Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

Lancia Thema: Prvním majitelem je italský velvyslanec Pasquale D´Avino (+rozhovor)

 
 

Při příležitosti oficiálního uvedení Themy na český trh byla předána první Thema zákazníkovi. Není jím nikdo menší než italský velvyslanec.

Lancia Thema vychází z Chrysleru 300, s nímž sdílí většinu dílů. Italové však doplnili to, co dělá luxusní Lancie tím čím jsou: smysl pro detail a kvalitní materiály. Jde například o kožené čalounění od společnosti Poltrona Frau, předního výrobce luxusního koženého nábytku.

Po slavnostním předávacím ceremoniálu si pan velvyslanec udělal čas i na rozhovor, během něhož se ukázalo, že italský ambasador Pasquale D´Avino má k autům velmi vřelý vztah.

Auto.cz: Jste nadšený řidič?

D´Avino: Ano, určitě, mám rád pěkná, sportovní auta. Líbí se mi jejich krása, líbí se mi když auto pěkně jede a také když si jízdu mohu užít. Víte, v Itálii samozřejmě máme dálnice, ale když jedete s autem podél pobřeží po riviéře, narazíte na úzké silničky plné zatáček. Tam potřebujete být docela dobrý řidič, musíte být opatrný, ale zároveň si tam jde jízdu opravdu vychutnat a dostat auto na samý limit jeho možností. No a pak máme hory. Když jedete nahoru a dolů, a teď mám na mysli opravdové hory, žádné kopečky, jako Dolomity nebo Monte Bianco, zase narazíte na skvělé silničky. Co se týče řízení, je Itálie opravdu skvělým místem.

Auto.cz: Auta máte opravdu rád, máte nějaké auto schované na víkendy? Jaká auta jste měl v minulosti?

D´Avino: Než jsem přišel do Česka, pracoval jsem ve Švýcarsku, proto mám Fiat Sedici. Je to takový malý jeep, lehoučké auto, se kterým si mohu vyjet do přírody a nezastaví mne ani sníh nebo zledovatělé silnice. Předtím jsem měl řadu italských vozů, třeba Alfu 156, moc dobré auto. Pracoval jsem v Bruselu, skoro pořád pršelo, tam snad prší každý den, a když jsem musel pracovně do Lucemburska, tak jsem si vzal Alfu a cestou tam a zpět se s ní pěkně projel. Líbilo se mi na ní jak byla na dálnici ve vysokých rychlostech stabilní, bezpečnost je u aut důležitá. Pak jsem měl třeba první verzi Delty, Lancii Deltu. To bylo velmi elegantní auto, hodně se mi líbil její design.

Auto.cz: A co vaše úplně první auto?

D´Avino: Mé úplně první auto byl Fiat 127. To bylo takové městské autíčko. Pak jsem měl spoustu dalších aut, některá z nich jsem také naboural (smích). Třeba Jaguar XK Coupé, ve Švýcarsku, byl jsem něčím rozrušený a na sněhu jsem ho zničil. Také jsem měl jeden kabriolet, což je můj oblíbený typ auta, takže se těším až přijde Lancia Flavia Cabrio.

Auto.cz: S automobily máte, jak je vidět, velké zkušenosti – teď pracujete v Česku, máte zkušenosti také s vozy značky Škoda?

D´Avino: Musím říct, že jsem velmi překvapen vývojem automobilky Škoda. Před lety to byla prostě jen další auta z východu, ale myslím že se nyní projevily dávné tradice spojené s automobilovým průmyslem, které evidentně nezemřely. Úspěch Škody je založen na kapitalistickém obrození značky a spojení s těmito tradicemi. To mě těší.

Nyní si myslím, že by se čeští řidiči měli víc zaměřit na potěšení z jízdy. Více než dvacet let po revoluci jezdíte v kvalitních vozech, ale mohli byste jít ještě dál: mechanická kvalita je něco jiného, hledejte potěšení, radost, design. Kabriolety, rychlá auta. Mimochodem, co máte vy? Mazdu MX-5? Tak to je moc dobrá volba. Mám rád takováhle auta, hodí se na ony úzké silničky, navíc je to kabriolet. Auta bez střechy mají veliké kouzlo, sundáte ji a rázem okolní svět vnímáte úplně jinak. Připomíná mi to kočár tažený koňmi, v italštině carrozza, kde si můžete prohlížet krajinu a kochat se. Nebo tady po Praze jezdí s turisty stará auta bez střechy, kteří si tak mohou město naplno vychutnat.

Auto.cz: Jako Itala se vás nemohu nezeptat: Ferrari, Maserati nebo Lamborghini?

D´Avino: To jsou všechno skvělá auta a záleží na osobních preferencích. Co se mě týče, tak nejsem zase tak akční člověk, takže bych si asi vybral Maserati. Jsou to vozy krásné, rychlé a pohodlné, ale kdyby mi na Vánoce někdo chtěl dát jako dárek jakýkoliv model od těchto tří automobilek, určitě bych se nezlobil (smích).

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho šťastných kilometrů v nové Themě!

Spolupracujeme s TipCars.com
Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit Spousta exekucí je neplatná. Oběti se ale musejí bránit

Až jeden milion lidí má uzavřenou úvěrovou smlouvu s…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

 
 

Přidat názorDiskuse: Lancia Thema: Prvním majitelem je italský…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky Fiat-Chrysler v roce 2012: Lancia Thema 4x4 a další novinky

Fiat se letos zaměří hlavně na expanzi mimo Evropu,…

Lancia Thema: Ceny na českém trhu od 999.900,- Kč Lancia Thema: Ceny na českém trhu od 999.900,- Kč

Velký americký sedan rozšiřuje nabídku italské Lancie na…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…