Niva se vyrábí už od dubna 1977 a ještě nějaký čas tomu tak zůstane. Pod kapoty se ale s velkou pravděpodobností vrátí motor spalující naftu.

Lada Niva a diesel? To už tu přece bylo! Francouzský dovozce Poch prodával v zemi galského kohouta vozy s předkomůrkovými atmosférickými motory Peugeot Indénor 1,9 l/51 kW. Ve Španělsku se zase nabízela ještě slabší verze se 47 kW a pětistupňovou manuální převodovkou, která se rozjela na 127 km/h. Na některých trzích mimo starý kontinent se dala koupit i s turbodieselem PSA 1,87 l/55 kW, který brumlal třeba i v první hranaté Vitaře od Suzuki. To se psala osmdesátá léta minulého věku.

Nyní by se měl tento druh paliva do nádrží i palivových systémů ruského terénního nezmara vrátit. Je potřeba, Lada 4x4, jak se jmenuje Niva doma, se spoléhá v tuto chvíli jen na zážehovou sedmnáctistovku. Spekuluje se sice o brzkém příchodu již známých modernějších agregátů 1,6 l a nových 1,8 l, ale i to je zatím ve hvězdách. A diesel? Vzhledem k tomu, že majoritním vlastníkem AvtoVAZu je Renault, čekalo by se, že půjde o čtyřválce 1.5 dCi. Omyl!

Fiat si sice nechal lukrativní nabídku na koupi podílu v automobilce z Togliatti ujít, ale „plachetnice“ na východě testuje první prototyp s jeho MultiJetem 1,3 l. Zprávu přinesl server Drive.ru. Vrací se tak vlastně ke kořenům, protože právě Turín stál u vzniku celého továrního komplexu nedaleko řeky Volhy. Snad každý Čech i Slovák, který se jen trochu zajímá o auta, ví, že první žigulíky byly licenčními Fiaty 124, byť naladěnými na tamní podmínky.

Instalace MultiJetu s výkonem standardních 63 kW do Nivy si však dle výsledků prvních zkoušek vyžádá také značné úpravy, a to konkrétně výfukového potrubí, chladiče a elektroinstalace. Nehledě o tom, že má moderní řídicí jednotku s CAN-bus sběrnicí. S točivým momentem 180 N.m si také nedokáže poradit převodovka a musí být ještě dále zesílena a vyztužena. Pod kapotou je pro pohonnou jednotku místa dost, ani s vyšší hmotností transplantovaného „srdce“ nejsou výraznější problémy, přední náprava se zbytečně nepřetěžuje. To zní věru pozitivně. Zkoušky modifikované techniky budou pokračovat v lednu 2015.

Největší novinkou u postupně modernizované Nivy byla v poslední době verze Urban s o 20 mm sníženou světlostí, integrovanými plastovými nárazníky, vyhřívanými sedačkami, elektrickými okny a zrcátky a klimatizací. Zda se skutečně naftová varianta dostane do sériové produkce, to zatím netušíme. Ani stanovisko Renaultu ohledně celé záležitosti není známo. Určitě však testování neprobíhá tajně...

JAKE.AUTO.CZ: Lada Niva (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
Zdroj: Drive.ru, Autoblog Espaňol
 

Přidat názorDiskuse: Lada testuje Nivu s naftovým motorem







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 







 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…