13.3. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kritika vyslyšena! Složitý multimediální systém změníme, slibuje šéfinženýrka Lexusu

Kritika vyslyšena! Složitý multimediální systém změníme, slibuje šéfinženýrka Lexusu

Multimediální systémy se staly nedílnou součástí automobilového světa. Ten v Lexusu se však moc nepovedl, což v automobilce vědí a chystají zlepšení.

V několika testech vozů Lexus jsme si v poslední době stěžovali na jejich multimediálního systému. Ovládání pomocí touchpadu není moc intuitivní, orientace v systému je matoucí a obecná složitost ovládání znamená, že zadat třeba cílovou destinaci během řízení je takřka nemožné. V Lexusu však už pracují na zlepšení, jak nám při rozhovoru na ženevském autosalonu přiznala šéfinženýrka nového modelu UX Kako-San.

„Ano, systém je dnes poměrně složitý. Je tam už moc aplikací. Musíme na tom zapracovat a vylepšit to,“ přiznává Kako-San s tím, že kritiku automobilka slyší nejen od novinářů, ale také od svých zákazníků, tedy uživatelů, kteří mají čas se se systémem sžít.

„Jednoduše řečeno se jedná o koncept viděných ovladačů. Naší vizí bylo mít naprostou většinu ovladačů v dosahu rukou a vidět na ovládání. Jednalo se tedy o koncept, že se budete na něco dívat, zatímco budete něco ovládat,“ odhaluje myšlenku první žena v celém koncernu Toyota na pozici vedoucího vývoje modelu.

Psali jsme: Proč má nejlepší auto roku nejdebilnější infotainment? Protože Lexus…

„Jestli je ale displej hodně daleko, můžete si zobrazit hodně informací,“ obhajuje původní koncept Kako-San.

Kromě multimediálního systému jsme si ale v Ženevě povídali hlavně o Lexusu UX, jehož vývoj Kako-San vedla. „Chceme ho nabídnout zákazníkům, kteří stále hledají něco nového, mělo by se stát součástí jejich zajímavého života,“ říká japonská inženýrka.

Tyto klienty by UX měl zaujmout třeba svými jízdními vlastnostmi. „Při vývoji jsme ho srovnávali s BMW X1 nebo Audi Q3, navzdory tomu, že se jedná o crossover, jsme však chtěli, aby jízda s ním byla zábavná, skoro jako s hatchbackem. I proto jsme UX porovnávali třeba i s BMW řady 1,“ doplňuje Kako-San s tím, že vývoj začal v roce 2015.

Autosalon Ženeva 2018 – Speciální příloha Auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Pavla Otta: Pestrá nabídka Zápisník Pavla Otta: Pestrá nabídka

K prvním billboardům s tvářemi kandidátů se s blížícími…

Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

 
 












Blesk.cz

Blanarovičová slavila 55 unavená, ale zamilovaná! Kdo je její nový chlap?

Blanarovičová slavila 55 unavená, ale zamilovaná!…

Oslavu vlastních pětapadesátých narozenin spojila herečka a zpěvačka Yvetta Blanarovičová s galakoncertem 10.…

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný děsivých panenek!

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný…

Mexický ostrov Isla de las Muecas není nic pro slabé povahy! Je totiž posetý tisíci, mnohdy pořádně děsivých…

 

iSport.cz

Vede Limberský! Podívejte se na TOP 30 hráčů Sparty, Slavie a Plzně ve FIFA 19

Vede Limberský! Podívejte se na TOP 30 hráčů Sparty,…

Nová FIFA 19 je tu! Kromě vylepšené grafiky a animací má spoust novinek v čele s novou ligou - samotnou…

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává v představenstvu

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává…

Fotbalová Sparta posílí a pozmění své vedení. A změna to nebude jen kosmetická. Do pozice generálního ředitele…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Nehrajme si v komunálních volbách na četníky a zloděje

Bohumil Pečinka: Nehrajme si v komunálních volbách…

Jedním z trendů komunálních voleb ve velkých městech jsou hry na četníky a zloděje v duchu hesla „Pusťte nás…

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…