Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini chystá ostřejší Aventador GT. Podívejte se na jeho první fotografie

David Bureš
Ostrá verze modernizovaného Aventadoru S se stane nástupcem někdejšího Aventadoru SV. Podle všeho se dočká aktivní aerodynamiky.

V italské Sant‘ Agatě je letos živo hlavně kvůli uvedení nového SUV Lamborghini Urus, který se má stát důležitým prostředkem pro financování dalších projektů. Vedení ale nezapomíná ani na to, co tenhle výrobce umí nejlépe, superauta. Aktuálně se pracuje třeba na ostřejší verzi Aventadoru S, která už byla zachycena během testování.

Zamaskovaný prototyp nové verze Aventadoru byl vyfocen při poněkud kuriózní situaci, a to když s ním testovací jezdci vyrazili na večeři. Společnost mu dělalo Porsche 911 GT3, přičemž než byl prototyp ukryt pod plachtu, podařilo se vyfotit pár snímků.

Přestože auto zůstává ukryto pod vrstvou kamufláže, díky detailním fotografiím máme dobrou představu co od nástupce Aventadoru SV očekávat. Nejdůležitější designérské změny se odehrají vzadu, kde trůní nový přítlačný spoiler. Zadní difusor bude přepracován, stejně jako kryt motoru. Koncovky výfuku se přesunou výše než u běžné verze. Upravena bude také příď, která bude tvarována agresivněji než u výchozího Aventadoru S.

Lamborghini zatím bližší informace o autě neuvedlo, můžeme tak jen spekulovat, jestli se už objeví na letošním ženevském autosalonu. S ohledem na dřívější supersportovní vozy ze Sant‘ Agaty, konkrétně podobně koncipovaný Huracán Performante, se však dá očekávat využití aktivní aerodynamiky nebo třeba natáčení zadní nápravy. Jistotou je také jistá forma odlehčení, ať už lehčími sedadly, užší výbavou nebo více karbonovými díly.

Aventador GT, případně Aventador Performante, jak se novinka patrně bude jmenovat, by se měl dočkat také posíleného motoru. Jestliže 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec Aventadoru S dává 740 koní (544 kW), u posílené verze můžeme očekávat o nějakých 20 koní navíc. Kombinace pohonu všech kol a sedmistupňové sekvenční převodovky by však měla být zachována.

Aktuální vlajková loď Lamborghini se prodává již od roku 2011, loni prošla modernizací, která se oficiálně jmenuje Aventador S. Chystaná novinka se stane nástupcem ostřejšího Aventadoru SV, představeného v roce 2015. Ten byl dostupný jako kupé i Roadster, což můžeme očekávat také od připravované novinky.

V Sant‘ Agatě se ale také už pomalu pracuje na nástupci Aventadoru, který by měl dorazit někdy kolem roku 2020. Zachová si atmosférický dvanáctiválec v útrobách, šéf vývoje značky Maurizio Reggiani ale již přiznal, že se kvůli emisním normám nevyhne hybridnímu pohonu. Auto už mu bude od začátku přizpůsobeno, aby podle Reggianiho nemuselo dojít k nějakému kompromisu při jeho návrhu.

David Bureš