Kia Cerato: Cee'd sedan dostane benzinové čtyřválce, do Evropy se nepodívá
Zatímco v Evropě automobilky sází v kompaktní třídě na hatchbacky a kombíky, Asie a Amerika preferuje sedany. Asijské automobilky si z tohoto pravidla zpočátku mnoho nedělaly a pokoušely se s malými a kompaktními sedany v Evropě uchytit, nyní ale už šetří silami a přizpůsobují se specifickým požadavkům konkrétních částí světa. S tím souvisí i fakt, že na bázi modelu Cee´d postavený nový sedan nižší střední třídy, pojmenovaný v různých částech světa Cerato, Forte a K3, do Evropy vůbec nepůjde.
Korejská novinka, známá již díky představení americké varianty Forte na podzim loňského roku, sází na baculatější tvary, než ostře řezaný Cee´d, maska chladiče se snaží tvářit přívětivěji, světlomety jsou oblejší a linie bočních oken je zakončena bavoráckou „hokejkou“. Sedan je dlouhý 4560 mm, široký 1780 mm a vysoký 1445 mm. Z celkové délky připadá 880 mm na přední převis a 980 mm na zadní. Rozchod předních kol činí 1557 mm, zadních 1570 mm a rozvor je rovných 2700 mm.
Vzhledem k tomu, že Cerato není určeno pro evropské trhy, Kia vůbec nenabízí naftové motory. Základem nabídky je benzinový čtyřválec 1,6 MPI série Gamma o výkonu 96 kW při 6300 otáčkách a s točivým momentem 157 N.m při 4850 otáčkách. Jeho alternativou se stane dvoulitr Nu 2,0 MPI, jenž disponuje 118 kW při 6500 otáčkách a točivým momentem 194 N.m při 4800 otáčkách. Standardně se dodávají se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek je automat se stejným počtem kvaltů a pádly pod volantem. Pro srovnání: v Americe půjde Kia Forte letos do prodeje s motory 1,8 l/110 kW a 2,0 l/129 kW.
Na vzhled interiéru se klade velký důraz především v Evropě a tak byste kabinu Cerata na sourozence Cee´du rozhodně netipovali. Design i materiály působí o poznání méně hodnotně a stejný je snad pouze volant a kovové pedály.