Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Track’ster bez tajemství: Je to rozšířený Soul

David Bureš
Diskuze (15)
Jihokorejský koncept používá přeplňovaný dvoulitr o výkonu 184 kW (250 k), poháněná jsou všechna kola.

Kia Track’ster je třídveřová studie vrcholné verze sériového modelu Soul, navržená designérským studiem automobilky v Kalifornii. Track’ster je podle jihokorejského výrobce ukázkou, jak případně může vypadat budoucnost Soulu.

Automobil působí mnohem agresivnějším dojmem než Soul, přestože základní tvary jsou zachovány se sériovým crossoverem. Především příď je velice podobná Soulu, Track’ster však dostal mohutnější chladicí otvor v předním nárazníku doplněný o kulaté světlomety, která nejsou mlhovkami, nýbrž diodovými světly pro denní svícení. Spodní část nárazníku je vyrobena z karbonových vláken.

Také záď působí agresivně, a to díky dvojici koncovek výfuku, rozšířeným blatníkům a chladicím otvorům po stranách zadního nárazníku. Tak jako sériový Soul má Track’ster vysoko umístěná koncová světla, jejich tvar evokuje písmeno C.

Karoserie je lakována bílým odstínem Whiteout doplněná střechou a některými detaily v oranžové Inferno. Z boku zaujmou rozšířené blatníky a 19palcová kola, jejichž tvar pomáhala navrhnout společnost HRE, zabývající se výrobou ráfků. Pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 mají rozměry 245/40 vpředu a 285/35 vzadu.

Vnitřek kombinuje šedou, bílou a oranžovou barvu. Sportovní sedačky jsou čalouněny kombinací semiše a kůže. Semiš je dále použita na věnci volantu a panelech dveří. Ukazatele teploty oleje nebo napětí baterie jsou umístěny na vrchu palubní desky, nad sedmipalcovou obrazovkou navigace a multimediálního systému.

Zadní sedačky chybí, na jejich místě je náhradní kolo a potřebné náčiní pro opravu auta. Je tu ale také prostor pro helmy, rukavice a kombinézy pro posádku. Ideou designérů při návrhu tohoto prostoru bylo, aby měl řidič po ruce všechno nezbytné vybavení, pokud by chtěl s Track’sterem vyrazit na závodní okruh.

Šéfdesignér Kia Motors America, Tom Kearns automobil připodobňuje k buldokovi. Cílem designérů údajně bylo, aby lidé poznali, že sice koncept vychází ze Soulu, ale že byl proti němu v mnohém upraven. Podle Kearnse má Track’ster změnit názor lidí na to, jak by mohla vypadat sportovní Kia.

O pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový řadový čtyřválec, který je naladěn 184 kW (250 k). Skrze šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna všechna čtyři kola. Jak rychlý je Track’ster díky svému benzinovému dvoulitru, Kia neuvádí.

Automobil má snížené sportovní zavěšení, vyladěné pro jízdu po okruhu. K zastavení auta slouží kotoučové brzdy Brembo, vpředu jsou 356mm kotouče s šestipístkovými třmeny, vzadu pak 345mm s čtyřpístkovými třmeny.

Přestože je Track’ster pouze třídveřovým vozem, má o 20 mm delší rozvor náprav než Soul. Rozvor u Track’steru tak činí 2.570 mm. Rozšířené blatníky znamenají šířku 1.918 mm, vůz je tak o více než 13 cm širší než Soul.

Kia v současnosti sériovou výrobu Track’steru neplánuje. Když je však nyní zvažována výroba tři roky starého konceptu Soul’ster, je možné, že se i Track’ster v prodeji někdy v budoucnu objeví.

David Bureš
Diskuze (15)
10. 2. 2012 10:04
Re: wauw
Přidávám odkaz na pár fotek - hlavně ty z vývoje - a nějaké čtení pro nadšence: [odkaz]
Avatar - ryman
9. 2. 2012 20:12
Re: wauw
:yes:
Avatar - ryman
9. 2. 2012 20:05
Re: pripomina mi to nissan juke R
celý ten designový styl se podle mě povedl. jak soul (v určitých konfiguracích), soul'ster, tak i tenhle track'ster vypadají dost dobře a stylově :yes: jen v tom nevidim ani 1% juku >:D
Avatar - salamoon
9. 2. 2012 17:46
wauw
sice som uz z puberty davno vyrastol,ale toto je brutalne :yes:

a este vyzera neskutocne oldschoolovo napriek tomu,ze vyzera moderne :-O
9. 2. 2012 15:37
Re: pripomina mi to nissan juke R
Hm, ano, taky jsem si na to VW vzpomněl. No, já tomu zas nějak moc nerozumím, ale laicky bych myslel, že koneckonců rozvor/rozchod víceméně vymezí půdorys (když si odmyslíme excesivní převisy), takže i reálně dosažitelný prostor uvnitř auta a do nějaké míry taky chování na silnici (i když právě s tím se dělají ta popíračská kouzla). Ale jak to popisuješ, beru na vědomí, že z označení platformy bude co nevidět jen prvotní nálepka, protože se s jejími rozměry a dalšími charakteristikami bude laborovat do čím dál vzdálenějších mezí. - Ani i30 ani cee'da jsem neměl možnost vidět živé, takže tím spíš nevím, co koupit ženě... že by Subaru? ;-) Ano, ať korejští borci dál pěkně pracují s cenou. Oni by sice rádi vyjádřili své zvýšené sebevědomí a postup po společenském žebříčku, to chápu, ale musí si na to vzít lékárnické váhy. Přesný tvůj postřeh s tím, že dorostli, ale teď už musí bez sedmimílových bot po krůčkách :yes: A nejen pokud jde o design. Dostat se z periférie do klubu byla rvačka, ale tohle dá ještě větší fušku. A taky je to mnohem míň efektní, budou si muset rychle zvyknout, že už je nikdo nebude brát jako wunderkindy. - Se soustruhem jsem zatím spokojen, ale budu si to pamatovat, díky. Tak zdar :-)