Kia Optima: První jízdní dojmy

Kia Optima: První jízdní dojmy

 
 

S velkými sedany Magentis Kia v Evropě moc slávy nenadělala. Už jsme se svezli v nástupci a můžeme prozradit, že věci se mění hodně rychle.

Kia v Brně znovu ukázala svůj nový sedan Optima. Nejde o úplnou novinku, viděli jsme ji už na podzim v Paříži, prodávat se ale začne až na přelomu roku. Přesto stojí za pozornost už teď, proto jsme rádi využili příležitost ke krátkému svezení.

Vůz na snímcích byl dovezen pro výstavní účely a měl korejsou specifikaci. Ta se sice od budoucí evropské verze liší motorem, co do vzhledu a výbavy však můžeme v českých showroomech čekat velmi podobné auto.

Po představení současné Sportage už bychom jiné než kvalitně zpracované vizuální pojetí vozu ani nečekali, přesto nás Optima překvapila vyzrálým, vyváženým a distingovaným zjevem. Sedan střední třídy míří na konzervativnější klientelu, odvaz ve stylu mladistvého SUV se tedy nekoná a nelze ani říct, že by na sebe velká Kia upozorňovala něčím originálním. Velmi inteligentně ale spojuje všechno, co se dnes ve střední třídě očekává a nosí. Boční profil přídě je obvyklými deatily roztříštěn, aby zamaskoval mohutnost poplatnou ochraně chodců, obrys oken u sloupku C a splývavý tvar zádě se širokými lampami zase letmo připomene cosi z nových Jaguarů. I módní prvky jako diodové proužky denního svícení tady působí přirozeně, snad i přirozeněji než u některých evropských aut.

Ještě větší překvapení ale čeká po otevření dveří. Interiér má luxusní nádech a kvalitu zpracování, před kterou znervózní i Passat. Zejména nás zaujalo obšití palubní desky šedou kůží. Právě tento doplněk se dokáže při necitlivé aplikaci dokonale obrátit proti své myšlence a ještě zvýraznit chudobu zbytku kabny. Tady to ale funguje; textura materiálu i plynulé spojení s ostatním čalouněním pozvedá kokpit Optimy jako celek. Jistěže nepůjde o sériovou výbavu, ale vizuální integrita kabiny ukazuje, kam už Kia došla. Ani ostatní materiály, chod ovladačů a celková ergonomie nenechávají žádné pochybnosti, že Optima míří daleko výš než Magentis. Sedadla jsou americky široká, ale slušně drží tělo i ze stran a za zpracování kůže by se nestydělo ani Volvo.

Mechanická architektura se sice shoduje s Hyundaiem i40, Optima je ale o deset centimetrů delší, z čehož sedm centimetrů připadá na prodloužení rozvoru. Z toho plyne podobný rozdíl jako mezi Opelem Insignia a Saabem 9-5.

Přední sedadla jsou posunutá dál dozadu, řidič není nalepený na čelní sklo a sloupky ho tolik neomezují ani ve výhledu, ani v kultuře vystupování z auta. Kabina působí vzdušně, na čemž se podílí také nižší palubní deska, přes kterou je na dnešní poměry dobře vidět příď. Delší místo na kolena vzadu je spíš přidaná hodnota, pozvolněji klesající střecha ale ponechala víc prostoru na výšku; proto jsou i zadní sedáky výš a na dlouhé cesty slibují více komfortu.

Korejskou verzi poháněl nový čtyřválec 2.4 litru, který se u nás prodávat nebude, spojený s šestirychlostním automatem z vlastního vývoje; ten už známe ze Sportage a Sorenta a i v Optimě nás potěšil přiměřeně hladkými, rychlými a logickými reakcemi. Zda se naučí lépe žít s dieselem a využívat jeho nejnižší otáčky, zatím nevíme. Každopádně bylo v Kie za jízdy vzorné ticho, zejména potěšilo odhlučnění spodku. Motor se sice ozýval trochu víc, spíš ale kvůli nutnosti vytáčení; s benzinovou dva čtyřkou v Evropě o moc nepřijdeme. Odpružení se ještě může doznat specifických úprav pro Evropu, testovaná verze však jela velmi příjemně a trosky českých silnic ji nevyváděly z míry; komfortním nastavením měla blízko k Passatu. Podobné pocity navozovalo i vyvážené a přesné řízení. Dnes častým váháním kolem středové polohy trpělo dost málo.

Celkově nás Optima překvapila dospělostí a vyváženými vlastnostmi bez nápadných slabých míst. Na výsledku se zjevně projevilo přesunutí technického vývoje i designového střediska do Německa, kde pro Kiu pracují lidé z letitými zkušenostmi z jiných evropských značek. Optima se zatím vyrábí pouze v Koreji a s malými optickými retušemi se prodává i v USA, což je důvod, proč musela být evropská premiéra odložena. Tamní poptávka značně převýšila očekávání, což po krátkém setkání chápeme, a výroba v americkém závodě ve West Point se teprve rozbíhá. Po naplnění kvót se korejská produkce začne dovážet do Evropy; přesná data ani ceny zatím dovozce k dispozici nemá.

JAKE.AUTO.CZ: Kia Optima (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa 10 robotických startupů, kvůli kterým zaniknou pracovní místa

Robotické technologie se v mnoha oblastech používají už…

Mluvčí Bílého domu Sean Spicer rezignoval Mluvčí Bílého domu Sean Spicer rezignoval

Mluvčí amerického prezidenta Donalda Trumpa Sean Spicer…

 
 

Přidat názorDiskuse: Kia Optima: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není Kia Optima Sportswagon se stává plug-in hybridem. Levná ale není

Nejdražší varianta Optimy Sportswagon zrychlí z 0-100…

Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně! Svezli jsme se Kiou Optima Sportwagon GT. Hot-kombi jezdí perfektně!

Kia Optima Sportwagon přináší několik zajímavých novinek.…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Dnes 18:53

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Historička o padělaných obrazech Bohdalové: Jsou to kvalitní obrazy...

Historička o padělaných obrazech Bohdalové: Jsou to…

Do případu je zapletena i historička umění Marie Pospíšilová (64). Právě ona sloužila jako »prostředník « mezi…

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

 

iSport.cz

Berkovec chystá v Karviné restart. Zachránce Koneho prý pozve na kávu

Berkovec chystá v Karviné restart. Zachránce Koneho…

Je odchovancem pražské Slavie. Odchytal v jejím dresu už slušnou řádku zápasů. Ale trvaleji se v ní uchytit jako…

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou drží náskok Froome

Boasson Hagen unikl a na Tour slaví! Před časovkou…

Nejdelší etapu letošní Tour de France vyhrál po 222,5 kilometrech Edvald Boasson Hagen. Norský cyklista zaútočil…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…