21.10. 2013 Michal Fokt

Lamborghini Veneno Roadster oficiálně: Bez střechy 355 km/h

 

Lamborghini oficiálně představilo monstrózní otevřenou verzi hypersportu Veneno. Lehký karbonový sporťák slibuje nevšední dynamické zážitky, nepříliš vzdálené otevřenému Veyronu.

Před pár dny uniklo pár oficiálních fotek Lamborghini Veneno Roadster a spolu s nimi i základní informace o tomto novém projektu ze Sant´Agaty. Italové zareagovali vcelku rychle a tak tu teď máme oficiální odhalení karbonového monstra, které je dalším dárkem zákazníkům k padesátému výročí založení automobilky.

Lamborghini prezentuje Veneno Roadster, které je pochopitelně odvozeno od modelu Veneno, jako závodní vůz, jenž je ovšem "street legal" a lze s ním tedy jezdit i po normálních silnicích. To je pochopitelně nutnost, protože v případě absence silniční homologace by si jej majitelé asi moc neužili. Byť u Ferrari už takové extrémy zkoušeli také. VIP zákazníků bude uspokojeno pouze devět a každý z nich zaplatí 3,3 milionu euro bez daně, tedy kolem 86 milionů korun.

Jediná možnost, jak si budou moci Veneno Roadster užívat, je bez střechy. Neexistuje totiž způsob, jak prostor pro posádku zakrýt před nepřízní počasí. Chybí střešní panel a Italové se neobtěžovali ani s žádnou roletkou nebo "deštníkem" jako u Bugatti Veyron Grand Sport. Svých maximálních dynamických parametrů tedy dosahuje "topless" a i přes velký důraz na aerodynamiku to bude skutečný hardcore.

Auto je vybaveno motorem V12 6,5 l, odvozeným od Aventadoru, jenž disponuje výkonem 750 koní (552 kW). Síla motoru jde permanentně na všechna čtyři kola prostřednictvím robotizované sedmistupňové převodovky ISR s možností volby pěti režimů. Veneno Roadster zrychlí z nuly na 100 km/h za 2,9 s a může jet maximální rychlostí 355 km/h.

Na těchto parametrech má ovšem výkon motoru jen částečný podíl. Nebyly by totiž možné bez opravdu masivního použití karbonu. Monokok i většinu interiéru tvoří karbonem vyztužený polymer, skořepinová sedadla nevyjímaje. Panely karoserie byly zhotoveny z plastu, vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Veneno Roadster proto váží jen 1490 kg (suchá hmotnost), což znamená, že na jednu koňskou sílu připadá pouze 1,99 kg hmotnosti vozu.

A zásadní roli hraje i aerodynamika. Lamborghini Veneno Roadster generuje extrémní přítlak, ale svou specifickou funkci plní třeba i karbonový lem kol, jenž funguje jako turbína a žene ke karbon-keramickým brzdám další vzduch. Všech devět aut vznikne v průběhu roku 2014 a přes závodní charakter v nabídce nechybí airbagy nebo ESP. Auto je prezentováno v laku Rosso Veneno, zákazníci však budou mít možnost zvolit zcela libovolnou barvu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Jazzmani si do parády berou pop. Postmodern Jukebox zahrají v Lucerně

Jazzmani si do parády berou pop. Postmodern Jukebox…

Nad popovými hity řada muzikantů ohrnuje nos a má je za lacinou komerci. Ne však kapela Postmodern Jukebox.…

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…