Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Agera R: 1115 koní ze Švédska

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Švédský Koenigsegg si pro letošní ženevský autosalon připravil evoluci své loňské novinky. Ta kromě výkonu upoutá pozornost i zajímavým doplňkem.

Koenigsegg Agera R stejně jako základní provedení Agera vychází z konstrukce série CC, kterou švédská společnost od roku 1998 stále zdokonaluje, kdy představila její první prototyp.

Základem Agery R je karbonový monokok, při jehož stavbě se uplatnil také hliník a laminát. Konstrukce šasi vyniká takovou tuhostí, že si tvůrci vozu mohou dovolit vybavit jej odnímatelnou střechou.

Před zadní poháněnou nápravou Agery R je uložen hliníkový vidlicový osmiválec o objemu 5,0 litru přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Při použití biopaliva E85 tento motor disponuje výkonem 820 kW (1115 kW) a točivým momentem 1200 Nm. Pokud bude v nádrži benzin s oktanovým číslem 95, tak osmiválec nabízí výkon 691 kW (940 k) a točivý moment 1100 Nm.

S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka a stejně jako u výchozí Agery i v tomto modelu má řidič k dispozici regulaci trakce nastavitelnou v několika úrovních a elektronický diferenciál s omezenou svorností.

K zajímavým detailům Koenigseggu Agera R patří kola Vortex Generating Rim (VGR). Paprsky těchto kol jsou navrženy podobně jako u turbíny a mají zvyšovat aerodynamický přítlak. Speciálně pro tento model vyvinula společnost Michelin pneumatiky, které mají bezpečně zvládnout až 418 km/h.

Bílý supersport s červenými doplňky ovšem kromě svého vzhledu, špičkové techniky a výkonu přitáhne pozornost také jedním specifickým doplňkem, který udělá radost především lyžařům. Koenigsegg ve spolupráci s Thule vyvinul speciální box na lyže z uhlíkových vláken. Ten se nepřipevňuje k odnímatelné střeše, ale při jízdě na hory ji jednoduše nahrazuje.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - delphino
1. 3. 2011 13:06
větší přítlak pomocí kol?
to by mě zajímalo jak toho chtějí dosáhnout. Možná na principu že to vytahuje vzduch z podauta do boku a tím vytváří onen podtlak, ale jako důležitější prvek mi přijde, že to spíš odvádí horký vzduch od brzd a lépe se tak chladí.
Avatar - masO
1. 3. 2011 12:00
na lyže?
Jako dokážu si představit lepší auta na hory >:-[] Tady bych řekl, že to má spíš funkci kufru, takže se s tím autem dá jet i k moři třeba :-) :yes:
Avatar - CHerokee
1. 3. 2011 10:00
TOP GEAR
Tak to zas bude něco pro Clarksona a tam pak ukážou na okruhu a při srovnání, co v tom autě doopravdy je.
1. 3. 2011 08:55
Re: Bugatti Veyron SS
na bugatti veyron super sport sa mozu chytat len 3 auta: Porsche Cayenne, Porsche Panamera :no: :no: :no: ale ajtak nie je kralom skaredych aut, trumpfe ho Fiat Multipla (99-04)
Avatar - Hombre_71
28. 2. 2011 19:01
Re: jo
Tak na švédský supersport jedině kvalitní švédské doplňky od Thule :yes: