Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Cee’d 2013 na 60 nových fotografiích

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (214)
Světová premiéra nového Cee’du je za námi a čas, který zbývá do zahájení prodeje automobilka vyplňuje rozsáhlou galerií své novinky pro nižší střední třídu.

Kia Cee’d se ve své druhé generaci veřejnosti představila na autosalonu v Ženevě.

Auto.cz mělo ovšem možnost tento pětidveřový hatchback vyzkoušet ještě před jeho premiérou a přineslo ihned po jeho premiéře i první jízdní dojmy.

Kromě statických a jízdních dojmů měl náš redaktor i nepříjemné prvenství, když ke konci testovací jízdy nedostal na křižovatce přednost a měl zhruba ve čtyřicetikilometrové rychlosti kolizi s protijedoucím vozem. Velký zájem čtenářů o článek popisující nehodu se postaral o vyjádření zástupce automobilky a odborníka z ČVUT k nevystřelení airbagu.

Ve své druhé generaci je Kia Cee’d dlouhá 4310 mm, což představuje oproti předchůdci prodloužení o 50 mm, zatímco výška se naopak snížila o 10 mm na 1470 mm. Menší o 10 mm je nyní i celková šířka, která má hodnotu 1780 mm. Rozchod se naopak rozšířil o 17 mm na 1563 mm vpředu a o 32 mm na 1576 mm vzadu. Hodnota rozvoru náprav 2650 je stejná jako u sesterského Hyundai i30 a také jako u předchozí generace.

Tvar karoserie s plynulejším přechodem mezi kapotou motoru a čelním sklem a zadním spoilerem se spolu se zakrytovanou kapotou i podlahou se postaral o koeficient aerodynamického odporu 0,30.

Nárůst vnějších rozměrů se příznivě projevuje i v interiéru, kde mají cestující na předních sedadlech o 21 mm více prostoru v podélném směru na nohy a také o 12 mm více místa nad svými hlavami. Pasažéři na zadních sedadlech se mohou těšit z 5 mm navíc pro svá ramena. Objem zavazadlového prostoru vzrostl o 40 litrů na 380 litrů.

Při uvedení na evropský trh nabídnou dva zážehové a dva vznětové motory s výkony od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Každý z těchto motorů má být možné kombinovat se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Podle automobilka má nový Cee’d dosahovat v průměru o 4 % nižší spotřeby paliva než jeho předchůdce. K snížení spotřeby paliva má přispět i paket EcoDynamics, jehož součástí je start-stop systém, pneumatiky s nízkým valivým odporem a odpojitelný alternátor.

Kia slibuje i vylepšení jízdních vlastností, na němž má mít velký podíl torzní tuhost karoserie zvýšená o 45 % spolu s podvozkem využívajícím vpředu nezávislé zavěšení uložené v pomocném rámu, vpěry McPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče a zkrutný stabilizátor. Vzadu je použito nezávislé víceprvkové zavěšení uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče.

V nabídce příplatkové výbavy nového Cee’du bude i adaptivní posilovač řízení FlexSteer, který nabídne jeden ze tří stupňů nastavení, označených Comfort, Normal a Sport.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (214)
10. 4. 2012 11:45
biela ceed
Tak tá biela farba [odkaz] jej vážne sekne. Pekné, velmi pekné. interier je celkom pekný [odkaz] ale viac sa mi páči i30 - tkový interier. Ešte si počkáme na cenník, ponúkané rozne motory a výbavu. :yes:
5. 4. 2012 15:40
Re: chlapci chlapci
presne tak miromen je spravny clovek >:-[]
5. 4. 2012 15:39
Re: trosku mi ta palubovka pripomina
haha!
5. 4. 2012 15:27
Re: GARÁŽOVÉ ŘÍKÁNKY
gti odhalen?! :-)
5. 4. 2012 15:04
Re: Dlhá diskusia znamená, že nový Ceed zaujal ...
Pokud vím, do budoucna se počítá s 1.6 MPI. A pak nějakým prckem pro Citigo a spol. 1.4 by už být neměla.