Lancia Delta 1.8 Di TurboJet: Nabídku rozšiřuje špičkový motor a špičková výbava Executive

Lancia Delta 1.8 Di TurboJet: Nabídku rozšiřuje špičkový motor a špičková výbava Executive

 
 

Premiéra nového čtyřválce proběhla už letos v březnu v Ženevě. Až nyní však vstupuje novinka, společně s vrcholným stupněm výbavy, na hlavní evropské trhy.

Špičkový motor z Itálie

Jednotka se zdvihovým objemem 1742 cm3, připravená na rozšíření v malých a výkonných Alfách, elegantních Lanciích na hranici střední třídy i v sedanech a kombi Alfy (řady 159), má plynule variabilní časování sacích i výfukových ventilů, vysokotlaké přímé vstřikování benzinu do válců, přeplňování moderním výfukovým turbodmychadlem a špičkový, velmi rychlý motormanagement, který má radikálně zkrátit reakční čas turbodmychadla i celého motoru ve chvíli, kdy řidič náhle sešlápne pedál akcelerátoru.

Základní parametry vypadají velmi slibně. Nejvyšší výkon 147 kW je u Lancie dosahován v pásmu 5000 min-1 až 5500 min-1. Důležitější bude ale mimořádně vysoký točivý moment v nízkých a středních otáčkách, který má dosáhnout svého maxima 320 Nm už ve 1400 min-1 a na této hodnotě setrvává do 3750 min-1.

Zatím byly zveřejněny parametry standardní varianty tohoto motoru v Alfě 159 a Lancii Delta, ale nezapomeňme, že to určitě není poslední slovo Fiatu. V Ženevě byla totiž k vidění také studie Alfy MiTo GTA, která má mít stejný motor se 169 kW. Alfy Romeo (159, Brera) budou standardně dodávány se šestistupňovou manuální převodovkou, Lancia se šestistupňovým automatem.

Mimořádné měrné parametry nového čtyřválce jsou podle Fiatu dosaženy kontinuálním monitoringem a optimalizací parametrů chodu motoru prostřednictvím přesně dávkovaného množství paliva, polohy variátorů časování ventilů, předstihu zážehů nebo časování vstřiku paliva. V praxi je díky tomu možné určit velmi přesně vhodný okamžik střihu ventilů, usnadňující rychlou a efektivní výměnu náplně válců, a tím (výfukovými plyny) rychle roztáčet turbodmychadlo do pracovních otáček. Řízení celého procesu má na starost nová řídicí jednotka. Výsledkem je podle konstruktérů točivý moment v 1500 min-1 o 70 % vyšší, než u jiných přeplňovaných motorů stejného objemu a poloviční čas prodlevy mezi pohybem akcelerátoru a náběhu turbodmychadla.

Přímé vstřikování pracuje s tlakem 150 bar a sedmiotvorovými tryskami. Teplotu ve válci snižuje odpařování vstřikovaného paliva, což snižuje náchylnost k předčasnému nežádoucímu samovznícení směsi. Vysoký kompresní poměr (9,5:1) sice riziko tohoto jevu zvyšuje, ale současně je předpokladem pro dosažení mimořádných výkonových parametrů motoru.

Plynule variabilní časování sacích a výfukových ventilů rozšiřuje možnosti motoru, novinkou je (přinejmenším u motorů skupiny Fiat) užší propojení práce variabilního ventilového rozvodu s prací turbodmychadla přes motormanagement, což nakonec zmenšuje turboefekt. Turbodmychadlo je napojeno na nové výfukové potrubí, které využívá tlakových pulzací pro zvýšení točivého momentu motoru v nízkých otáčkách. Turbína i výfukové potrubí jsou vyrobeny z oceli, která přečká i teploty do 1020 °C. Vnitřní ztráty třením byly ve srovnání s předchozí generací motorů Twin Spark výrazně sníženy. Rolničková vahadla ventilů tak odebírají motoru například ve 2000 min-1 o 65 % nižší výkon než dosud.

Pětidveřový hatchback s pohotovostní hmotností 1430 kg a s šestistupňovou automatickou převodovkou dosáhne maximální rychlosti 230 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 7,4 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se má pohybovat okolo hodnoty 7,8 litru benzinu na 100 km.

Delta Executive

Lancia vedle nové pohonné jednotky upozorňuje i na již dříve představené provedení Executive, které je vrcholem modelové řady Delta. Karoserie vozu s touto výbavou má bronzovou barvu se střechou v černém laku, luxusní nádech dodávají zlacená loga na dveřních sloupcích a dvoubarevná litá kola s diamantovým efektem. Interiér je bohatě čalouněný kůží, a to včetně palubní desky. Barevné sladění prostoru pro cestující odpovídá provedení dvoubarevného lakování karoserie.

Seznam výbavy Lancie Delta Executive je obsáhlý. Zahrnuje například šest airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vestavěný navigační systém nebo panoramatickou střechu.

Novinkou jsou adaptivní tlumiče (prodávané pod obchodním označením Reactive Suspension System), jejichž nastavení se upravuje podle aktuální jízdní situace a kvality povrchu. Vedle nesporného komfortního přínosu ovlivňují elektronicky řízené tlumiče i aktivní bezpečnost. Konkrétně je s nimi například brzdná dráha za 100 km/h kratší asi o 5 %.

Parkování do řady aut usnadní poloautomatický asistent, který sám vybere vhodné parkovací místo a po řidiči vyžaduje pouze regulaci rychlosti, zatímco sám otáčí volantem.

Balíček Absolute Handling System propojuje funkce ESP, Hill Holderu, ASR a MSR. K tomu přidává tři pro Lancii nové elektronické systémy. První z nich - Liberalisation Torque Feedback podporuje sportovní jízdu. Pokud boční přetížení v zatáčkách překročí 0,6 g, řízení začne klást větší odpor při zatáčení. Drive Steering Torque (DST) provádí pomocí elektrického posilovače korekce řízení, zabraňuje přechodu auta do přetáčivosti a umí dát i "kontra". Třetí z nových systémů je TTC (Torque Transfer Control), což znamená dnes relativně běžnou elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Lancia

 

Přidat názorDiskuse: Lancia Delta 1.8 Di TurboJet: Nabídku…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Ojetá Lancia Delta (844): Druhá míza pro italskou avantgardu Ojetá Lancia Delta (844): Druhá míza pro italskou avantgardu

Ojetá Lancia Delta představuje zajímavou alternativu k…

Lancia Delta letos končí, Voyager dostane ještě rok Lancia Delta letos končí, Voyager dostane ještě rok

Že se Lancia stane značkou jednoho modelu na jednom trhu,…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…