Land Rover Defender mimo Evropu přežije

 

Land Rover Defender má před sebou poslední rok na evropském trhu, ale mimo něj může jeho výroba i prodej pokračovat.

Land Rover sice již oficiálně oznámil, že v prosinci letošního roku skončí výroba modelové řady Defender v britském závodě v Solihullu a automobilka hodlá proto letošní rok věnovat právě tomuto modelu prostřednictvím limitovaných sérií a speciálních akcí.

Britský výrobce konec Defenderu vysvětluje tím, že by již nesplňoval legislativní normy, jmenovitě se má jednat o nařízení EU o ochraně chodců. Automobil se vyrábí od roku 1983, technicky vychází z původního Land Roveru, který debutoval v roce 1948.

Konec klasického Defenderu je tedy v Evropě neodvratný, ale samotný Land Rover v rámci představení trojice nejnovějších limitovaných edicí tohoto modelu ve svých tiskových materiálech uvedl, že zvažuje přesun výroby mimo Evropu.

S ohledem na skutečnost, že Land Rover patří pod křídla společnosti Tata Motors, je možné, že výrobní linka Defenderu zamíří do Asie, ale úplně mimo hru nemusí být ani Brazílie nebo Saudská Arábie, které již byly dříve zmiňovány s výrobou jiných modelů této značky.

Jake.auto.cz: Land Rover Defender (přehled testů a dalších článků)

Solihull navíc není jediným místem, kde Defender vzniká, protože jeho licenční výrobě se v současnosti věnuje i Otokar, který je největší soukromou společností v Turecku, která se zabývá vývojem a stavbou obrněných vozidel a v jejím výrobním programu jsou i minibusy, autobusy střední velikosti, návěsy, přívěsy a nástavby na nákladní automobily.

Na licenčně vyráběné Defendery lze pak narazit například v Africe nebo Malajsii a v letech 2002 až 2005 bylo postaveno 2777 vozů v brazilské pobočce společnosti Karmann.

K nejznámějším licenčním výrobcům pak patřila rovněž španělská společnost Santana Motors, jejíž Defendery nesly označení PS-10 a v roce 2007 se díky spolupráci s italskou značkou Iveco proměnily v model Massif, jehož produkce byla ukončena v roce 2011.

Otokar Land Rover Defender
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Worldcarfans
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Land Rover Defender se nevrátí, ale Jim Ratcliffe plánuje vlastní vůz Land Rover Defender se nevrátí, ale Jim Ratcliffe plánuje vlastní vůz

Britský miliardář Jim Ratcliffe se nevzdává. Když to…

Land Rover odmítá plány na oživení defenderu Land Rover odmítá plány na oživení defenderu

Britská automobilka letos ukončila výrobu offroadu…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…