10.11. 2016 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Kia Niro v Česku: Kolik stojí nový hybrid?

 

Crossover Niro je horkým želízkem v ohni korejské automobilky. Poháněn je výhradně hybridním pohonem a ideově zapadá mezi modely Ceed´d a Sportage. A od tohoto týdne si jej můžete koupit také u nás.

Hybridní crossover Niro nenahrazuje žádný dosud existující model. Pouze doplňuje rozmanitou nabídku korejské značky Kia. Sama automobilka jej vidí jako zástupce segmentu pojmenovaného C-CUV. Co si pod tím představit? Dle přání marketingových stratégů by se auto mělo zařadit někam mezi kompaktní Cee´d a menší SUV Sportage. Rozvor Nira je s 2.700 mm v porovnání se Cee´dem delší o 50 mm, karoserie narostla o 45 mm na celkovou délku 4.355 mm. Současně je ale vůz o 125 mm kratší než Sportage. Ovšem v rozvoru jej stále překonává, a to o 30 mm.

Niro je opravdu zcela novým automobilem, a to včetně použité platformy. Tu Korejci vyvinuli s ohledem na zástavbu hybridního pohonu. S jiným se vůz ani nabízet nebude, přičemž se nepočítá ani s pohonem všech kol. Vzhledová podobnost s modely Sportage či Sorento je čistě záležitostí firemní designové politiky. Prostě abyste na první pohled poznali, že před vámi stojí Kia. Nechybí tedy typická maska chladiče takzvaný „tygří nos“ či stylové zadní lampy. Když už jsme u zádi, tak musíme zmínit jednu zajímavost, kterou tou je parkovací kamera integrovaná do stěrače pátých dveří. Vtipné i účelné zároveň.

Při návrhu vozu se ve velké míře skloňovala aerodynamika. Vůz tak na první pohled působí štíhlým a nízkým dojem, což vynikne zejména v porovnání s konkurenčními crossovery jiných značek a ostatně i třeba Sportage.

S ohledem na aerodynamiku jsou v nabídce dvě verze kol. Menší, 16 palcová jsou sice vyrobena z hliníkové slitiny, ovšem to, co vidíte navenek, jsou plastové kryty. Ty byly navrženy s ohledem na optimální proudění vzduchu. Naopak větší kola o rozměru 18 palců jsou typickými „elektrony“. O tom, jaká bude mít váš vůz, rozhoduje výbava auta.

Výbavové stupně jsou v nabídce pouze dva: Základem je Comfort, který pořídíte za cenu 599.980 korun. Vyšší výbavou je Exclusive za 669.980 korun. Výbava obou je velmi bohatá. Už v základu nechybí mlhovky, dvouzónová klimatizace, multifunkční kožený volant, tempomat nebo zadní parkovací čidla.

Jak je u asijských značek zvykem, prostoru pro individualizaci je v porovnání s evropskými auty méně. Čím se tedy odlišují? Verze Comfort si vystačí se sedadly čalouněnými látkou, naopak Exclusive nabízí polokožená sedadla. Standardní položkou verze Exclusive je i navigace nebo paket ADAS. Zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB a dále pokročilý adaptivní tempomat ASCC. U nižší výbavy Comfort lze mít paket ADAS za příplatek 30.000 korun. Druhou příplatkovou položkou, týkající se obou výbav, je metalický lak za 14.900 korun.

A je to právě ADAS, který rozhoduje o tom, kolik hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP Niro získá. Je-li na palubě, pak to bude plný počet, tedy pět hvězdiček. K jejich splnění totiž dnes musíte nezbytně mít jak zmíněné autonomní brzdění (tady AEB), tak adaptivní tempomat.

Naopak verze obraná o ADAS, tedy Comfort, by získal v Euro NCAP „pouze“ čtyři hvězdičky. I ty mají své podmínky. Třeba přítomnost sedmi airbagů ve voze (tedy včetně kolenního řidiče) a dále systém hlídání jízdy v pruzích LKAS.

