Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
5 Fotogalerie

Lancia Ypsilon: Přepracovaný vzhled a motory Euro 6

Modernizovaná Lancia Ypsilon dostala novou příď. Zákazníci budou moci nadále vybírat ze tří motorů.

Značka Lancia v poslední době strádá, nabízí už jen dva modely – malý pětidveřový hatchback Ypsilon a MPV Voyager. Do budoucna bude italská automobilka nabízet jen Ypsilon, který se po čtyřech letech na trhu dočkal modernizace. Světu se přepracovaný Ypsilon poprvé představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Modernizovaný Ypsilon je možné poznat podle nové přídě. Maska chladiče ztratila vodorovné lišty, přepracován byl i přední nárazník. Výsledkem je elegantnější vzhled. Zákazníci mohou vybírat z deseti laků karoserie, novinkami jsou slonovinový odstín Ivory Chic a modrá Blu di Blu, která se inspirovala starými Lanciemi.

Fotografie interiéru modernizovaného Ypsilonu italská automobilka zatím nezveřejnila. Těšit se však můžeme na kompletně přepracovaný centrální tunel, který spolu s novou schránkou před spolujezdcem zvětšuje objem vnitřních odkládacích prostorů o tři litry. Nová je také řadicí páka nebo přehlednější grafika v kapličce přístrojů. Designéři Lancie rovněž použili nové materiály čalounění nebo plasty s jinou strukturou.

Automobilka láká také na nový multimediální systém Uconnect, dodávaný pro vyšší výbavové stupně. Systém se ovládá prostřednictvím pětipalcové dotykové obrazovky, přičemž v jeho výbavě nechybí hlasové ovládání a bluetooth. Na přání dodávané bude též digitální rádio a navigace, systém je navíc možné spárovat s chytrým telefonem.

Nabídka motorů se nemění, nadále bude čítat dvě zážehové jednotky a jeden turbodiesel. Všechny agregáty nicméně splňují emisní normu Euro 6. Benzinová dvanáctistovka s 51 kW bude nadále dostupná i ve verzi na LPG, zatímco dvouválec 0.9 TwinAir (63 kW) bude možné pořídit i v provedení na metan. Turbodiesely zastupuje 1.3 Multijet se 70 kW.

Lancia Ypsilon v příštím roce oslaví dvacet let od zahájení prodeje první generace tohoto modelu. Zatímco na českém trhu moc Ypsilonek vidět není, v domovské Itálii nadále patří mezi vůbec nejprodávanější vozy. Od poloviny devadesátých let Lancia prodala přes 2,7 milionů exemplářů tohoto modelu, který se dnes nabízí ve třetí generaci.