Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg v Ženevě 2009

Diskuze (1)

Christian von Koenigsegg měl podobný sen, jako několik jeho předchůdců, kteří v minulosti vybudovali slavné automobilové značky se sportovním srdcem. Chtěl totiž stejně jako oni vyrobit dokonalý sportovní automobil

Christian von Koenigsegg měl podobný sen, jako několik jeho předchůdců, kteří v minulosti vybudovali slavné automobilové značky se sportovním srdcem. Chtěl totiž stejně jako oni vyrobit dokonalý sportovní automobil. Po letech příprav představil v roce 1994 svůj projekt a také společnost Koenigsegg Automotive AB. Sériová výroba modelu CC 8S byla zahájena v roce 2000 a pak už následovaly v krátkých intervalech další evoluční i revoluční modely. Po supersportech na etanol bylo nutno předvést i rychlý elektromobil, a tak se také stalo...

Quant

Už jsme si v posledních letech zvykli na všechno - supersportovní elektromobily, supersportovní plug-in hybridy, ale solární supersport, to tu snad opravdu ještě nebylo. Navíc prý nejde o příliš vzdálenou budoucnost, švédský malovýrobce supersportovních vozů by teoreticky byl ve spolupráci se svými partnery schopen tohle auto sériově vyrábět.

Jak už jsme naznačili, ačkoli Koenigsegg Quant vypadá jako normální čtyřmístné kupé, není tomu tak. Díváte se na elektromobil se v současnosti těžko uvěřitelnými schopnostmi. Z elektrické sítě nabijete jeho akumulátory za pouhých 20 minut a získaná energie mu vydrží na ujetí vzdálenosti až 500 km. O neustálý přísun dodatečného množství elektrické energie a tím ke zvětšení jízdního dosahu, se stará fotovoltaická vrstva, kterou je potažena karoserie vozu. K podstatně intenzivnějšímu dobíjení dochází pochopitelně při brzdění.

Dvojice elektromotorů dodává vozu výkon 382 kW a točivý moment 715 Nm roztáčí zadní kola, takže nemá 1780 kg vážící auto problém pokořit stovku za zajímavých 5,2 s a vyvinout maximální rychlost 275 km/h.

Vůz vznikl ve spolupráci se švédskou firmou NLV Solar, která dodala jak fotovoltaický povlak karoserie, tak akumulátory. Jinak vůz pochopitelně disponuje všemi současnými komfortními a bezpečnostními prvky, palubním počítačem počínaje a airbagy konče.

Michal Fokt


Diskuze (1)
10. 3. 2009 13:54
Quant do výroby!
U toho Quanta by měli slevit ze supersportovních parametrů na sportovní, vynechat zbytečně drahé komponenty, aby cena sestoupila z astronomických výšin. Pak stačí koupit poblíž nějakou krachující firmu a rozjet sériovou produkci. Bylo by to důstojné pokračování tradice aerodynamických vozů se značkou SAAB.