KTM chystá X-Bow R s motorem 2,0 TFSI (221 kW)
KTW X-Bow se světu poprvé představila na autosalonu v Ženevě v roce 2007. Díky pozitivním ohlasům veřejnosti bylo rozhodnuto o sériové produkci. Ta se rozběhla jaře roku 2008 a od té doby vyrobila společnost okolo 500 vozů.
První série roadsteru X-Bow, jehož základem je monokok z uhlíkových vláken, je poháněna přeplňovaným čtyřválecem 2,0 TFSI od Audi s výkonem 177 kW (240 k). Otevřený dvoumístný automobil o hmotnosti 790 kg s tímto motorem zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 s.
V současnosti KTM nabízí X-Bow ve verzích Street, Clubsport, Superlight, GT4 a ROC. Ty mají všechny stejný výkon, ale liší se například hmotností, která je 785 kg u verzí Superlight a ROC, 790 kg u provedení Street, 805 kg u Clubsportu a 825 kg u GT4.
V příštím roce chce KTM rozšířit nabídku verzí o provedení R, k jehož pohonu bude sloužit motor z Audi S3. To je sice opět 2,0 TFSI ale se standardním výkonem 195 kW (265 k). U KTM pracují na nové elektronice a dalších úpravách této pohonné jednotky, jejichž výsledkem bude výkon 221 kW (300 k).
Kromě použití výkonnějšího motoru dojde i na změny v jeho uložení a přeplňovaný čtyřválec bude u X-Bow R níže než u ostatních verzí. To přispěje k snížení těžiště a výsledkem má být vyšší rychlost při průjezdech zatáčkami a zvýšení přesnosti řízení.
Vedle těchto změn budou pro X-Bow R připraveny dva volitelné pakety. Pro použití v běžném provozu bude homologován paket Sport a zájemci o čistě okruhovou verzi, která nemůže mimo závodní okruh, si pořídí paket Race. Oba pakety mají obsahovat množství zcela nových komponentů, zvyšujících výkony vozu. Mnohé z těchto dílů budou k dispozici i samostatně v rámci programu PowerParts, takže si je budou moci pořídit i majitelé starších X-Bow.
Bližší informace o KTM X-Bow R hodlá rakouská společnost vydat začátkem příštího roku. Prozatím zveřejnila pouze výše uvedené informace a sérii fotografií z testování prototypu v bílo-černo-oranžové kombinaci na slavné Nordschleife.