KTM X-BOW: Od základu ještě ostřejší než jsme si mysleli
KTM dělá auta?
Že jste byli zvyklí slýchat především o motorkách z produkce této firmy? Ano, však také KTM prohlašuje, že jde o jejich první vůz. Ovšem k výrobě svého X-BOWu využívá komponenty například od Volkswagenu a Audi a chystá se přizvat rakouskou společnost Magna Steyr Fahrzeugtechnik.
Stačila několikadenní prezentace na ženevském autosalonu a bylo jasno. Studie KTM X-BOW půjde do sériové výroby. A zájem zákazníků dokazuje i počet již předem objednaných roadsterů. Ten už překročil jednu tisícovku. Na rok dopředu je tedy teoreticky vyprodáno, neboť roční objem produkce je právě určen právě na tisíc kusů.
X-BOW dostal doping: Koně navíc, sportovnější komponenty
Ačkoliv bylo původně ohlášeno, že nejslabší motor, který se v X-BOWu usadí bude přeplňovaný dvoulitr z produkce Audi s 220 koňmi, v KTM se definitivně odhodlali k několika vylepšením. Základní verze tohoto 3,6 metru dlouhého vozítka odlehčeného využitím uhlíkových vláken na 700 kilogramů bude mít 240 koní a nastavitelné tlumiče.
Sériová produkce podle posledních informací německého serveru Auto Motor und Sport začne na začátku příštího roku limitovanou stokusovou sérií s přízviskem „Dallara". Ta bude vybavena například zadním diferenciálem se zvýšenou svorností nebo závodním podvozkem. Ke snížení hmotnosti dále přispějí speciální kity z karbonu.
Technici v KTM ale udělají i něco pro zlepšení cestovního komfortu (tedy spíše zintenzivnění jízdních zážitků) – budoucí zákazníci si budou moci zvolit mezi třemi různými velikostmi sedačky.
Chcete ho vidět? Máte šanci!
Jde sice o hbitý vůz, ale vám uniknout nemusí. KTM se chystá udělat po Evropě speciální roadshow (viz stránky KTM), která bude mít nejbližší zastávku v sousedním Německu, a to od 15. do 23. září v rámci autosalonu (IAA) ve Frankfurtu.
Motokára s možností volby srdce
Pokud budete mít o KTM X-BOW zájem, budete mít na výběr ze dvou převodovek (DSG a nebo manuální šestistupňové), dvou motorů (240 nebo 300 koní – oba z produkce AUDI). Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. A to pěkně prosím u „slabší“ verze.
Místo střechy plachta na přikrytí
Ve špatném počasí si s X-BOWem příliš neužijete. Místo střechy, ať už pevné nebo plátěné, vás čeká za deštivého počasí pouhé překrytí interiéru plachtou. A není divu – případnému začlenění plátěné střechy do tohoto adrenalinového vozítka brání například konstrukce čelního skla, které měří na výšku „závratných“ sedm centimetrů. Když už se zmiňujeme o interiéru – ten bude po vzoru pravých „závoďáků“ poněkud spartánský. Ovšem je pravdou, že chybět v něm nebude například možnost zapojení mobilního telefonu a kvalitní ozvučení.
KTM X-BOW však nebude jen tak pro každého. S cenou 45.850 euro, tedy 1.265.460 korun, za základní verzi (cena už je včetně DPH), nepůjde zrovna o „lidovku“. Nadšení milovníci adrenalinu však na peníze nehledí…