Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Veneno Roadster oficiálně: Bez střechy 355 km/h

Michal Fokt
Diskuze (1)
Lamborghini oficiálně představilo monstrózní otevřenou verzi hypersportu Veneno. Lehký karbonový sporťák slibuje nevšední dynamické zážitky, nepříliš vzdálené otevřenému Veyronu.

Před pár dny uniklo pár oficiálních fotek Lamborghini Veneno Roadster a spolu s nimi i základní informace o tomto novém projektu ze Sant´Agaty. Italové zareagovali vcelku rychle a tak tu teď máme oficiální odhalení karbonového monstra, které je dalším dárkem zákazníkům k padesátému výročí založení automobilky.

Lamborghini prezentuje Veneno Roadster, které je pochopitelně odvozeno od modelu Veneno, jako závodní vůz, jenž je ovšem "street legal" a lze s ním tedy jezdit i po normálních silnicích. To je pochopitelně nutnost, protože v případě absence silniční homologace by si jej majitelé asi moc neužili. Byť u Ferrari už takové extrémy zkoušeli také. VIP zákazníků bude uspokojeno pouze devět a každý z nich zaplatí 3,3 milionu euro bez daně, tedy kolem 86 milionů korun.

Jediná možnost, jak si budou moci Veneno Roadster užívat, je bez střechy. Neexistuje totiž způsob, jak prostor pro posádku zakrýt před nepřízní počasí. Chybí střešní panel a Italové se neobtěžovali ani s žádnou roletkou nebo "deštníkem" jako u Bugatti Veyron Grand Sport. Svých maximálních dynamických parametrů tedy dosahuje "topless" a i přes velký důraz na aerodynamiku to bude skutečný hardcore.

Auto je vybaveno motorem V12 6,5 l, odvozeným od Aventadoru, jenž disponuje výkonem 750 koní (552 kW). Síla motoru jde permanentně na všechna čtyři kola prostřednictvím robotizované sedmistupňové převodovky ISR s možností volby pěti režimů. Veneno Roadster zrychlí z nuly na 100 km/h za 2,9 s a může jet maximální rychlostí 355 km/h.

Na těchto parametrech má ovšem výkon motoru jen částečný podíl. Nebyly by totiž možné bez opravdu masivního použití karbonu. Monokok i většinu interiéru tvoří karbonem vyztužený polymer, skořepinová sedadla nevyjímaje. Panely karoserie byly zhotoveny z plastu, vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Veneno Roadster proto váží jen 1490 kg (suchá hmotnost), což znamená, že na jednu koňskou sílu připadá pouze 1,99 kg hmotnosti vozu.

A zásadní roli hraje i aerodynamika. Lamborghini Veneno Roadster generuje extrémní přítlak, ale svou specifickou funkci plní třeba i karbonový lem kol, jenž funguje jako turbína a žene ke karbon-keramickým brzdám další vzduch. Všech devět aut vznikne v průběhu roku 2014 a přes závodní charakter v nabídce nechybí airbagy nebo ESP. Auto je prezentováno v laku Rosso Veneno, zákazníci však budou mít možnost zvolit zcela libovolnou barvu.

Michal Fokt
Diskuze (1)
Avatar - KANKUNEN
21. 10. 2013 08:37
To je šílené auto
Ale tady o auta nejde. Mrzí mě, že se nikdo z vás nezajímá čím jezdí Toffi a kde si Štajdlová strčila štětku. Kdyby jsme to všichni prostudovali a něco k tomu připsali, mohli jsme se obohatit a možná by nám to tady nedávali uvědomněle už druhý měsíc.