Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Stinger: Líbilo by se vám kombi nebo kupé? A jak to bude s turbodieselem?

David Bureš
Diskuze (25)
Nový, 4,8 metru dlouhý liftback s pohonem zadních kol od Kie nadchnul. Líbil by se vám Stinger i v dalších karosářských verzích?

Automobilka Kia na letošním detroitském autosalonu nadchla svět modelem Stinger. Sportovně střižený pětidveřový model s pohonem zadních kol se designérům opravdu povedl a na fotografiích vypadá doslova parádně. Není tak divu, že si grafik působící pod přezdívkou X-Tomi se Stingerem pohrál a zkusil navrhnout i jeho další karosářské varianty.

Výsledkem jeho prací je jak Stinger s karoserií kupé, tak Stinger kombi, přičemž v obou případech se opět jedná o pohledné vozy. Zvlášť dvoudveřová karoserie nám ke Stingeru pasuje, byť ani kombíku bychom se nebránili. Realitou se ale patrně nestanou, Kia nyní hovoří výhradně o představeném liftbacku.

Stinger byl zatím představen pouze s benzinovými motory. Na severoamerickém trhu bude základem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 188 kW, který bude doplněn vrcholným modelem v podobě Stingeru GT s šestiválcem twin-turbo o výkonu 269 kW. Tímto modelem chce Kia konkurovat těm rychlejším zástupcům prémiových značek, Stinger GT totiž zrychlí z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a jede až rychlostí 269 km/h.

Kia si je však vědoma, že s touto nabídkou by na starém kontinentu moc neprorazila. Proto se pro Evropu počítá i se vznětovým motorem, který místní klienti ve střední třídě přece jen preferují více než benzin. Jaký agregát vůz použije, Kia zatím neprozradila, nejčastěji se však hovoří o 2.2 CRDi (147 kW) ze Sorenta. Jisté každopádně je jeho spárování s osmistupňovým automatem, k dispozici pak bude jak výchozí pohon zadních kol, tak čtyřkolka.

Jistý je také příchod hybridní a plug-in hybridní verze. Při jejím vývoji budou použity komponenty známé z hybridní Optimy, a to přestože oba vozy mají odlišnou platformu. Zatímco Stinger je zadokolka s podélně uloženým motorem, Optima je předokolka s příčně uloženým agregátem.

Vyloučen pak není ani příchod čistě elektrické verze. Tunel převodovky je totiž možné vyplnit bateriemi. Technika tak problém není, záleží však na samotných zákaznících, zda by o elektrického Stingera měli zájem.

David Bureš
Diskuze (25)
1. 2. 2017 13:44
Re: Designova ubohost
coz o to, ze kdyz mercedes okopiroval x6 tak z toho nikdo nic nedelal, ale kdyz bmw okopirovalo ssangyong - kterej s touhle karosarskou verzi prisel jako prvni tak se na to nejak pozapomnelo
Avatar - zaplosak
12. 1. 2017 15:47
Re: Designova ubohost
vyprdni se na něho, už je jasné o koho jde že.... :-)
12. 1. 2017 11:53
Re: KIA
Motory jsou tragédií koncernu... rád bych znal nějaký mainstr. motor z poslední dekády, který by nebyl průser :-)
12. 1. 2017 11:39
Re: Designova ubohost
Pokud chce Schreyer pokracovat v kopirovani, tak ho muze nahradit v podstate kdokoliv.
Korejci nemusi vyhazovat silene prachy za designera, ktery nema zadny vlastni napad.

Jinak jsi predvedl typicky slaboduchou argumentaci, cekal jsem, kdo s tim klise prijde prvni :-)
12. 1. 2017 11:30
Re: KIA
Tak bodejt bys na aute nemel nemecke predky, kdyz mas nemecka cela auta >:D