Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Discovery 2014: Nová příď a jednodušší 4x4

Michal Fokt
Diskuze (39)
Uplynul rok a Land Rover udržuje svůj model Discovery v kondici dalším lehkým faceliftem. Úpravy se dotkly zejména přídě, ale přibyla i další drobná vylepšení.

Land Rover Discovery čtvrté generace slaví v těchto dnech své čtvrté narozeniny a přestože klasický, byť velmi decentní, facelift přišel vloni v rámci modelového roku 2013, další modernizace se objevuje i letos, byť je změn oproti předešlé úpravě méně.

U faceliftů bývá někdy problém změny vůbec zaznamenat, v případě Discovery ovšem nemůžete model 2014 nepoznat. Vyměnila totiž na kapotě nápis Land Rover za Discovery. A aby se neřeklo, přidala navrch novou optiku předních světlometů s denními LED, stříbrný lem masky chladiče, stejně jako upravený přední nárazník. Disco dostává také dva nové designy kol a v nabídce i nadále zůstává Black Design Pack s černými dvacítkami.

Co se zádi týče, tam zmizela z nápisu Discovery čtyřka a označení motorizace se přesunulo z pátých dveří za přední blatníky. Další změna se týká 188kW třílitrového biturbodieselu SDV6 s točivým momentem 600 N.m při 2000 otáčkách, zkombinovaným s osmistupňovým automatem ZF. U něho došlo ke snížení kombinované spotřeby na rovných 8 litrů a to díky standardnímu osazení auta systémem Stop-Start a jednoduššímu pohonu 4x4 bez redukční převodovky. Diferenciál Torsen má rozdělení točivého momentu mezi nápravy 42:58 a je o 18 kg lehčí. Dosud používaný systém zůstává v nabídce i nadále jako alternativa pro náročnější řidiče.

Land Rover Discovery 2014 - technická data
MotorTDV6SDV6SCV6
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]299329932993
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]155/4000188/4000250/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]520/2000600/2000450/3500-5500
Max. rychlost [km/h]-180195
Zrychlení 0-100 km/h [s]-9,38,1
Komb. spotřeba [l/100 km]-8,011,5
Hmotnost [kg]-25702565

Zájemcům o benzinové motory Land Rover nabídne novinku v podobě agregátu SCV6. Komrpesorem přeplňovaný třílitr je nástupcem atmosférického 5,0 l V8 a má výkon 250 kW. Točivý moment vrcholí hodnotou 450 N.m a v kolonce kombinovaná spotřeba vykazuje 11,5 l/100 km. Také tento agregát dostane osmistupňový automat, zatímco pětilitr (276 kW a 510 N.m) si musel až dosud vystačit se šesti rychlostmi. Na vybraných trzích bude i nadále k dispozici podladěná verze turbodieselu s označením TDV6 (155 kW a 520 N.m).

Poslední modifikace proběhly v kabině, i Discovery lze pořídit se 17reproduktorovým audiem Meridian a řidič má k dispozici pro tento model nové elektronické pomocníky, mezi kterými nechybí kamerový parkovací (a křižovatkový) asistent a monitor slepého úhlu zrcátek.

Michal Fokt
Diskuze (39)
Avatar - happy_driver
4. 9. 2013 15:52
....
Kdeze citlivost, alergia na dyslexiu.
Neuveritelne kolkykrat sa nepodari pochopit tak jednoduchy text a kolkymi sposobmi sa da prekrutit jednoznacne podana informacia. Nevadi, skusim po lopate: Kupis si RR. Takych 12-15x sa ti dodrbe a necha ta aj na ceste. Nasere ta to. Predas ho so stratou. Skutocne terenne schopnosti su ti na dve veci, ked ta to k potencialnemu terenu ani nedovezie.Takisto sa ti dodrbava manzelkin Evoque. Chodis do servisu ako na klavir. Nasere ta to. Predas ho so stratou. Ides do salonu BMW a kupis si X6 v nadeji, ze sa ti nebude kazdu chvilu kazit. Zene kupis X3, plati rovnaky predpoklad.

