24.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Konec autonehod? Nejdříve za 50 let, tvrdí šéf bezpečnosti Škody Auto

Konec autonehod? Nejdříve za 50 let, tvrdí šéf bezpečnosti Škody Auto

Bezpečnost aut se v poslední době zlepšuje hlavně díky různým elektronickým pomocníkům. Další fáze zlepšení bude v komunikaci mezi vozy.

Bezpečnost automobilů se v posledních letech výrazně zlepšila, stále je ale na čem pracovat. Z dlouhodobého hlediska by se totiž výrobci chtěli autonehodám zcela vyhnout. Vedoucí oddělení bezpečnosti a zkoušek ve Škoda Auto Petr Kraus ale tvrdí, že to ještě pár desetiletí bude trvat.

„Bude trvat ještě 50 let, než automobily přestanou bourat,“ říká Kraus a své tvrzení dále vysvětluje. Zatímco v minulosti se pracovalo hlavně na snížení následků nehod, díky rozšiřování airbagů a dalších bezpečnostních prvků, současný trend je v předcházení nehodám pomocí různých jízdních asistentů. Další fází vylepšování bezpečnosti bude zavedení komunikace mezi automobily, která postupně zajistí, že vozy do sebe nebudou narážet – budou o sobě vzájemně vědět, a tak se dokážou srážce dopředu vyhnout.

Jenže v tom zároveň tkví problém, moderní automobily si sice budou zřejmě již za pár let umět mezi sebou povídat, na silnicích ale bude stále jezdit množství aut, které tzv. systémy car-to-car (komunikace mezi vozidly) a car-to-x (komunikace s dopravní infrastrukturou) vybaveny nebudou. A dokud takové vozy budou na silnicích běžným jevem, možnost srážky bude podle Krause stále hrozit. Až když bude systémy car-to-car a car-to-x vybavena naprostá většina aut, bude možné se srážkám zcela vyhnout.

Podle Krause je zavedení systémů komunikace mezi vozidly a dopravní infrastrukturou jedinou možností, jak bezpečnost aut dále výrazně vylepšit. Vylepšování aktuálních jízdních pomocníků podle jeho názoru už k žádnému skokovému vylepšení bezpečnosti aut nepovede.

Jinak dnešní trend předcházení srážek je podle Krause důvodem, proč v podstatě končí éra aktivních kapot a airbagů pro chodce. „Když to řeknu ošklivě, tak problémem airbagu pro chodce je i fakt, že ho zákazníkům neprodáte. Nikdo nechce chodce srážet. Proto pracujeme na tom, abychom srážkám zcela předešli,“ vysvětluje Kraus důvod postupného rozšiřování automatického brzdění nebo varování před chodci. Airbag pro chodce a aktivní kapota jsou navíc pro konstruktéry nadmíru složité z hlediska vývoje. Vyvinout čidla, která srážku s chodcem přesně rozeznají, je totiž velice náročné.

Zároveň Kraus říká, že airbagy nejsou vždy spásné řešení. Třeba kolenní airbag před sedadlem spolujezdce podle jeho názoru není potřeba – spolujezdci během nehody nehrozí úraz od pedálů nebo sloupku řízení, od kterých kolenní vak chrání řidiče. Zároveň airbagy v bezpečnostních pásech se dle Krause mohou objevovat jen v některých typech aut. V malých vozech by dokonce mohly být nebezpečné, protože v nich není dostatečný prostor na jejich nafouknutí.

Škoda Auto na vylepšování bezpečnosti svých aut systematicky pracuje mnoho let. Od roku 2008 dokonce probíhá tzv. Výzkum dopravní bezpečnosti, v rámci něhož automobilka sleduje následky skutečných nehod. Získaná data následně používá pro další vývoj.

Spolupracujeme s TipCars.com
Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech Skončily časy silných vítězů? Připomeňte si, jak dopadly volby v předchozích letech

Letos se konají již sedmé volby do Poslanecké sněmovny.…

Online: Odhlasováno, volební místnosti se uzavřely. Výjimkou je Opava Online: Odhlasováno, volební místnosti se uzavřely. Výjimkou je Opava

Volby do Poslanecké sněmovny skončily. Lidé mohli…

Pro setkání s dalajlamou neexistuje omluva, varuje Peking Pro setkání s dalajlamou neexistuje omluva, varuje Peking

Zahraniční činitelé si nesmějí myslet, že se vymluví ze…

 

Štítky Škoda

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Když na železničním přejezdu nebliká bílé světlo. Můžu pokračovat v jízdě?

Když na železničním přejezdu nebliká bílé světlo. Můžu pokračovat v jízdě?

Dnes 11:00

Když svítí na železničním přejezdu červené nebo bílé světlo, měli by motoristé umět reagovat.




Blesk.cz

Pražské restaurace pomáhají bezdomovcům. Pro teplé jídlo zdarma si jen musí přijít včas

Pražské restaurace pomáhají bezdomovcům. Pro teplé…

Restaurace v Praze 2 pomáhají lidem bez domova integrovat se do společnosti skrze projekt Stůl pro jednoho. Šest…

Trenér slavných Vít Chaloupka: Černý jak bota! Usnul snad v solárku?

Trenér slavných Vít Chaloupka: Černý jak bota! Usnul…

Bývalý kulturista a státní trenér české reprezentace fitness Vít Chaloupka (57) vždy dbal o svou vizáž, ale…

 

iSport.cz

Česko-francouzská bitva v kleci se blíží! Pardubice rozduní MMA

Česko-francouzská bitva v kleci se blíží! Pardubice…

Tohle bude boj! Nejlepší český MMA zápasník ve velterové váze Patrik Kincl pozval do klece obávaného…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Budou tyhle smutné volby poslední?

Budou tyhle smutné volby poslední?

Když jsem se vrátil z volební místnosti, kde jsem smutně vhodil svůj hlas pro systémovou tradiční stranu,…

Marine Le Penová podpořila v bizarním vzkazu Tomia Okamuru

Marine Le Penová podpořila v bizarním vzkazu Tomia Okamuru

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová podpořila v českých parlamentních volbách lídra…