reklama


Kia Optima: První jízdní dojmy

Kia Optima: První jízdní dojmy

 
 

S velkými sedany Magentis Kia v Evropě moc slávy nenadělala. Už jsme se svezli v nástupci a můžeme prozradit, že věci se mění hodně rychle.

Kia v Brně znovu ukázala svůj nový sedan Optima. Nejde o úplnou novinku, viděli jsme ji už na podzim v Paříži, prodávat se ale začne až na přelomu roku. Přesto stojí za pozornost už teď, proto jsme rádi využili příležitost ke krátkému svezení.

Vůz na snímcích byl dovezen pro výstavní účely a měl korejsou specifikaci. Ta se sice od budoucí evropské verze liší motorem, co do vzhledu a výbavy však můžeme v českých showroomech čekat velmi podobné auto.

Po představení současné Sportage už bychom jiné než kvalitně zpracované vizuální pojetí vozu ani nečekali, přesto nás Optima překvapila vyzrálým, vyváženým a distingovaným zjevem. Sedan střední třídy míří na konzervativnější klientelu, odvaz ve stylu mladistvého SUV se tedy nekoná a nelze ani říct, že by na sebe velká Kia upozorňovala něčím originálním. Velmi inteligentně ale spojuje všechno, co se dnes ve střední třídě očekává a nosí. Boční profil přídě je obvyklými deatily roztříštěn, aby zamaskoval mohutnost poplatnou ochraně chodců, obrys oken u sloupku C a splývavý tvar zádě se širokými lampami zase letmo připomene cosi z nových Jaguarů. I módní prvky jako diodové proužky denního svícení tady působí přirozeně, snad i přirozeněji než u některých evropských aut.

Ještě větší překvapení ale čeká po otevření dveří. Interiér má luxusní nádech a kvalitu zpracování, před kterou znervózní i Passat. Zejména nás zaujalo obšití palubní desky šedou kůží. Právě tento doplněk se dokáže při necitlivé aplikaci dokonale obrátit proti své myšlence a ještě zvýraznit chudobu zbytku kabny. Tady to ale funguje; textura materiálu i plynulé spojení s ostatním čalouněním pozvedá kokpit Optimy jako celek. Jistěže nepůjde o sériovou výbavu, ale vizuální integrita kabiny ukazuje, kam už Kia došla. Ani ostatní materiály, chod ovladačů a celková ergonomie nenechávají žádné pochybnosti, že Optima míří daleko výš než Magentis. Sedadla jsou americky široká, ale slušně drží tělo i ze stran a za zpracování kůže by se nestydělo ani Volvo.

Mechanická architektura se sice shoduje s Hyundaiem i40, Optima je ale o deset centimetrů delší, z čehož sedm centimetrů připadá na prodloužení rozvoru. Z toho plyne podobný rozdíl jako mezi Opelem Insignia a Saabem 9-5.

Přední sedadla jsou posunutá dál dozadu, řidič není nalepený na čelní sklo a sloupky ho tolik neomezují ani ve výhledu, ani v kultuře vystupování z auta. Kabina působí vzdušně, na čemž se podílí také nižší palubní deska, přes kterou je na dnešní poměry dobře vidět příď. Delší místo na kolena vzadu je spíš přidaná hodnota, pozvolněji klesající střecha ale ponechala víc prostoru na výšku; proto jsou i zadní sedáky výš a na dlouhé cesty slibují více komfortu.

Korejskou verzi poháněl nový čtyřválec 2.4 litru, který se u nás prodávat nebude, spojený s šestirychlostním automatem z vlastního vývoje; ten už známe ze Sportage a Sorenta a i v Optimě nás potěšil přiměřeně hladkými, rychlými a logickými reakcemi. Zda se naučí lépe žít s dieselem a využívat jeho nejnižší otáčky, zatím nevíme. Každopádně bylo v Kie za jízdy vzorné ticho, zejména potěšilo odhlučnění spodku. Motor se sice ozýval trochu víc, spíš ale kvůli nutnosti vytáčení; s benzinovou dva čtyřkou v Evropě o moc nepřijdeme. Odpružení se ještě může doznat specifických úprav pro Evropu, testovaná verze však jela velmi příjemně a trosky českých silnic ji nevyváděly z míry; komfortním nastavením měla blízko k Passatu. Podobné pocity navozovalo i vyvážené a přesné řízení. Dnes častým váháním kolem středové polohy trpělo dost málo.