Ač rozdílné hodnocení, bezpečnost jako taková je v případě nárazu stejná, neboť o tom více než výbava rozhoduje skelet karoserie a řešení deformačních zón. A to má Niro samozřejmě vždy stejné, bez ohledu na výbavu.

Kia Niro - Ceník
MotorZážehový řadový čtyřválec + synchronní motor s permanentním magnetem
Zdvihový objem [cm3]1580
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min]77,2/5700 (spalovací motor), 32/1798-2500 (elektromotor) respektive 104/5700 (systémový výkon)
Točivý moment [N.m/min]265/1000-2400 (systémový)
PřevodovkaSamočinná dvouspojková šestistupňová DCT
Max. rychlost [km/h]162
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]11.5
Komb. spotřeba [l/100 km]3,8/4,4
Cena Comfort [Kč]599.980
Cena Exclusive [Kč]669.980
Spolupracujeme s TipCars.com
EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem EU je blízko podpisu obchodní dohody s Japonskem

Evropská unie (EU) se blíží podpisu dohody o volném…

Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu Bývalý majitel Úschovny hledá investory pro nový projekt na sdílení dat. Hodlá dobýt cizinu

Desítky milionů korun bude potřebovat český internetový…

Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch Lukáš Kraus z Rekonstrukce státu: Zaktivizovali jsme občany, a to je úspěch

Aktivistická platforma Rekonstrukce státu udělala…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta Přesnost na čtyři tisíciny milimetru. Taková ložiska si žádají špičková auta

Už sto osmdesát milionů kusů ložisek vyrobil olomoucký…

 




Kia Niro vs. Toyota C-HR – Když se kříží hybridy! Kia Niro vs. Toyota C-HR – Když se kříží hybridy!

Už dlouho si žádná auta neříkala o přímé srovnání tak…

Kia Niro vs Toyota Auris Hybrid – Elektřina do každé rodiny! Kia Niro vs Toyota Auris Hybrid – Elektřina do každé rodiny!

Toyota je na poli hybridů zkušeným hráčem, teď by ale…

 



 
Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Dechberoucí snímky: Takto už několik let chátrají vozy po tragédii ve Fukušimě

Včera

Na jaře letošního roku uplynulo šest let od havárie elektrárny ve Fukušimě. Od té doby tu v ulicích chátrají nejen domy, ale i mnoho krásných automobilů.




Blesk.cz

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl naposled Paroubek

Sobotkova japonská mise startuje. Z premiérů tam byl…

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) zamířil do Japonska. Jako první premiér od Jiřího Paroubka, který tam byl v roce…

Povodí Odry se chystá na sucho. Střeží si zásoby pitné vody

Povodí Odry se chystá na sucho. Střeží si zásoby pitné vody

Státní podnik Povodí Odry už začal dělat opatření, aby se připravil na případné sucho. Omezil například výrobu…

 

iSport.cz

Čeští in-line hokejisté padli s Finy na nájezdy, Petružálek zazářil hattrickem

Čeští in-line hokejisté padli s Finy na nájezdy,…

Druhý skalp Seveřanů nezískali. Čeští reprezentanti v in-line hokeji po úvodním vítězství se Švédy sváděli…

Bolt se loučí se Zlatou tretrou. Je to pro mě jako domov, hlásil v Ostravě

Bolt se loučí se Zlatou tretrou. Je to pro mě jako…

Usain Bolt, nejrychlejší muž planety, tentokrát nebyl před Zlatou tretrou Ostrava zdaleka tak rozverný jako v…

 

Reflex.cz

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z toho sociální bouře? A co na to prezident-prognostik?

Lidí na světě přibývá, práce však ubývá. Budou z…

Je smutným faktem, že politici (lhostejno, zda z pravice, či z levice) se většinou věnují pěně dní a svým…

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl Zelený Raoul, když byl stejně starý jako jeho kreslíř?

Štěpán Mareš slaví pětačtyřicátiny. O čem vyprávěl…

Ten den vidíme pořád tak jasně, jako by se odehrál včera. Dvaadvacetiletý mladík vešel do papíry zaneřáděné…