Kia Track’ster bez tajemství: Je to rozšířený Soul
Kia Track’ster je třídveřová studie vrcholné verze sériového modelu Soul, navržená designérským studiem automobilky v Kalifornii. Track’ster je podle jihokorejského výrobce ukázkou, jak případně může vypadat budoucnost Soulu.
Automobil působí mnohem agresivnějším dojmem než Soul, přestože základní tvary jsou zachovány se sériovým crossoverem. Především příď je velice podobná Soulu, Track’ster však dostal mohutnější chladicí otvor v předním nárazníku doplněný o kulaté světlomety, která nejsou mlhovkami, nýbrž diodovými světly pro denní svícení. Spodní část nárazníku je vyrobena z karbonových vláken.
Také záď působí agresivně, a to díky dvojici koncovek výfuku, rozšířeným blatníkům a chladicím otvorům po stranách zadního nárazníku. Tak jako sériový Soul má Track’ster vysoko umístěná koncová světla, jejich tvar evokuje písmeno C.
Karoserie je lakována bílým odstínem Whiteout doplněná střechou a některými detaily v oranžové Inferno. Z boku zaujmou rozšířené blatníky a 19palcová kola, jejichž tvar pomáhala navrhnout společnost HRE, zabývající se výrobou ráfků. Pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 mají rozměry 245/40 vpředu a 285/35 vzadu.
Vnitřek kombinuje šedou, bílou a oranžovou barvu. Sportovní sedačky jsou čalouněny kombinací semiše a kůže. Semiš je dále použita na věnci volantu a panelech dveří. Ukazatele teploty oleje nebo napětí baterie jsou umístěny na vrchu palubní desky, nad sedmipalcovou obrazovkou navigace a multimediálního systému.
Zadní sedačky chybí, na jejich místě je náhradní kolo a potřebné náčiní pro opravu auta. Je tu ale také prostor pro helmy, rukavice a kombinézy pro posádku. Ideou designérů při návrhu tohoto prostoru bylo, aby měl řidič po ruce všechno nezbytné vybavení, pokud by chtěl s Track’sterem vyrazit na závodní okruh.
Šéfdesignér Kia Motors America, Tom Kearns automobil připodobňuje k buldokovi. Cílem designérů údajně bylo, aby lidé poznali, že sice koncept vychází ze Soulu, ale že byl proti němu v mnohém upraven. Podle Kearnse má Track’ster změnit názor lidí na to, jak by mohla vypadat sportovní Kia.
O pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový řadový čtyřválec, který je naladěn 184 kW (250 k). Skrze šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna všechna čtyři kola. Jak rychlý je Track’ster díky svému benzinovému dvoulitru, Kia neuvádí.
Automobil má snížené sportovní zavěšení, vyladěné pro jízdu po okruhu. K zastavení auta slouží kotoučové brzdy Brembo, vpředu jsou 356mm kotouče s šestipístkovými třmeny, vzadu pak 345mm s čtyřpístkovými třmeny.
Přestože je Track’ster pouze třídveřovým vozem, má o 20 mm delší rozvor náprav než Soul. Rozvor u Track’steru tak činí 2.570 mm. Rozšířené blatníky znamenají šířku 1.918 mm, vůz je tak o více než 13 cm širší než Soul.
Kia v současnosti sériovou výrobu Track’steru neplánuje. Když je však nyní zvažována výroba tři roky starého konceptu Soul’ster, je možné, že se i Track’ster v prodeji někdy v budoucnu objeví.