.Toyota Motor Europe103,6121,9515.028127,9
2.Renault105,4120,8800.674126,7
3.Peugeot107,7121,5773.864130,4
4.Citroën108,7122,6654.993129,7
5.Fiat Group109,8117,2686.449118,9
6.Kia114,5129,5329.474127,2
7.Seat114,8127,2252.173127,1
8.Ford116,5128,7917.725127,8
9.Hyundai118,8132,2416.987128,3
10.Volkswagen119,31331.535.755131,2
11.Opel119,7133814.229133,8
12.Škoda120132,2460.603126,7
13.Volvo121,9142,1204.539144,7
14.Nissan122,3137,3423.818131,2
15.Audi122,4137,8657.068139,5
16.BMW123,6137,5762.027138,7
17.Daimler123,9142,8631.475139,6
18.GM Korea124,3141,1161.153131,4
19.Dacia125,1136,9232.256126,7
20.Mazda128,8141,8113.565129,5
Pozn. Tučně vyznačené značky již splňují přísnější limit pro rok 2015

David Bureš
Diskuze (14)
7. 11. 2013 11:49
Re: Kravina
Na to jsem ti napsal, že větší auto bývá těžší.
7. 11. 2013 09:11
Re: Kravina
no a ja psal o velikosti auta, ne o hmotnosti
7. 11. 2013 00:52
Re: Teorie je pěkná věc....
Akumulátory jsou už krásně čisté, bohužel než se vyrobí a hlavně než se pro ně získá dost lithia, je to celkem nečistý proces. Mám pocit že se na to používá louhování rtutí a to je procedura, po které vzniká zcela mrtvá oblast. Když se potom dostane rtuť a další těžké kovy do vody, je to teprve sranda. Někde se snad dokonce používá louhování kyanidem. Paradoxně se tak kvůli "ekologicky smýšlejícím" lidem nevratně zamořuje planeta.
6. 11. 2013 21:12
Re: Kravina
Je to nadepsané jako skupina Fiat. Bez upřesnění. Takže tam něco dalšího asi bude. Ani jsem v článku neviděl, jestli to berou podle firem, nebo podle uskupení - protože pro potřeby výpočtu se mohou automobilky seskupit. Což je například pro Ferrari, nebo Lamborghini výhodné.

Psal jsem o vlivu hmotnosti. A dodávky nejsou zase tak těžké.
6. 11. 2013 17:10
Re: Kravina
sam si to napsal, jsou tam i dodavky, tedy hoooodne velky auta a ani ty nemaj nijak zvlast spatnou spotrebu, da se rict ze i celkem mala SUV natom se spotrebou a tedy i emisemi muzou bejt stejne jako treba Ducato kteremu by se takove mensi SUV veslo do "kufru" >:D

na supersporty jsem myslel take, ale pak me napadlo ze ac spadaj pod Fiat, v tomhle muzou bejt brane zvlast