Nová Kia Cee’d 2013 na 60 nových fotografiích
Kia Cee’d se ve své druhé generaci veřejnosti představila na autosalonu v Ženevě.
Auto.cz mělo ovšem možnost tento pětidveřový hatchback vyzkoušet ještě před jeho premiérou a přineslo ihned po jeho premiéře i první jízdní dojmy.
Kromě statických a jízdních dojmů měl náš redaktor i nepříjemné prvenství, když ke konci testovací jízdy nedostal na křižovatce přednost a měl zhruba ve čtyřicetikilometrové rychlosti kolizi s protijedoucím vozem. Velký zájem čtenářů o článek popisující nehodu se postaral o vyjádření zástupce automobilky a odborníka z ČVUT k nevystřelení airbagu.
Ve své druhé generaci je Kia Cee’d dlouhá 4310 mm, což představuje oproti předchůdci prodloužení o 50 mm, zatímco výška se naopak snížila o 10 mm na 1470 mm. Menší o 10 mm je nyní i celková šířka, která má hodnotu 1780 mm. Rozchod se naopak rozšířil o 17 mm na 1563 mm vpředu a o 32 mm na 1576 mm vzadu. Hodnota rozvoru náprav 2650 je stejná jako u sesterského Hyundai i30 a také jako u předchozí generace.
Tvar karoserie s plynulejším přechodem mezi kapotou motoru a čelním sklem a zadním spoilerem se spolu se zakrytovanou kapotou i podlahou se postaral o koeficient aerodynamického odporu 0,30.
Nárůst vnějších rozměrů se příznivě projevuje i v interiéru, kde mají cestující na předních sedadlech o 21 mm více prostoru v podélném směru na nohy a také o 12 mm více místa nad svými hlavami. Pasažéři na zadních sedadlech se mohou těšit z 5 mm navíc pro svá ramena. Objem zavazadlového prostoru vzrostl o 40 litrů na 380 litrů.
Při uvedení na evropský trh nabídnou dva zážehové a dva vznětové motory s výkony od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Každý z těchto motorů má být možné kombinovat se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.
Podle automobilka má nový Cee’d dosahovat v průměru o 4 % nižší spotřeby paliva než jeho předchůdce. K snížení spotřeby paliva má přispět i paket EcoDynamics, jehož součástí je start-stop systém, pneumatiky s nízkým valivým odporem a odpojitelný alternátor.
Kia slibuje i vylepšení jízdních vlastností, na němž má mít velký podíl torzní tuhost karoserie zvýšená o 45 % spolu s podvozkem využívajícím vpředu nezávislé zavěšení uložené v pomocném rámu, vpěry McPherson, vinuté pružiny, plynové tlumiče a zkrutný stabilizátor. Vzadu je použito nezávislé víceprvkové zavěšení uložené v pomocném rámu, vinuté pružiny a plynové tlumiče.
V nabídce příplatkové výbavy nového Cee’du bude i adaptivní posilovač řízení FlexSteer, který nabídne jeden ze tří stupňů nastavení, označených Comfort, Normal a Sport.