Lamborghini v Ženevě 2009
Dobrou zprávou jistě je, že ani odlehčená verze modelu Murciélago nepřišla o svou velkou zbraň - stálý pohon všech kol, zde nastavený na poměr 35:65 ve prospěch zadní nápravy.
Murciélago LP670-4 SuperVeloce
Nový nejrychlejší býk ve stáji výrobce ze Sant´Agaty - Murciélago LP 670-4 SV - má nejvyšší výkon 670 koní, tedy 493 kW, při 8 tisících otáčkách za minutu. Této výborné hodnoty bylo dosaženo optimalizací časování ventilů, přepracovaným sáním a novým výfukem, za zmínku ale stojí i vysoký točivý moment 660 Nm při 6500 min-1. To vše z motoru V12 o objemu 6,5 l a umístěnému podélně před zadní nápravou, jako ostatně již tradičně u Lamborghini.
Standardem je sekvenční převodovka, automobilka ale vyjde vstříc i milovníkům klasické manuální převodovky a zvládne dodat SV i se šestistupňovým manuálem. Ovšem o 30 koní větší výkon ještě nedělá z vozu SV. Inženýři zapracovali na tuhosti v krutu i na hmotnosti auta, kterou se jim podařilo snížit díky použití karbonu o 100 kg, čímž vůz dosahuje výkonové hmotnosti 2,3 kg na koně. Zrychlení z 0 na 100 km/h je pro něj záležitostí pouhých 3,2 s a maximální rychlost by měla činit 342 km/h, respektive 337 km/h při použití velkého přítlačného křídla.
O deceleraci se starají karbon-keramické kotouče o velikosti 380 mm vpředu i vzadu, ukryté za koly o velikosti 18 palců. Kombinovaná spotřeba paliva by měla činit 20,6 litru na 100 km. Na přední i zadní nápravě se nachází diferenciály se zvýšenou svorností 25, resp. 45 procent, rozložení hmotnosti je pro daný systém pohonu téměř dokonalé - poměr zatížení mezi přední a zadní nápravou je 42:58.
Stylistické změny na přídi i zádi karoserie, nový kryt motoru a zmíněné křídlo (na přání lze nahradit i decentnějším) na zádi by měly vozu dodat nejen potřebné aerodynamické vlastnosti, ale jejich funkcí je i odlišit SuperVeloce od ostatních obyčejných Murciélag. Vlastnictví SV bude totiž velmi exkluzivní záležitostí - postaví se jich jen 350 kusů.