Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

 
 

Při příležitosti oficiálního uvedení Themy na český trh byla předána první Thema zákazníkovi. Není jím nikdo menší než italský velvyslanec.

Lancia Thema vychází z Chrysleru 300, s nímž sdílí většinu dílů. Italové však doplnili to, co dělá luxusní Lancie tím čím jsou: smysl pro detail a kvalitní materiály. Jde například o kožené čalounění od společnosti Poltrona Frau, předního výrobce luxusního koženého nábytku.

Po slavnostním předávacím ceremoniálu si pan velvyslanec udělal čas i na rozhovor, během něhož se ukázalo, že italský ambasador Pasquale D´Avino má k autům velmi vřelý vztah.

Auto.cz: Jste nadšený řidič?

D´Avino: Ano, určitě, mám rád pěkná, sportovní auta. Líbí se mi jejich krása, líbí se mi když auto pěkně jede a také když si jízdu mohu užít. Víte, v Itálii samozřejmě máme dálnice, ale když jedete s autem podél pobřeží po riviéře, narazíte na úzké silničky plné zatáček. Tam potřebujete být docela dobrý řidič, musíte být opatrný, ale zároveň si tam jde jízdu opravdu vychutnat a dostat auto na samý limit jeho možností. No a pak máme hory. Když jedete nahoru a dolů, a teď mám na mysli opravdové hory, žádné kopečky, jako Dolomity nebo Monte Bianco, zase narazíte na skvělé silničky. Co se týče řízení, je Itálie opravdu skvělým místem.

Auto.cz: Auta máte opravdu rád, máte nějaké auto schované na víkendy? Jaká auta jste měl v minulosti?

D´Avino: Než jsem přišel do Česka, pracoval jsem ve Švýcarsku, proto mám Fiat Sedici. Je to takový malý jeep, lehoučké auto, se kterým si mohu vyjet do přírody a nezastaví mne ani sníh nebo zledovatělé silnice. Předtím jsem měl řadu italských vozů, třeba Alfu 156, moc dobré auto. Pracoval jsem v Bruselu, skoro pořád pršelo, tam snad prší každý den, a když jsem musel pracovně do Lucemburska, tak jsem si vzal Alfu a cestou tam a zpět se s ní pěkně projel. Líbilo se mi na ní jak byla na dálnici ve vysokých rychlostech stabilní, bezpečnost je u aut důležitá. Pak jsem měl třeba první verzi Delty, Lancii Deltu. To bylo velmi elegantní auto, hodně se mi líbil její design.

Auto.cz: A co vaše úplně první auto?

D´Avino: Mé úplně první auto byl Fiat 127. To bylo takové městské autíčko. Pak jsem měl spoustu dalších aut, některá z nich jsem také naboural (smích). Třeba Jaguar XK Coupé, ve Švýcarsku, byl jsem něčím rozrušený a na sněhu jsem ho zničil. Také jsem měl jeden kabriolet, což je můj oblíbený typ auta, takže se těším až přijde Lancia Flavia Cabrio.

Auto.cz: S automobily máte, jak je vidět, velké zkušenosti – teď pracujete v Česku, máte zkušenosti také s vozy značky Škoda?

D´Avino: Musím říct, že jsem velmi překvapen vývojem automobilky Škoda. Před lety to byla prostě jen další auta z východu, ale myslím že se nyní projevily dávné tradice spojené s automobilovým průmyslem, které evidentně nezemřely. Úspěch Škody je založen na kapitalistickém obrození značky a spojení s těmito tradicemi. To mě těší.

Nyní si myslím, že by se čeští řidiči měli víc zaměřit na potěšení z jízdy. Více než dvacet let po revoluci jezdíte v kvalitních vozech, ale mohli byste jít ještě dál: mechanická kvalita je něco jiného, hledejte potěšení, radost, design. Kabriolety, rychlá auta. Mimochodem, co máte vy? Mazdu MX-5? Tak to je moc dobrá volba. Mám rád takováhle auta, hodí se na ony úzké silničky, navíc je to kabriolet. Auta bez střechy mají veliké kouzlo, sundáte ji a rázem okolní svět vnímáte úplně jinak. Připomíná mi to kočár tažený koňmi, v italštině carrozza, kde si můžete prohlížet krajinu a kochat se. Nebo tady po Praze jezdí s turisty stará auta bez střechy, kteří si tak mohou město naplno vychutnat.

