Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia spustila výrobu hybridu Niro. Vůz se u nás objeví na podzim

Jan Mička
Diskuze (42)
Hybridní crossover Kia Niro je pro korejskou automobilku malou revolucí. Výroba vozu již začala, poprvé se však svezeme až na podzim.

Model Niro platí za největší novinku korejské automobilky Kia na letošním ženevském autosalonu. Byl od samotného začátku navrhován jako hybrid kombinující benzinový a elektrický motor, přičemž samotný výrobce jej považuje za zakladatele zcela nového segmentu HUV (Hybrid Utility Vehicle). Rozměrově zapadá mezi kompakt Cee´d a SUV Sportage (délka 4355 mm, šířka 1800 mm, výška 1535 mm, rozvor 2700 mm), a navzdory moderní technice by mělo jít o jeden z nejdostupnějších hybridů na trhu.

Hybridní crossover jsme si v předpremiéře prohlédli ještě před letošním ženevským autosalonem, tehdy však bylo vyrobeno jenom „pár“ exemplářů určených pro prezentaci veřejnosti a zástupcům automobilky. Dnes je všechno jinak – výroba vozu v závodě v korejském Hwasungu oficiálně odstartovala a nic už proto nebrání prvním novinářským testům. Ty by měla podle informací českého zastoupení automobilky Kia začít už v červenci a během podzimu se první vozy dostanou k českým zákazníkům. Ve zkratce si proto připomeňme, na co se můžeme těšit.

Základem pohonu je atmosféricky plněná šestnáctistovka GDI Kappa o výkonu 77 kW, kterou doplňuje elektromotor o výkonu 32 kW napájený prostřednictvím lithium-polymerového akumulátoru (jeho součástí je i dvanáctivoltová baterie). Zajímavostí je šestistupňová dvouspojková převodovka vycházející ze sedmistupňové skříně použité v cee´du, přičemž právě ubráním jednoho stupně vznikl prostor pro malý, avšak výkonný elektromotor. Niro je full-hybrid, proto má ve skutečnosti tři spojky – ta třetí odpojuje spalovací motor od zbytku hnacího řetězce a díky tomu může jezdit pouze na elektřinu.

Celkový výkon soustavy činí 104 kW a kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 3,9 l/100 km. Stejně jako na ostatní modely Kia se bude i na Niro vztahovat sedmiletá záruka omezená 150.000 ujetými kilometry.

Kia Niro - dostupné technické údaje
Zdvihový objem [cm3]1591
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min]77 kW/-
Točivý moment [N.m/min]147/-
Akumulátor/kapacitaLi-Pol/1,56 kWh
Výkon elektomotoru [kW]32
Celkový výkon soustavy [kW]104
Točivý moment elektromotoru [N.m/min]170
Převodovka6A
Komb. spotřeba [l/100 km]cca 3,9
Základní cena [Kč]cca 500.000 Kč*
*odhad Auto.cz

Jan Mička
Diskuze (42)
Avatar - .StenLi.
1. 6. 2016 10:45
Spotreba
Mensi, aerodynamickejsi, lahsi Hyundai Ioniq ma mat spotrebu 4,5l a toto novodobo neprakticke meststke auto ma mat 3,9? :-) Ale no taaak.. su minimalne 5 rokov pozadu za Toyotou, tie realne spotreby budu opat tak odlisne od papierovych ze akurat prehraju dalsi sud..
1. 6. 2016 07:49
Niro
Ač SUV nemusím, je Niro pohledné auto které může odpovídat požadavkům mladé 4-členné rodiny, přesně kopíruje současné trendy a v případě, že se hybrid s automatem vleze pod 500.000Kč - bude to i trefa do černého.

Jinak nechápu to večné divení-se nad hybridy.
V některých asijsích zemích je snad každé třetí auto hybrid a nikdo to neřeší.
Avatar - Pekelná Micinka
31. 5. 2016 23:39
Kia DeNiro
Musím uznale uznat, že zvenku se povedla, vpředu nepůsobí tak zúžená a vysoká jako Sportage. Vytknul bych tomu snad jen kovově - lesklé kliky dveří. Naopak z rozsvícených zadních světel jsem téměř nadšený.
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2016 21:14
Re: hodne nepovedenej design
dizlovu konkurenciu som myslel skor zo strany crossov... je mi jasne ze bezny nizsi hatch v dizli ( astra, golf ) to za 5,5 da... ale niro je predsa len crossover.... alebo aspon tak ho prezentuju .... jeho najblizsi konkurent by mozno mohol byt ( okrem teda priusu ) aj novy crossoverovo sa tvariaci scenic alebo ja neviem... mozno aj nejaky ten kaskaj v dvojkolke ... pripadne nejaky outdoorovy C4 cactus..... ale ano dozaista nebude pre niro problem nahradit aj bezny hatch .... to dnes crossy a SUV uz v pohode dokazu a ludia im uz neraz daju prednost prave pred hatchbackmi ...
Avatar - lamal
31. 5. 2016 21:02
Re: hodne nepovedenej design
s 5,5l v priemere je diesel s lacnejsou naftou stale vyhodnejsi...nova astra 1,6 cdti je velmi usporna za 5,5 pri jazde jak s hybridom da s prstom v nose...

a dizajn noveho priusu sa mi paci, nepis tak jednoznacne ze toto, zrovna toto je dizajnova vyhra