Land Rover Defender na elektřinu míří do Ženevy

 

Land Rover Defender sice čeká na svého nástupce, ale britská značka se rozhodla svůj v podstatě historický off-road použít pro výzkum využití elektromotoru v terénním voze.

Land Rover Defender prodělal poslední větší modernizaci v roce 2007 a nejnovější lehké retuše absolvoval pro letošní rok. Nejzasloužilejší zástupce se stále snaží udržet v kondici, i když se již pracuje na jeho nástupci, jehož základem se mají stát studie DC100 a DC100 Sport z roku 2011.

Dny Defenderu jsou sice již sečteny, ale Land Rover se rozhodl, že jej nenechá jen tak v tichosti zmizet ze scény. Na autosalonu v Ženevě se proto hlavními hvězdami britské značky stane skupinka sedmi Defenderů poháněných elektřinou.

Místo turbodieselu slouží k rozpohybování archaicky vypadajícího off-roadu elektromotor o výkonu 70 kW a točivém momentu 330 N.m. S ohledem na přísun maxima točivého momentu ihned po roztočení elektromotoru je použita jednostupňová převodovka s poměrem 2,7:1, která je zkombinována se systémem pohonu všech kol ze sériového Defenderu. Součástí výbavy je modifikovaná verze systému Terrain Response.

Potřebnou elektrickou energii dodá 300 V lithium-iontová baterie s kapacitou 27 kWh, umožňující dojezd přes 80 km na jedno nabití. Při jízdě v terénu nízkými rychlostmi může baterie vydržet až osm hodin provozu. Při použití 7 kW rychlonabíječky se baterie dobije za čtyři hodiny a s přenosnou 3 kW nabíječkou za deset hodin.

Baterie o hmotnosti 410 kg nahradila turbodiesel v motorovém prostoru Defenderu. Pohotovostní hmotnost vozu je o 100 kg vyšší než u standardního Defenderu 110 a pohybuje se mezi 2055 a 2162 kg v závislosti na typu karoserie (pick-up, hard-top, station wagon).

K chlazení všech hlavních komponentů elektrické hnací soustavy, včetně baterie, invertoru a motoru slouží vzduch, což narozdíl od použití kapaliny výrazně snižuje hmotnost. Land Rover uvádí, že regenerativní brzdění bylo optimalizováno natolik, že při použití systému Hill Descent Control může motor vyrobit 30 kW elektřiny.

Projekt elektřinou poháněného Defenderu má Land Roveru posloužit jako pojízdná laboratoř a prověřit možnosti využití elektromobilu v náročných podmínkách. Se sériovou výrobou se prozatím nepočítá a stávajících sedm elektrických vozů přejde během letošního roku do vlastnictví specializovaných služeb jako jsou hasiči nebo záchranáři.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Land Rover Defender se nevrátí, ale Jim Ratcliffe plánuje vlastní vůz Land Rover Defender se nevrátí, ale Jim Ratcliffe plánuje vlastní vůz

Britský miliardář Jim Ratcliffe se nevzdává. Když to…

Land Rover odmítá plány na oživení defenderu Land Rover odmítá plány na oživení defenderu

Britská automobilka letos ukončila výrobu offroadu…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Jazzmani si do parády berou pop. Postmodern Jukebox zahrají v Lucerně

Jazzmani si do parády berou pop. Postmodern Jukebox…

Nad popovými hity řada muzikantů ohrnuje nos a má je za lacinou komerci. Ne však kapela Postmodern Jukebox.…

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…