Kia spustila výrobu hybridu Niro. Vůz se u nás objeví na podzim
Model Niro platí za největší novinku korejské automobilky Kia na letošním ženevském autosalonu. Byl od samotného začátku navrhován jako hybrid kombinující benzinový a elektrický motor, přičemž samotný výrobce jej považuje za zakladatele zcela nového segmentu HUV (Hybrid Utility Vehicle). Rozměrově zapadá mezi kompakt Cee´d a SUV Sportage (délka 4355 mm, šířka 1800 mm, výška 1535 mm, rozvor 2700 mm), a navzdory moderní technice by mělo jít o jeden z nejdostupnějších hybridů na trhu.
Hybridní crossover jsme si v předpremiéře prohlédli ještě před letošním ženevským autosalonem, tehdy však bylo vyrobeno jenom „pár“ exemplářů určených pro prezentaci veřejnosti a zástupcům automobilky. Dnes je všechno jinak – výroba vozu v závodě v korejském Hwasungu oficiálně odstartovala a nic už proto nebrání prvním novinářským testům. Ty by měla podle informací českého zastoupení automobilky Kia začít už v červenci a během podzimu se první vozy dostanou k českým zákazníkům. Ve zkratce si proto připomeňme, na co se můžeme těšit.
Základem pohonu je atmosféricky plněná šestnáctistovka GDI Kappa o výkonu 77 kW, kterou doplňuje elektromotor o výkonu 32 kW napájený prostřednictvím lithium-polymerového akumulátoru (jeho součástí je i dvanáctivoltová baterie). Zajímavostí je šestistupňová dvouspojková převodovka vycházející ze sedmistupňové skříně použité v cee´du, přičemž právě ubráním jednoho stupně vznikl prostor pro malý, avšak výkonný elektromotor. Niro je full-hybrid, proto má ve skutečnosti tři spojky – ta třetí odpojuje spalovací motor od zbytku hnacího řetězce a díky tomu může jezdit pouze na elektřinu.
Celkový výkon soustavy činí 104 kW a kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 3,9 l/100 km. Stejně jako na ostatní modely Kia se bude i na Niro vztahovat sedmiletá záruka omezená 150.000 ujetými kilometry.
| Kia Niro - dostupné technické údaje | |
| Zdvihový objem [cm3] | 1591 |
| Válce/ventily | 4/4 |
| Největší výkon [kW/min] | 77 kW/- |
| Točivý moment [N.m/min] | 147/- |
| Akumulátor/kapacita | Li-Pol/1,56 kWh |
| Výkon elektomotoru [kW] | 32 |
| Celkový výkon soustavy [kW] | 104 |
| Točivý moment elektromotoru [N.m/min] | 170 |
| Převodovka | 6A |
| Komb. spotřeba [l/100 km] | cca 3,9 |
| Základní cena [Kč] | cca 500.000 Kč* |
| *odhad Auto.cz | |





























