Celkově nás Optima překvapila dospělostí a vyváženými vlastnostmi bez nápadných slabých míst. Na výsledku se zjevně projevilo přesunutí technického vývoje i designového střediska do Německa, kde pro Kiu pracují lidé z letitými zkušenostmi z jiných evropských značek. Optima se zatím vyrábí pouze v Koreji a s malými optickými retušemi se prodává i v USA, což je důvod, proč musela být evropská premiéra odložena. Tamní poptávka značně převýšila očekávání, což po krátkém setkání chápeme, a výroba v americkém závodě ve West Point se teprve rozbíhá. Po naplnění kvót se korejská produkce začne dovážet do Evropy; přesná data ani ceny zatím dovozce k dispozici nemá.

JAKE.AUTO.CZ: Kia Optima (přehled všech testů a dalších článků)

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Další perla v odtajněných dokumentech: CIA špehovala Sověty upraveným Broukem Další perla v odtajněných dokumentech: CIA špehovala Sověty upraveným Broukem

Podle nedávno odtajněných dokumentů CIA využívala…

Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území Islámský stát je blízko svého definitivního konce, ztrácí klíčová území

Radikální skupina Islámský stát (IS) přišla v roce 2016 o…

Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard Rekonstrukce nádraží vyjdou Správu železnic na deset miliard

Rekonstrukce a opravy všech nádraží, které převzala…

Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety Majitel Unicornu: IT funguje jako elektřina před sto lety

Majitel softwarové firmy Unicorn Vladimír Kovář patří…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

 




Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně! Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně!

Kia Optima Sportwagon přináší několik zajímavých novinek.…

Kia Optima Sportwagon dorazila do Česka. Kolik stojí větší kufr? Kia Optima Sportwagon dorazila do Česka. Kolik stojí větší kufr?

Vedle cen provedení Sportwagon zveřejnilo české…

 



 
Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Jaká auta najdete v garáži nejdražšího domu v Americe?

Dnes 10:53

V Americe se prodává automobilová sbírka v hodnotě více než tři čtvrtě miliardy dolarů. Má to však háček, musíte přikoupit i celý kompletně vybavený dům za 5,6 miliardy. Ale to dáte, ne?




Blesk.cz

Největším výdajem ministerstev byly sociální dávky: Padlo na ně 12,5 procent HDP

Největším výdajem ministerstev byly sociální dávky:…

Největší část výdajů ministerstev a dalších vládních institucí šla v Česku v roce 2015 na sociální dávky, a to v…

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy našli pohřešovanou Nikolu

Tragický konec pátrání: Hasiči popsali moment, kdy…

Desítky hasičů, několik jednotek z širokého okolí, psovodi. Tak to v pondělí večer vypadalo u Orlíku. Všichni…

 

iSport.cz

Pavy, Pavy! Rozjetý Pavelec zázračně zastavil Vrbatu, skandovala celá hala

Pavy, Pavy! Rozjetý Pavelec zázračně zastavil…

Nečekal ho lehký úkol, ale on se s ním popasoval s klidem sobě vlastním. Ondřej Pavelec poprvé od 9. dubna 2016…

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Vukadinovič zůstává ve Zlíně! Klub odmítnul nabídku Slavie

Velká přestupová sága končí bez dohody. Vukadin Vukadinovič zůstane i v jarní části ePojisteni.cz ligy hráčem…

 

Reflex.cz

Dětský kokain aneb Na čem frčí supermámy

Dětský kokain aneb Na čem frčí supermámy

Brzy ráno vstát, nachystat snídani, vzbudit celou rodinu, vypravit děti, jít do práce, pečlivě splnit všechny…

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či dokonce znásilněn

JXD: Osahával mě léčitel, připadám si poskvrněn či…

Při přípravě článku o šarlatánovi, který „léčí“ rakovinu, jsem tvrdě narazil na limity své role. Jako novinář…

 
 
reklama