24.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Konec autonehod? Nejdříve za 50 let, tvrdí šéf bezpečnosti Škody Auto

Konec autonehod? Nejdříve za 50 let, tvrdí šéf bezpečnosti Škody Auto

Bezpečnost aut se v poslední době zlepšuje hlavně díky různým elektronickým pomocníkům. Další fáze zlepšení bude v komunikaci mezi vozy.

Bezpečnost automobilů se v posledních letech výrazně zlepšila, stále je ale na čem pracovat. Z dlouhodobého hlediska by se totiž výrobci chtěli autonehodám zcela vyhnout. Vedoucí oddělení bezpečnosti a zkoušek ve Škoda Auto Petr Kraus ale tvrdí, že to ještě pár desetiletí bude trvat.

„Bude trvat ještě 50 let, než automobily přestanou bourat,“ říká Kraus a své tvrzení dále vysvětluje. Zatímco v minulosti se pracovalo hlavně na snížení následků nehod, díky rozšiřování airbagů a dalších bezpečnostních prvků, současný trend je v předcházení nehodám pomocí různých jízdních asistentů. Další fází vylepšování bezpečnosti bude zavedení komunikace mezi automobily, která postupně zajistí, že vozy do sebe nebudou narážet – budou o sobě vzájemně vědět, a tak se dokážou srážce dopředu vyhnout.

Jenže v tom zároveň tkví problém, moderní automobily si sice budou zřejmě již za pár let umět mezi sebou povídat, na silnicích ale bude stále jezdit množství aut, které tzv. systémy car-to-car (komunikace mezi vozidly) a car-to-x (komunikace s dopravní infrastrukturou) vybaveny nebudou. A dokud takové vozy budou na silnicích běžným jevem, možnost srážky bude podle Krause stále hrozit. Až když bude systémy car-to-car a car-to-x vybavena naprostá většina aut, bude možné se srážkám zcela vyhnout.

Podle Krause je zavedení systémů komunikace mezi vozidly a dopravní infrastrukturou jedinou možností, jak bezpečnost aut dále výrazně vylepšit. Vylepšování aktuálních jízdních pomocníků podle jeho názoru už k žádnému skokovému vylepšení bezpečnosti aut nepovede.

Jinak dnešní trend předcházení srážek je podle Krause důvodem, proč v podstatě končí éra aktivních kapot a airbagů pro chodce. „Když to řeknu ošklivě, tak problémem airbagu pro chodce je i fakt, že ho zákazníkům neprodáte. Nikdo nechce chodce srážet. Proto pracujeme na tom, abychom srážkám zcela předešli,“ vysvětluje Kraus důvod postupného rozšiřování automatického brzdění nebo varování před chodci. Airbag pro chodce a aktivní kapota jsou navíc pro konstruktéry nadmíru složité z hlediska vývoje. Vyvinout čidla, která srážku s chodcem přesně rozeznají, je totiž velice náročné.

Zároveň Kraus říká, že airbagy nejsou vždy spásné řešení. Třeba kolenní airbag před sedadlem spolujezdce podle jeho názoru není potřeba – spolujezdci během nehody nehrozí úraz od pedálů nebo sloupku řízení, od kterých kolenní vak chrání řidiče. Zároveň airbagy v bezpečnostních pásech se dle Krause mohou objevovat jen v některých typech aut. V malých vozech by dokonce mohly být nebezpečné, protože v nich není dostatečný prostor na jejich nafouknutí.

Škoda Auto na vylepšování bezpečnosti svých aut systematicky pracuje mnoho let. Od roku 2008 dokonce probíhá tzv. Výzkum dopravní bezpečnosti, v rámci něhož automobilka sleduje následky skutečných nehod. Získaná data následně používá pro další vývoj.

Spolupracujeme s TipCars.com
Cukr zabíjí, dočtou se Izraelci z etiket Cukr zabíjí, dočtou se Izraelci z etiket

Označení varovnou etiketou „nezdravé“ povinně ponesou…

Získat hypotéku je stále náročnější, poskytovatelé více hledí na výši příjmu Získat hypotéku je stále náročnější, poskytovatelé více hledí na výši příjmu

Pětina poskytovatelů půjček na bydlení během druhého…

Zápisník  Pavla Otta: Hurá na prasata Zápisník Pavla Otta: Hurá na prasata

Konečně jsme odhalili vnitřního nepřítele, když ministr…

EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy EET pokračuje. Vláda zamítla odklad pro farmářské trhy

Předkladatelé chtějí, aby Poslanecká sněmovna návrh…

 

Štítky Škoda

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Automobilové přístroje: Jak funguje rychloměr, otáčkoměr nebo palivoměr?

Automobilové přístroje: Jak funguje rychloměr, otáčkoměr nebo palivoměr?

Dnes 08:00

Tachometr, nebo rychloměr? Oba výrazy se v souvislosti s ukazatelem rychlosti používají, ale druhý uvedený výraz je přesnější. Jak se rychlost vozidla určovala dříve a jak je tomu dnes?




Blesk.cz

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta. Promítání začne za dva roky

Nová bondovka bude. Tvůrci ale tají agenta.…

Nové dobrodružství agenta Jejího Veličenstva Jamese Bonda by se mělo v amerických kinech začít promítat 8.…

Chataři ročně přeplácí až dva tisíce za elektřinu: Víme, jak se tomu vyhnout

Chataři ročně přeplácí až dva tisíce za elektřinu:…

Češi jsou hned po Švédech nejnadšenějšími chataři na světě. Jakmile se oteplí, začne víkendové dojíždění na…

 

iSport.cz

Košťál: Návratnost posil? Nepřipadá v úvahu. Krok Sparty a Slavie ale vítám

Košťál: Návratnost posil? Nepřipadá v úvahu. Krok…

Šest let stál v čele pražské Sparty, působil ve vrcholovém managementu tehdejšího Českomoravského fotbalového…

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem, Plzni vypadl i Pilař

Dusno kvůli Limberskému! Vrba se hádal s novinářem,…

PŘÍMO Z RUMUNSKA | Téma uzdravení Davida Limberského a jeho návratu do sestavy Plzně v úterním zápase 3.…

 

Reflex.cz

Cookovy ostrovy: Nádherný tropický ráj plný přívětivých a pohostinných lidí

Cookovy ostrovy: Nádherný tropický ráj plný…

Tropických ostrůvků, posetých kokosovými palmami a obklopených bělostnými plážemi s korálovými lagunami, najdete…

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

V Ostravě je těžké nebýt rasista!

Zase jsem musel vystrčit nos ze své oblíbené pražské kavárny a zase mne překvapilo, jak jsou pachy reality ve…