Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdo nabízí nejúspornější auta? Toyota a Fiat

Kdo nabízí nejúspornější auta? Toyota a Fiat

Kdo nabízí nejúspornější auta? Toyota a Fiat Zdroj: acz

Diskuze (14)
Vypouštěné emise oxidu uhličitého u modelové flotily Toyoty sráží především vozy s hybridním pohonem. Fiat zase sází na malá auta.

Modelová řada automobilky Toyota Motors nabízená na evropských trzích má podle současné metodiky měření nejnižší emise oxidu uhličitého. Vyplývá to z nedávno zveřejněné výroční zprávě Evropské komise.

Flotilové emise oxidu uhličitého u Toyoty (počítáno včetně Lexusu) činily v loňském roce 103,6 gramů na ujetý kilometr. Japonská automobilka si tak proti předchozímu roku polepšila o pět procent.

Na stupních vítězů Toyotu (společně s Lexusem) doplňují dva francouzští výrobci – Renault a Peugeot. Průměrné flotilové emise prvního z nich loni činily 105,4 g/km, u Peugeotu byly na hodnotě 107,7 g/km.

Zatímco současná metodika vypočítává průměrné emise každého výrobce z 65 procent jeho automobilů s nejmenšími normovanými emisemi, v roce 2015 už budou průměrné emise počítány ze všech prodaných aut. Už letos se budou emise CO2 počítat na základě 75 % prodávaných vozů a v příštím roce na základě 80 procent.

Při započítání emisí všech prodávaných automobilů se pořadí automobilek s nejúspornějšími auty změní – Toyota spadne na čtvrté místo s průměrem 121,9 g/km. První místo pak obsadí Fiat s průměrem 117,2 g/km.

Každý výrobce přitom snižuje emise svých aut jiným způsobem. U Toyoty výrazně pomáhají modely s hybridním pohonem (Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Prius, Prius+), zatímco Fiat sází především na malé automobily s úspornými motory (500, Panda, Punto). Podobnou cestou jako Fiat jdou i Francouzi, Renault k nim však přidává elektromobily.

Cílem Evropské unie je snížit do roku 2015 průměrné emise CO2 u prodávaných aut na hodnotu 130 g/km. Vzdálenější cíl snížení emisí oxidu uhličitého na hodnotu 95 g/km byl odložen na rok 2024. Každá automobilka má vlastní cíl, který musí splnit. Každý z těchto cílů je vypočítán na základě průměrné hmotnosti vozů daného výrobce.

Devět výrobců z dvaceti největších na evropském trhu již nyní plní přísnější limity pro rok 2015. Mezi nimi je vedle Toyoty, Renaultu a Fiatu také třeba BMW, Audi a Volvo. Tyto značky mají limity nastaveny výše, protože prodávají hlavně velké vozy.

Největší automobilky podle flotilových emisí oxidu uhličitého
Poř.ZnačkaPrůměrné emise
CO2 z 65 % nabízených aut
[g/km]
Průměrné emise
CO2 ze 100 % nabízených aut
[g/km]
Prodeje v EUCílová hodnota emisí CO2 pro rok 2015 [g/km]
1.Toyota Motor Europe103,6121,9515.028127,9
2.Renault105,4120,8800.674126,7
3.Peugeot107,7121,5773.864130,4
4.Citroën108,7122,6654.993129,7
5.Fiat Group109,8117,2686.449118,9
6.Kia114,5129,5329.474127,2
7.Seat114,8127,2252.173127,1
8.Ford116,5128,7917.725127,8
9.Hyundai118,8132,2416.987128,3
10.Volkswagen119,31331.535.755131,2
11.Opel119,7133814.229133,8
12.Škoda120132,2460.603126,7
13.Volvo121,9142,1204.539144,7
14.Nissan122,3137,3423.818131,2
15.Audi122,4137,8657.068139,5
16.BMW123,6137,5762.027138,7
17.Daimler123,9142,8631.475139,6
18.GM Korea124,3141,1161.153131,4
19.Dacia125,1136,9232.256126,7
20.Mazda128,8141,8113.565129,5
Pozn. Tučně vyznačené značky již splňují přísnější limit pro rok 2015

Vstoupit do diskuze (14)