Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Kia Sorento: První jízdní dojmy

Michal Fokt
Diskuze (49)
V blízkém okolí rakouské metropole jsme měli možnost prvního seznámení s novou generací sportovně-užitkového vozu Kia Sorento.

V těchto dnech již pomalu dosluhující SUV Kia Sorento mělo svůj specifický půvab. Jeho nadčasový design působil v průběhu sedmileté kariéry tohoto auta na evropském trhu docela nekorejsky a vůz se tak tvářil vcelku exkluzivně a draze. O to více potěší, že lze to samé bezezbytku říci i o jeho nástupci. Stylistické řešení přední partie, pravda, není zrovna první svého druhu, ovšem profil vozu s masivním zadním sloupkem má rozhodně šanci stát se jasným rozpoznávacím znamením delší a nižší (4685 x 1885 x 1710 mm, rozvor 2700 mm) novinky, stejně tak jako záď s velkoplošnými svítilnami.

Také interiér dal definitivní sbohem byť jen náznaku asijského původu tohoto SUV. Volant padne perfektně do ruky, trojice tubusů v kapličce ukrývá „budíky“ s optitronovým podsvícením a také na středovém panelu je vše takové, jaké má být. Snad jen materiály použité na palubní desce by si asi Evropan u auta této kategorie představoval trochu lepší. Naopak naprostá spokojenost panovala, co se předních sedadel týče. Dlouhé a pohodlné sedáky, komfortní opěradla s příjemným bočním vedením a zcela vyhovující nabídka prostoru. I vzadu je ve všech směrech dostatek místa a ještě zbylo místo na kufr o objemu 531 l. Vůz je možné na přání vybavit i třetí řadou sedadel, tehdy se však již zavazadlový prostor smrskne na symbolických 155 l.

Po technické stránce nezůstal mezigeneračně u Sorenta kámen na kameni. Rámovou konstrukci karoserie vystřídala samonosná (i díky tomu auto mezigeneračně zhublo o nezanedbatelných 215 kg) a zcela nová je i škála pohonných jednotek. Benzinové motory reprezentuje čtyřválec o objemu 2,4 l s proměnným časováním ventilů, jenž disponuje výkonem 128 kW při 6000 otáčkách a točivým momentem 225 Nm při 3750 min-1. Nosným pilířem prodejů ale bude zcela jistě turbodiesel 2,2 l, jenž překvapí velmi sympatickými 145 kW ve 3800 otáčkách a maximem točivého momentu 421 Nm v rozmezí 1800-2500 otáček pro verzi se šestistupňovou manuální převodovkou a se 436 Nm u provedení s automatem se stejným počtem rychlostních stupňů. Všechny kombinace motor/převodovka se dají pořídit s pohonem dvou nebo všech čtyř kol, přičemž o distribuci síly mezi obě nápravy se stará elektronika.

K projížďce jsme si vybrali dle našeho názoru optimální kombinaci turbodieselu se šestistupňovým automatem. Sorento potěší opravdu intenzivní akcelerací, a to nejen při rozjezdu, ale také při pružném zrychlení. Automat řadí hladce a docela rychle a silnému motoru tak zdatně sekunduje, uvítali bychom ale lepší odhlučnění čtyřválce, Sorento přece jen patří mezi velká SUV, u nichž jsou nároky na jízdní komfort větší, než u kompaktních sportovně-užitkových aut. Dynamice auta dobře sekunduje přesné řízení s příjemně nastaveným účinkem posilovače a protože se současná SUV podívají mimo zpevněné cesty jen výjimečně, je i naladění podvozku dělané na míru silnicím. Silnicím s kvalitním povrchem, je třeba dodat. Sorento má totiž na svou kategorii slušné jízdní vlastnosti, což je vykoupeno dost tvrdým naladěním podvozku. Vůz se tedy v zatáčkách naklání jak mírně, dobře drží zvolenou stopu a bez problémů zvládá i prudší vyhýbací manévry, přejezdy větších nerovností silnic ale hlásí posádce formou rázů. Toto nastavení je pak třeba respektovat při jízdě mimo zpevněné cesty a zvolit spíše poklidné „offroadové“ tempo.

Tipujeme, že si Kia Sorento získá řadu příznivců moderním designem karoserie i interiéru, ale také jízdní dynamikou a chováním na silnici. Do kolonky mínusů zatím po prvním svezení zapisujeme větší hlučnost turbodieselu a horší tlumení nerovností.

Michal Fokt
Diskuze (49)
Avatar - KubikCv
28. 9. 2009 17:35
Re: Jo
kdybych objednával co se mi ve Frankfurtu líbilo,tak mi na jaře přijde asi 5 hostesek :-) Moc se mi líbila nová Venga i blonďatý hostesky co stály u ní
Avatar - KubikCv
28. 9. 2009 17:29
Čumák
Trochu mi zepředu připadá jako Accord Tourer s injekcí botoxu a steroidů >:D
28. 9. 2009 16:16
Re: Total Lexus face!
nemlč, píš tak, aby bola radosť diskutovať. To sa zase cení tu... ;-)
Avatar - Johny.Rico
28. 9. 2009 15:49
Re: Total Lexus face!
Omlouvám se Vám pane K. Máte pravdu. Už mlčím.
28. 9. 2009 11:53
Re: KIA obecně
20 nezávažných porúch a 1 závažná by mohli byť vyrovnané z finančného hľadiska - ono sa to nedá jednoznačne zaškatuľkovať, ktoré auto je lepšie alebo horšie, ale už len nejaký súhrn v porovnávacej tabuľke niečo napovie, a človek sa má podľa čoho zorientovať a určiť si sám, čo má u neho prioritu... ;-)