Auto.cz: Jako Itala se vás nemohu nezeptat: Ferrari, Maserati nebo Lamborghini?

D´Avino: To jsou všechno skvělá auta a záleží na osobních preferencích. Co se mě týče, tak nejsem zase tak akční člověk, takže bych si asi vybral Maserati. Jsou to vozy krásné, rychlé a pohodlné, ale kdyby mi na Vánoce někdo chtěl dát jako dárek jakýkoliv model od těchto tří automobilek, určitě bych se nezlobil (smích).

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho šťastných kilometrů v nové Themě!

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory Jany Steckerové: Obměny v čínské garnituře Akcie, měny & názory Jany Steckerové: Obměny v čínské garnituře

V Číně začala jedna z nejdůležitějších politických…

Zátahy pražských celníků. Od ledna odhalili 301 nelegálních automatů Zátahy pražských celníků. Od ledna odhalili 301 nelegálních automatů

Pražští celníci od začátku roku zabavili v nelegálních…

Český export letos zaznamená historický rekord. Přidaná hodnota zůstává stejná Český export letos zaznamená historický rekord. Přidaná hodnota zůstává stejná

Množství výrobků a služeb vyvezených z Česka má být letos…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lancia Thema: Prvním majitelem je italský…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky

Fiat se letos zaměří hlavně na expanzi mimo Evropu,…

Lancia Thema: Ceny na českém trhu od 999.900,- Kč Lancia Thema: Ceny na českém trhu od 999.900,- Kč

Velký americký sedan rozšiřuje nabídku italské Lancie na…

 



 
Modernizovaný Range Rover odhalil český ceník. Na kolik přijde nově nabízený plug-in hybrid?

Modernizovaný Range Rover odhalil český ceník. Na kolik přijde nový plug-in hybrid?

Dnes 15:59

Největší model Land Roveru je po modernizaci nově dostupný v hybridní verzi.




Blesk.cz

Jeřáb na Dlouhých stráních spadl do nádrže: Hasiči ho tam nechají, dokud nevymyslí, jak s ním ven

Jeřáb na Dlouhých stráních spadl do nádrže: Hasiči…

Osmadvacetitunový autojeřáb, který se minulý pátek převrátil na dolní nádrži vodní přečerpávací elektrárny…

Topmodelka Kociánová ve vaně: Rafinované hrátky s pěnou!

Topmodelka Kociánová ve vaně: Rafinované hrátky s pěnou!

Ta ví, jak zaujmout. Topmodelka Michaela Kociánová (28), která v minulosti randila například s Leošem Marešem,…

 

iSport.cz

Co je s Ngadeuem? Kouč Slavie se ošíval a neprozradil. Hrát bude Souček

Co je s Ngadeuem? Kouč Slavie se ošíval a…

PŘÍMO Z VILLARREALU | Michal Ngadeu je jedním ze čtyř slávistů, kteří ani neodcestovali do Španělska. Výběru…

Hudlerovu kariéru ohrožují záhadné problémy, léčí ho doktor celebrit

Hudlerovu kariéru ohrožují záhadné problémy, léčí ho…

Kariéra jednoho z nejžádanějších českých hokejových útočníků poslední dekády Jiřího Hudlera (33) se dostala do…

 

Reflex.cz

Nový Svět na Hradčanech: Poslední místo staré Prahy, které neprohrálo s turisty

Nový Svět na Hradčanech: Poslední místo staré Prahy,…

Nový Svět je snad posledním koutem Prahy, kam bezprostředně nedoléhá turistický ruch – ne proto, že by sem…

Trezor prvního fotografa módního domu Dior ukrýval nikdy nezveřejněné poklady

Trezor prvního fotografa módního domu Dior ukrýval…

Christian Dior, jméno, které zná každý. I ti, kteří se o módu nezajímají. Jeden z nejvlivnějších světových…