Nový Land Rover Defender dorazí nejdříve v roce 2020. Využije hliníkovou konstrukci
Nástupce legendárního Land Roveru Defenderu patří mezi velice napjatě očekávané automobily současnosti. Představit se měl už letos, v rámci oslav sedmdesátého výročí od založení Land Roveru, kvůli přepracování konstrukce se ale jeho premiéra odsouvá. Představit se má někdy v příštím roce, do prodeje ale vstoupí až v průběhu roku 2020.
Základem nového Defenderu (s interním označením L663) se totiž má stát nově vyvinutá hliníková platforma s podélně uloženým motorem MLA (Modular Longitudinal Architecture), kterou mají v budoucnu využít všechny modely značky. Postupně tak nahradí dnešní hliníkovou architekturu, prvně uvedenou v Jaguaru XJ v roce 2003.
Pravověrní offroadisté budou patrně kritizovat, že lehká hliníková konstrukce není pro terénní auto vhodná, Land Rover se ale dušuje, že Defender bude nadále velice schopným automobilem. V terénu mu má pomáhat celá záplava elektronických asistentů, které automobilka dnes vyvíjí.
Charakter schopného teréňáku bude tedy zachován, vedle „pracovní“ verze ale bude k dispozici také luxusně orientované provedení. Inspirace konkurenčním Mercedesem G je v tomto směru nepřehlédnutelná.
Land Rover navíc chce nabídnout různé druhy karoserie jako u předchůdce. Defender se totiž má stát celou rodinou modelů, charakterizovanou mottem „Odolnost.“ Vedle ní firma nabídne rodinu Discovery (popisovanou jako všestranné vozy) a Range Rover (nadále „luxusní vytříbenost“). K dispozici tak budou dva různé rozvory nápravy, krátkou třídveřovou variantu doplní delší pětidveřový model nebo pick-up. Pro třídveřového Defendera má být nabídnut také sejmutelný hard top.
Co se týče motorů, počítá se především s nabídnutím čtyřválců Ingenium. K dispozici každopádně bude i mildhybridní provedení a plug-in hybrid, očekává se také příchod elektrického Defenderu, který má být zajímavý pro safari nebo doly. Vrcholná verze využije šestiválec, s vidlicovým osmiválcem Land Rover už do budoucna bohužel nepočítá.
Neustálé odsouvání příchodu nového Defenderu dokazuje, že navázat na legendární offroad je pro Land Rover nesmírně složitý úkol. Nová generace totiž původně měla dorazit už v roce 2015, předcházející koncepty DC100 ale veřejnost nezaujaly, a tak práce začaly od znovu. Nedávno navíc bylo rozhodnuto o využití hliníkové platformy sdílené s dalšími modely značky, což premiéru opět odsunulo. Automobilka chce tímto způsobem snížit vývojové i výrobní náklady.