Klasický Indy roadster z Caterhamu Seven
Známý švédský designér Bo Zolland, stojící mimo jiné za liniemi novodobého Jaguaru E-Type, opět předvádí své nadšení pro spojení současnosti s minulostí.
Tentokrát navrhl zajímavou přestavbu, jejímž základem se může stát prakticky kterákoliv z verzí Caterhamu Seven a vyloučeno není ani využití jiných replik původního Lotusu Seven od britského Westfieldu přes německý Rush až po český Kaipan.
Právoplatní nástupci Lotusu Seven i jeho repliky se vzhledově jen minimálně liší od původního Sevenu, uvedeného Colinem Chapmanem v roce 1957. Stále se jedná o nízký roadster doutníkového tvaru, u nějž si ti nejodvážnější troufnou na lehké změny tvaru přídě, různé druhy reflektorů a vrcholem odvahy jsou různé hardtopy, které mají zlepšit ochranu posádky před nepřízní počasí.
Bo Zolland se vydal zcela jinou cestou a místo snahy navrhnout pro stroj, jehož kořeny sahají do padesátých let dvacátého století, nový kabát odpovídající 21. století si pro Seven připravil úpravu, která plně odpovídá době jeho vzniku.
Prozatím existují pouze 3D náhledy na nejrůznější provedení, ale i ty počítají se zachováním trubkového prostorového rámu Sevenu v nezměněné podobě a nic by se neměnilo ani na zavěšení kol, motoru a převodovce.
Všechny úpravy se týkají prakticky jen povrchových panelů karoserie. Nové díly od Bo Rollanda totiž proměňují Seven v atraktivní stroj inspirovaný severoamerickými monoposty, s nimiž se ve čtyřicátých, padesátých a ještě i v šedesátých letech závodilo v Indianapolis a za oceánem se pro ně vžilo označení Indy roadster.
Na rozdíl od původních Indy Roadsterů určených výhradně pro závodní tratě má Bo Zollandova úprava Sevenu zachovat jeho schopnost jízdy po běžných silnicích.