Land Rover DC 100 a DC 100 Sport: Nový směr (video)

Land Rover DC 100 a DC 100 Sport: Nový směr (video)

 

Koncepty DC 100 a DC 100 odhalují blízkou budoucnost Land Roveru. S největší pravděpodobností z nich bude vycházet nový Defender.

Ikona Land Roveru se vyrábí 63 let a je postupně cizelována, název Defender byl použit poprvé v roce 1990. V automobilce si ale zřejmě myslí, že je čas na radikální změnu. I když oba koncepty, uzavřený i otevřený Sport, ukazují prý pouze potenciální směr vývoje. Rustikálnost Defenderu je minulostí, technika je zcela nová a odpovídá druhé dekádě 21. století.

Jako pohonná jednotka slouží turbodiesel o objemu 2,0 litru, sportovnější varianta má pod kapotou také dvoulitr, ale zážehový. Nechybí start-stop, počítá se s využitím hybridního pohonu. Točivý moment je přenášen pomocí osmistupňové samočinné převodovky ZF na všechna kola, ovšem elektronicky, nikoli tradiční mechanikou. Pohon zadní nápravy se ovšem odpojuje přímo, kloubový hřídel se odděluje fyzicky od centrálního diferenciálu. Pro manuální volbu převodů slouží páčky pod volantem.

Platforma s rozvorem rovných 100 palců (2540 mm) byla vytvořena převážně z lehkých slitin pocházejících z letectví. Nová generaci Auto Terrain Response samočinně nastaví důležité komponenty pro jízdu v jakémkoli prostředí. Systém je vybaven kamerami, které snímají s předstihem okolí vozu a rozeznávají jednotlivé povrchy. Skenovací zařízení Inteligent Terrain Mapping upozorní řidiče na terénní překážky a navrhne alternativní trasy. Wade Aid rentgenuje hloubku řek a informuje, jakou rychlostí by se jimi dalo projet. Maximální brodivost je 750 mm. Pro těžké podmínky tu je ještě jedna libůstka: výsuvné hroty pneumatik, které řidič ovládá tlačítkem. Telematika umožňuje propojení vozů s telefonem či notebookem a ovládání některých funkcí (například nastavení klimatizace) na dálku. Vstup do vozu je umožněn díky RFID (Radio Frequency Identification) čipům. Snadné parkování zajistí příslušný asistent.

Tvary jsou dílem vlastního týmu Land Rover Advanced Design. Hrany zůstaly, ale jedná se spíše o retro. Detaily, jako například trojúhelníkové otvory v předních blatnících, odkazují na jiné modely značky. Krátké převisy i slušná světlá výška říkají, že jde o opravdové terénní auto. DC 100 má vzduchové odpružení, světlá výška může být měněná v rozmezí 320 mm. Sport disponuje nastavitelným odpružením MagneRide, které je zaměřeno spíše na silnici. Kola jsou mohutná o průměru 22 palců. Svislé čelní sklo umožňuje velmi dobrý výhled vpřed.

Uzavřený DC 100 dovoluje vzadu přepravu nákladu, ale i osob. Naviják, který je schopen unést hmotnost vozu, je zabudován do přední masky. Nechybí ani dvojice tažných ok v každém nárazníku. Ve střeše jsou solární panely, které dobíjejí palubní přístroje. Speciální stříbrný lak ochlazuje vnitřní prostor. Otevřený Sport v jantarové barvě je vlastně dvoumístným terénním speedsterem s ochrannými oblouky za sedadly a odkazuje na klasické otevřené Land Rovery s plátěnou střechou. Zdaní část pojme až trojici surfových prken.

A interiér? Přístrojovou desku supluje v obou případech velká centrálně umístěná dotyková obrazovka, pod kterou je umístěn volič samočinné převodovky a několik ovladačů. Zmíněný displej lze vyjmout a použít na cestách jako navigaci, má i vestavěnou kameru a pevný disk. Sedadlo spolujezdce je sklopné, mezi oběma předními místy najdeme úložný prostor, na středové konzole je hliníkový zásobník pro indukční nabíjení elektronických zařízení. Materiály jsou odolné, snadno udržovatelné a recyklovatelné. Vnitřní prostor verze Sport pokrývá vesměs kůže, vzadu najdeme chlazenou schránku. Audio Meridian přenáší hudbu do reproduktorů bezdrátově.

Zahájení výroby nástupce Defenderu je plánováno na rok 2015. Zda ovšem poběží dál i produkce klasiky, není známo. Spíše definitivně skončí.

Land Rover DC100: Defender pro 21. století

Land Rover Defender: všechny testy a další články


Land Rover DC100
 


Land Rover DC100 Sport
 

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové Zápisník Marka Schwarzmanna: Idolové

Znáte Dalibora? Toho s houslemi. Ve své době kradl, až se…

Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000 Letiště Praha nakoupí až 20 autobusů Cobus 3000

Do soutěže se přihlásila pouze společnost GSE Services…

Produktivita české práce klesá Produktivita české práce klesá

Růst tuzemské zaměstnanosti jde primárně na vrub profesí…

Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede jen cesta vzhůru

Šafářová po ošklivé prohře: Jsem na dně. Z něj vede…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Nádherné tažení do pařížského finále z před dvou let vystřídal zlý sen, který Lucie Šafářová…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…