P.S. 1 Tuto pereput podstupil majitel firmy, co mi robi uctovnictvo.
P.S. 2 Nemam ani RR,ani Evoque, ani X6, ani X3
P.S. 3 Znovu - ak niekto preda RR s tazkou stratou, tak nie preto, ze nepotrebuje jeho terenne schopnosti, ale preto, ze sa opakovane mnohokrat pokazil
P.S. 4 Ak sa niekomu 12-15x pokazi auto na ceste, je mozne tento konkretny kus oznacit ako notoricky nespolahlivy, ci poruchovy
P.S. 5 Z uvedeneho sa neodvodzuje, ze sa ma jednat o notoricky vadny typ napriec celou produkciou
P.S. 6 Su aj ludia, ktory mali tri, styri Fiaty za sebou (ani ten nevlastnim), tiez zastavaju nazor, ze to tak nespolahlive nebolo...
4. 9. 2013 15:05
Re: Aspoň za příplatek
Netreba byt taky citlivy. X6 je po technickej stranke urcite vyborne auto. Chcel som povedat len tolko, ze ak sa niekto namiesto Range Rovera spokoji s X6, tak nepotrebuje auto zo skutocnymi terennymi schopnostami.
Inac moj sucasny Range Rover je treti v rade a nemam s nim ziadne problemy. Az tak notoricky poruchove to asi nebude.
Avatar - happy_driver
4. 9. 2013 14:43
Re: Aspoň za příplatek
Tiez problem s chapanim citaneho textu? Nie je podla teba normalne, ze clovek so zdravym rozumom sa zbavi nevydareneho, notoricky poruchoveho kusu (konkretne to bol RR) a kupi si ine auto? Alebo by bola lepsia predstava budovania dovernych vztahov s prijimacimi technikmi servisov v okolitych zemiach? >:-[] Je to v globale vtipna vec, mam nejake auto, nekazi sa mi, tak su automaticky vsetky dobre. :no:
4. 9. 2013 14:22
Aspoň za příplatek
Dokud bude v Land Roveru neochuzený pohon 4x4 aspoň za příplatek, tak je mi jedno, jaká šidítka budou pod touto značkou produkovat, aby splnili Bruselem nařízený emisní průměr. Když to budou lidi kupovat... (jako že budou).
Jinak výměna nápisu na kapotě za Discovery (ačkoliv ji také vnímám jako porušení tradice) je jen dalším logickým krokem při sjednocení označování všech modelů. Doposud nesly všechny modely, kromě Range Roveru, na kapotě název značky/výrobce, jen Range Rovery název modelu, což spoustu lidí mátlo ("To jako Range Rover je něco jinýho než Land Rover?"). Takže do budoucna bude mít Range Rover na kapotě dál Range Rover a ostatní modely své vlastní názvy... Komu se to nebude líbit, může si tam nalepit jiná písmenka, není to nic složitého (jen to chce šablonu).
A poslední věc: pokud někdo vrátí Range Rover a koupí s místo něj X6, tak mu blahopřeji, protože Range Rover ani nepotřebuje.
Avatar - Gasoline
4. 9. 2013 13:57
Re: ....
Beru to tak. Akorát v té poruchovosti se nezhodnem. Moje Discovery 3 a předtím Freelander nijak extrémně poruchové nebyly/nejsou. Když to porovnám se švagrem, který měl za dobu co já LR několik SUV, tak byly horší i lepší. Hyundai SantaFe - ta byla v servise pořád, pak Volvo XC90 - taky poruchy a to takové, že dvakrát neodjel z hor (u Disco se mi tohle nestalo nikdy), teď X5 a tam zatím nic, ale má to teprve půl roku.

Ano nepopírám, že LR/RR mají hodně špatnou pověst ohledně spolehlivosti. Navíc značkové servisy jsou kategorie sama o sobě. Ale v posledních letech na kvalitě prý hodně zapracovali a i v reálu je to podle reakcí majitelů v mém okolí mnohem lepší. To ovšem neznamená, že se nenajdou i horší kusy.

PS: Discovery patřila ve portfoliu LR vždy k těm spolehlivějším.