Kreisel Evex 910e vypadá jako slavné závodní Porsche, ale je to elektromobil!
Porsche 910 vyrazilo na závodní dráhy jako evoluce modelu 906 v roce 1966 a automobilkou bylo vyrobeno v počtu pouhých 35 exemplářů, k jejichž pohonu mohl sloužit dvoulitrový šestiválec s výkonem 150 kW (204 k) nebo osmiválec o objemu 2,2 litru a výkonu 201 kW (273 k). K největším úspěchům tohoto vozu patří vítězství v závodě 1000 km Nürburgringu z roku 1967.
Linie karoserie tohoto závodního vozu již dříve využila společnost EVEX Fahrzeugbau GmbH pro stavbu své repliky, kterou i v současnosti nabízí se vzduchem chlazeným plochým šestiválcem Porsche o objemu 3,2 litru a výkonu 220 kW (299 k).
Výstava historických automobilů s názvem Techno-Classica Essen se letos v první polovině dubna ovšem stala místem premiéry pro Kreisel Evex 910e, který nabízí spojení klasických linií s moderní technikou a je výsledkem spolupráce mezi Kreisel Electric GmbH a EVEX Fahrzeugbau GmbH.
Na první pohled se stále jedná o repliku Porsche 910 s plastovou karoserií, jejímž základem je trubkovým prostorový rám, který má velmi blízko k originálu, ale k pohonu zde slouží elektromotor o výkonu 360 kW (489 k) a točivém momentu 770 N.m, který roztáčí zadní kola prostřednictvím dvourychlostní převodovky. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere jen 2,5 s a maximální rychlost se pohybuje nad 300 km/h.
Potřebnou energii elektromotoru poskytuje lithium-iontová baterie o kapacitě 53 kWh, umožňující dojezd na jedno nabití okolo 350 km. Dobíjení baterie je možné až výkonem 100 kWh (DC) a díky její inteligentní řídící jednotce ji údajně lze využít například i v domácnosti.
Kreisel Evex 910e svými vnějšími rozměry plně odpovídá originálům, jejichž celková délka byla 4,11 m, šířka 1,68 m a výška 0,980 m, ale s hmotností 1100 kg se vzdaluje jejich hmotnosti, která se pohybovala okolo 600 kg.
Zájemci o tento elektromobil si musí pospíšit, protože Kreisel Electric chce vyrobit jen omezený počet vozů, jejichž cena se má pohybovat okolo milionu Eur (zhruba 26,7 milionu Kč).