Lancia Delta 1.8 Di TurboJet: Nabídku rozšiřuje špičkový motor a špičková výbava Executive

Lancia Delta 1.8 Di TurboJet: Nabídku rozšiřuje špičkový motor a špičková výbava Executive

 
 

Premiéra nového čtyřválce proběhla už letos v březnu v Ženevě. Až nyní však vstupuje novinka, společně s vrcholným stupněm výbavy, na hlavní evropské trhy.

Špičkový motor z Itálie

Jednotka se zdvihovým objemem 1742 cm3, připravená na rozšíření v malých a výkonných Alfách, elegantních Lanciích na hranici střední třídy i v sedanech a kombi Alfy (řady 159), má plynule variabilní časování sacích i výfukových ventilů, vysokotlaké přímé vstřikování benzinu do válců, přeplňování moderním výfukovým turbodmychadlem a špičkový, velmi rychlý motormanagement, který má radikálně zkrátit reakční čas turbodmychadla i celého motoru ve chvíli, kdy řidič náhle sešlápne pedál akcelerátoru.

Základní parametry vypadají velmi slibně. Nejvyšší výkon 147 kW je u Lancie dosahován v pásmu 5000 min-1 až 5500 min-1. Důležitější bude ale mimořádně vysoký točivý moment v nízkých a středních otáčkách, který má dosáhnout svého maxima 320 Nm už ve 1400 min-1 a na této hodnotě setrvává do 3750 min-1.

Zatím byly zveřejněny parametry standardní varianty tohoto motoru v Alfě 159 a Lancii Delta, ale nezapomeňme, že to určitě není poslední slovo Fiatu. V Ženevě byla totiž k vidění také studie Alfy MiTo GTA, která má mít stejný motor se 169 kW. Alfy Romeo (159, Brera) budou standardně dodávány se šestistupňovou manuální převodovkou, Lancia se šestistupňovým automatem.

Mimořádné měrné parametry nového čtyřválce jsou podle Fiatu dosaženy kontinuálním monitoringem a optimalizací parametrů chodu motoru prostřednictvím přesně dávkovaného množství paliva, polohy variátorů časování ventilů, předstihu zážehů nebo časování vstřiku paliva. V praxi je díky tomu možné určit velmi přesně vhodný okamžik střihu ventilů, usnadňující rychlou a efektivní výměnu náplně válců, a tím (výfukovými plyny) rychle roztáčet turbodmychadlo do pracovních otáček. Řízení celého procesu má na starost nová řídicí jednotka. Výsledkem je podle konstruktérů točivý moment v 1500 min-1 o 70 % vyšší, než u jiných přeplňovaných motorů stejného objemu a poloviční čas prodlevy mezi pohybem akcelerátoru a náběhu turbodmychadla.

Přímé vstřikování pracuje s tlakem 150 bar a sedmiotvorovými tryskami. Teplotu ve válci snižuje odpařování vstřikovaného paliva, což snižuje náchylnost k předčasnému nežádoucímu samovznícení směsi. Vysoký kompresní poměr (9,5:1) sice riziko tohoto jevu zvyšuje, ale současně je předpokladem pro dosažení mimořádných výkonových parametrů motoru.

Plynule variabilní časování sacích a výfukových ventilů rozšiřuje možnosti motoru, novinkou je (přinejmenším u motorů skupiny Fiat) užší propojení práce variabilního ventilového rozvodu s prací turbodmychadla přes motormanagement, což nakonec zmenšuje turboefekt. Turbodmychadlo je napojeno na nové výfukové potrubí, které využívá tlakových pulzací pro zvýšení točivého momentu motoru v nízkých otáčkách. Turbína i výfukové potrubí jsou vyrobeny z oceli, která přečká i teploty do 1020 °C. Vnitřní ztráty třením byly ve srovnání s předchozí generací motorů Twin Spark výrazně sníženy. Rolničková vahadla ventilů tak odebírají motoru například ve 2000 min-1 o 65 % nižší výkon než dosud.

Pětidveřový hatchback s pohotovostní hmotností 1430 kg a s šestistupňovou automatickou převodovkou dosáhne maximální rychlosti 230 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 7,4 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se má pohybovat okolo hodnoty 7,8 litru benzinu na 100 km.

Delta Executive

Lancia vedle nové pohonné jednotky upozorňuje i na již dříve představené provedení Executive, které je vrcholem modelové řady Delta. Karoserie vozu s touto výbavou má bronzovou barvu se střechou v černém laku, luxusní nádech dodávají zlacená loga na dveřních sloupcích a dvoubarevná litá kola s diamantovým efektem. Interiér je bohatě čalouněný kůží, a to včetně palubní desky. Barevné sladění prostoru pro cestující odpovídá provedení dvoubarevného lakování karoserie.

Seznam výbavy Lancie Delta Executive je obsáhlý. Zahrnuje například šest airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vestavěný navigační systém nebo panoramatickou střechu.

Novinkou jsou adaptivní tlumiče (prodávané pod obchodním označením Reactive Suspension System), jejichž nastavení se upravuje podle aktuální jízdní situace a kvality povrchu. Vedle nesporného komfortního přínosu ovlivňují elektronicky řízené tlumiče i aktivní bezpečnost. Konkrétně je s nimi například brzdná dráha za 100 km/h kratší asi o 5 %.

Parkování do řady aut usnadní poloautomatický asistent, který sám vybere vhodné parkovací místo a po řidiči vyžaduje pouze regulaci rychlosti, zatímco sám otáčí volantem.

Balíček Absolute Handling System propojuje funkce ESP, Hill Holderu, ASR a MSR. K tomu přidává tři pro Lancii nové elektronické systémy. První z nich - Liberalisation Torque Feedback podporuje sportovní jízdu. Pokud boční přetížení v zatáčkách překročí 0,6 g, řízení začne klást větší odpor při zatáčení. Drive Steering Torque (DST) provádí pomocí elektrického posilovače korekce řízení, zabraňuje přechodu auta do přetáčivosti a umí dát i "kontra". Třetí z nových systémů je TTC (Torque Transfer Control), což znamená dnes relativně běžnou elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 

Štítky Lancia

 

Přidat názorDiskuse: Lancia Delta 1.8 Di TurboJet: Nabídku…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Ojetá Lancia Delta (844): Druhá míza pro italskou avantgardu Ojetá Lancia Delta (844): Druhá míza pro italskou avantgardu

Ojetá Lancia Delta představuje zajímavou alternativu k…

Lancia Delta letos končí, Voyager dostane ještě rok Lancia Delta letos končí, Voyager dostane ještě rok

Že se Lancia stane značkou jednoho modelu na jednom trhu,…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…