LaFerrari chce pokořit rekord Porsche 918 Spyder
Ferrari je asi jediná automobilka současnosti, která okázale ignoruje existenci "nějaké" Nordschleife. Zatímco ostatní značky tam posílají své nejlepší jezdce, aby dokázali s auty zajet možné maximum, mnohdy naprosto nedostupné běžným smrtelníkům (Nissan GT-R dává pozdravovat), v tabulkách časů Nürburgringu sice Ferrari najdete, ale jen proto, že s nimi Severní smyčku nějaký soukromník zajel z vlastní iniciativy, což ale nemusí úplně přesně vypovídat o jejich schopnostech.
Nicméně teď to vypadá, že se u Ferrari chystají svůj vztah k německému závodnímu okruhu přehodnotit. Donutil ho k tomu údajně fenomenální výkon konkurenčního hybridního supersportu Porsche 918 Spyder, jenž se stal nejrychlejším "normálním" autem, jaké kdy po této trati jelo. A protože Ferrari chce ukázat, že jeho LaFerrari je lepší, než Porsche, vyrazilo na Nürburgring s několika lehce kamuflovanými exempláři auta a na Ringu pilně trénuje.
Cíl je jasný, dostat se také pod sedm minut, tedy lépe řečeno pod stuttgartských 6:57. Může to dopadnout dvěma způsoby - buď se čas 918tky povede překonat a Ferrari se tím určitě rádo pochlubí nebo se to nepovede a v Maranellu se budou tvářit, že na žádném Nürburgringu nikdy nebyli. O napínavé momenty určitě nebude nouze, protože na Nordschleife se rozhodně vrátí i McLaren P1.
Pro Ferrari rozhodně není čas pod 7 minut nedostižnou metou, model 599XX zajel Ring za 6:58,16, to je ovšem už závodní speciál. Pro LaFerrari každopádně jasně hovoří základní parametry - 887koňové 918 Spyder váží 1640 kg a 963koňové stádo italských hřebců se musí vypořádat s jen s 1365 kg (byť suché hmotnosti). A to je poměrně zásadní rozdíl. Ale Nordschleife už mnohokrát ukázala, že výkon není všechno...