Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

KTM uvádí na trh nový elektrický minibike SX-E 5 pro rok 2020

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)

Rakouská KTM rozšiřuje svou nabídku elektrických motorek a zároveň strojů pro nejmladší jezdce prostřednictvím motokrosového speciálu SX-E 5.

KTM nabízí širokou paletu motokrosových motorek od maličkých dětských strojů, na nichž sbírají své první zkušenosti s jízdou v terénu malí špunti, až po špičkové závodní náčiní, které je stvořeno ke sbírání vavřínů v těch nejvyšších třídách.

KTM SX-E 5 pro modelový rok 2020 rozšiřuje nabídku motokrosových strojů určených pro nejmenší a nejmladší jezdce. Elektromotorem poháněná novinka v nabídce rakouské značky se řadí po bok sesterského modelů KTM 50 SX s dvoutaktním jednoválcem.

KTM uvádí model SX-E 5 s nulovými emisemi a nulovou hlučností jako špičkový závodní minikrosový motocykl, který představuje vhodnou alternativu ke spalovacím jednotkám o objemu 50 kubických centimetrů.

Základem nového závodního stroje značky KTM je trubkový rám z chrommolybdenové oceli, který vpředu nese plně stavitelnou vidlici WP XACT od WP Suspension se zdvihem 205 mm. Odpružení zadního kola zajišťuje centrální jednotka WP XACT se zdvihem 185 mm. Brzdový systém využívá odlehčené kotouče wave vpředu i vzadu.

Pohon modelu SX-E 5 má na starosti elektromotor s permanentním magnetem, disponující výkonem 5 kW, jemuž potřebnou energii poskytuje 84 Li-Ion článků s kapacitou 907 Wh ve 48V konfiguraci. KTM uvádí, že SX-E 5 vydrží na jedno nabití až dvě hodiny jízdy začátečníka nebo 25 minut v ostrém závodním tempu.

Pro cílovou skupinu jezdců a především jejich rodiče bude v souvislosti s SX-E 5 důležitou informací, že disponuje šesti jízdními režimy, které lze v závislosti na schopnostech jezdce nastavovat na přístrojovém panelu mezi hlavou řízení a sedlem. Nechybí ani vytrhávací šňůra na zápěstí jezdce, jejímž vytržením z ovladače na řídítkách se v případě kontroly nad strojem zastaví motor.

KTM SX-E 5 má být vhodná pro děti ve věku od čtyř do deseti let a právě proto nabízí široké možnosti nastavení výšky sedla, což znamená, že může do jisté míry růst se svým jezdcem. Na evropském trh má být tento malý elektrický motocykl u zástupců značky KTM k dispozici nejpozději v posledním čtvrtletí roku 2019 a pro český trh je jeho cena stanovena na 129.999 Kč.

Zdroj: KTM Sportmotorcycle GmbH

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)

Doporučujeme

23. 9. 2019 16:16
Re: Samé nuly ?
no já bych naopak tiché motorky uvítal. Kravál z motorů je asi hlavní důvod proč už není skoro kde jezdit
23. 9. 2019 15:20
Re: Samé nuly ?
ne, měl jsem elektrickou EXC.
23. 9. 2019 14:22
Re: Samé nuly ?
Ty jsi jezdil na tom minibajku ?? :-O
23. 9. 2019 08:36
Re: Samé nuly ?
Měl jsem ji 14 dnů a ten zvuk mě tak strašně iritoval, že jsem ji prodal. Tedy ten nezvuk.
23. 9. 2019 06:38
Re: Samé nuly ?
Nejhlučnější bývá primární převod.