Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

 
 

Při příležitosti oficiálního uvedení Themy na český trh byla předána první Thema zákazníkovi. Není jím nikdo menší než italský velvyslanec.

Lancia Thema vychází z Chrysleru 300, s nímž sdílí většinu dílů. Italové však doplnili to, co dělá luxusní Lancie tím čím jsou: smysl pro detail a kvalitní materiály. Jde například o kožené čalounění od společnosti Poltrona Frau, předního výrobce luxusního koženého nábytku.

Po slavnostním předávacím ceremoniálu si pan velvyslanec udělal čas i na rozhovor, během něhož se ukázalo, že italský ambasador Pasquale D´Avino má k autům velmi vřelý vztah.

Auto.cz: Jste nadšený řidič?

D´Avino: Ano, určitě, mám rád pěkná, sportovní auta. Líbí se mi jejich krása, líbí se mi když auto pěkně jede a také když si jízdu mohu užít. Víte, v Itálii samozřejmě máme dálnice, ale když jedete s autem podél pobřeží po riviéře, narazíte na úzké silničky plné zatáček. Tam potřebujete být docela dobrý řidič, musíte být opatrný, ale zároveň si tam jde jízdu opravdu vychutnat a dostat auto na samý limit jeho možností. No a pak máme hory. Když jedete nahoru a dolů, a teď mám na mysli opravdové hory, žádné kopečky, jako Dolomity nebo Monte Bianco, zase narazíte na skvělé silničky. Co se týče řízení, je Itálie opravdu skvělým místem.

Auto.cz: Auta máte opravdu rád, máte nějaké auto schované na víkendy? Jaká auta jste měl v minulosti?

D´Avino: Než jsem přišel do Česka, pracoval jsem ve Švýcarsku, proto mám Fiat Sedici. Je to takový malý jeep, lehoučké auto, se kterým si mohu vyjet do přírody a nezastaví mne ani sníh nebo zledovatělé silnice. Předtím jsem měl řadu italských vozů, třeba Alfu 156, moc dobré auto. Pracoval jsem v Bruselu, skoro pořád pršelo, tam snad prší každý den, a když jsem musel pracovně do Lucemburska, tak jsem si vzal Alfu a cestou tam a zpět se s ní pěkně projel. Líbilo se mi na ní jak byla na dálnici ve vysokých rychlostech stabilní, bezpečnost je u aut důležitá. Pak jsem měl třeba první verzi Delty, Lancii Deltu. To bylo velmi elegantní auto, hodně se mi líbil její design.

Auto.cz: A co vaše úplně první auto?

D´Avino: Mé úplně první auto byl Fiat 127. To bylo takové městské autíčko. Pak jsem měl spoustu dalších aut, některá z nich jsem také naboural (smích). Třeba Jaguar XK Coupé, ve Švýcarsku, byl jsem něčím rozrušený a na sněhu jsem ho zničil. Také jsem měl jeden kabriolet, což je můj oblíbený typ auta, takže se těším až přijde Lancia Flavia Cabrio.

Auto.cz: S automobily máte, jak je vidět, velké zkušenosti – teď pracujete v Česku, máte zkušenosti také s vozy značky Škoda?

D´Avino: Musím říct, že jsem velmi překvapen vývojem automobilky Škoda. Před lety to byla prostě jen další auta z východu, ale myslím že se nyní projevily dávné tradice spojené s automobilovým průmyslem, které evidentně nezemřely. Úspěch Škody je založen na kapitalistickém obrození značky a spojení s těmito tradicemi. To mě těší.

Nyní si myslím, že by se čeští řidiči měli víc zaměřit na potěšení z jízdy. Více než dvacet let po revoluci jezdíte v kvalitních vozech, ale mohli byste jít ještě dál: mechanická kvalita je něco jiného, hledejte potěšení, radost, design. Kabriolety, rychlá auta. Mimochodem, co máte vy? Mazdu MX-5? Tak to je moc dobrá volba. Mám rád takováhle auta, hodí se na ony úzké silničky, navíc je to kabriolet. Auta bez střechy mají veliké kouzlo, sundáte ji a rázem okolní svět vnímáte úplně jinak. Připomíná mi to kočár tažený koňmi, v italštině carrozza, kde si můžete prohlížet krajinu a kochat se. Nebo tady po Praze jezdí s turisty stará auta bez střechy, kteří si tak mohou město naplno vychutnat.

Auto.cz: Jako Itala se vás nemohu nezeptat: Ferrari, Maserati nebo Lamborghini?

D´Avino: To jsou všechno skvělá auta a záleží na osobních preferencích. Co se mě týče, tak nejsem zase tak akční člověk, takže bych si asi vybral Maserati. Jsou to vozy krásné, rychlé a pohodlné, ale kdyby mi na Vánoce někdo chtěl dát jako dárek jakýkoliv model od těchto tří automobilek, určitě bych se nezlobil (smích).

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho šťastných kilometrů v nové Themě!

Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí V Česku stagnuje. Hamé nahnalo rekordní tržby v zahraničí

Jedna z největších potravinářských firem rostla nejen na…

Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny Další pokus o útok. V Antverpách někdo najel autem do nákupní zóny

V Antverpách se někdo pokusil autem najet vysokou…

Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky Finanční divize Volkswagenu navzdory dieselgate zaznamenala rekordní zisky

Finanční divize německé automobilové skupiny Volkswagen…

Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu Trumpovo kouzlo vyprchává. Wall Street slábne nejvíce od jeho nástupu do úřadu

Investoři přestávají věřit v růstovou hospodářskou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lancia Thema: Prvním majitelem je italský…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky

Fiat se letos zaměří hlavně na expanzi mimo Evropu,…

Lancia Thema: Ceny na českém trhu od 999.900,- Kč Lancia Thema: Ceny na českém trhu od 999.900,- Kč

Velký americký sedan rozšiřuje nabídku italské Lancie na…

 



 
Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Dnes 13:31

Dostali jsme tiskovou zprávu od Škodovky. O vývoji krystalického designu. Úplně na konci se ale našla jedna hodně zajímavá zmínka!




Blesk.cz

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve Vietnamu nikdo nepřistál

Piloti kroužili nad letištěm, dispečer spal: Ve…

Letový dispečer mezinárodního vietnamského letiště Cat Bi ve městě Hai Phong zkomplikoval situaci celému letišti…

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru papíru a obraz Slunce z 940 okvětních lístků

Nové české rekordy: Socha Hortenzie z 1,5 kilometru…

Novými exponáty Muzea rekordů a kuriozit v Pelhřimově jsou od čtvrtka 23. března 2017 socha Hortenzie oblečená…

 

iSport.cz

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil unikátní selfíčko

Leguán na kurtu! Veselý odmítl hrát, veterán ulovil…

Existuje spousta důvodů, proč přerušit tenisový zápas. Tma, déšť, třeba i chování soupeře… Ale přestat hrát…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Můj heterosexuální coming out

Můj heterosexuální coming out

Minulý týden měl pro mě, stejně asi jako pro ostatní podobně smýšlející lidi, zásadní význam. Nejprve jsem si…

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“ krve bychom tu potřebovali jako sůl

Seriál ČT o české šlechtě: Alespoň pár kapek „modré“…

Minulý týden na televizních obrazovkách doběhl dokumentární cyklus „Modrá krev“ mapující minulost a především…