Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus CT200h: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (36)
Nižší střední třída je i nadále velkým lákadlem pro prémiový segment. Proto ohlásil další velký sestup i Lexus, velkolepý a dobře připravený, ovšem s několika „ale“.

Na první pohled z větší dálky to celé vypadá jako dozdobený a trochu protažený auris, ale na tom je pravdy méně, než by leckdo věřil. Ano, některé mechanické skupiny skutečně zůstaly a s hybridním aurisem je shodný dokonce i pohonný aparát, ale tím zásadní podobnosti končí. Liší se totiž nejen rozměry a design karosérie, ale i topologické uspořádání a také konstrukce podvozku.

Kvalitní jízdní vlastnosti totiž dostala na starosti prostorově náročná náprava se dvěma dvojicemi lichoběžníkových ramen, doplněná unikátními tlumiči bočních sil, vibrací kol a náklonů. Jízda by tak měla být klidnější a suverénnější, než v jakémkoliv jiném, srovnatelně velkém modelu. Délkou necelých 4,4 m totiž CT 200h zapadá mezi zavedenou neprémiovou konkurenci. Z ní ovšem vyčnívá nejen výbavou, ale i spotřebou 4,1 l/100 km a nezvykle elegantními tvary.

Na omezeném půdorysu se s pomocí klasických zásad totiž podařilo stvořit objekt sice obvyklých proporcí, ale s neobvykle zpracovanými detaily. Za všechny jmenuji neobvykle vyřezaný C-sloupek, poskytující důstojné ukončení jak zadnímu, tak bočním oknům, lemovaným decentní chromovou lištou. Bez zajímavosti není ani velký přední nárazník, budící dojem, že topologové si mohli dovolit plýtvat místem.

Podobný dojem ostatně čeká i v interiéru. Zatímco vpředu je dvojice dospělých doslova obklopena moderní technikou a ergonomií, vzadu se přidává i podélná a svislá stísněnost. Elegance si žádá své, a proto jsem se se svými 186 centimetry nejenže musel dovnitř téměř soukat (vpředu tou dobou seděla žena), ale narazil jsem temenem do stropu dříve, než na opěrku hlavy. A ačkoliv jsem byl doslova ze všech stran obklopen kvalitní kůží – byla nejen na dveřích, ale i na zadních stranách předních opěradel – nenašel jsem ani loketní opěrku, ani výdech klimatizace. Jen hodně obyčejnou typizovanou lampu na stropě. A neohromily ani rozměry sedačky 44 x 62 cm.

Vpředu to bylo samozřejmě výrazně lepší. Základní verze si sice musí vystačit s manuálním nastavením sedaček a i té dražší musí stačit změny jen základních parametrů, v dobře tvarovaných, komfortních polštářích se sedí velice komfortně, i když mají jen průměrných 48 (sedák) resp. 59 (opěradlo) centimetrů. První rozhlédnutí ovšem naznačuje, oč jde. Řidičova pravá ruka spočine na vysoké středové konzole, kde kromě neobvyklého stylového voliče směru jízdy čeká ještě lexusovská „myš“, tedy polohovací zařízení, fungující na principu výkyvů. A ještě velká spousta dalších ovladačů podle taktiky „pro každou funkci tlačítko“. A v neposlední řadě třípolohový otočný přepínač jízdních režimů, který kromě jiného mění otáčkoměr v měřič dobíjení, známý z jiných lexusů. Teploměr chladicí kapaliny ale chybí, zřejmě ho málo zatěžovaný zážehový motor tolik nepotřebuje. Lahůdkou je malý (368 mm) a prolamovaný volant s multifunkcemi. A nakonec kontrasty – s řadou typizovaných spínačů z levnějších toyot a lacinějšími detaily typu víčka schránky u spolujezdce koexistuje high-endový audisosystéme Mark & Levinson s neuvěřitelným zvukem. Ten je však, s řadou dalších prvků, už za příplatek. Politka „all inclusive“ totiž i v Japonsku pomalu odeznívá.

O praktičnost zjevně nešlo, proto má zavzadelník jen 82 cm dlouhou a 96 cm širokou ložnou plochu. Není to kvůli akumulátorům, těch totiž není tolik jako ve starších hybridech, navíc lze podlahu vyjmout a nakládat přes 65 cm vysoký práh do druhé, skryté schránky. Tu lze také vytáhnout, pak už ale čeká jen schránka na nářadí. Ještě že vyklopené víko na silně skloněné zádi nepřekáží. Na stěhování se zkrátka CT 200h nezrodil...

Ladislav Čermák
Diskuze (36)
5. 10. 2010 22:31
Re: Pravda
VW sekta - posledné kvapky sympatií k VW asi nestratím na ceste, ale na webe.
5. 10. 2010 08:17
Re: Pravda
V predmetnem kontextu se musim domnivat, ze za poradny motor povazujes jakysi pofiderni hybrid, jehoz energeticka bilance je velmi sporna (nizsi naklady na palivo na jedne strane, mnohonasobne vyssi naklady vyrobni na druhe). Nenech se vysmat a zavcasu zavri kram.
Ja bych ti pral, abys na nejakem motoru od VW - zde si muzes na rozdil od Lexe vybrat i par Motoru Roku, mimochodem - chvili jezdil.
Opet jsi vubec neoslnil >:D
3. 10. 2010 22:45
Re: Pravda
já bych hochům z VW přál, aby vwotevřeli vwobě vwoči a konečně udělali alespoň pořádný motor, snaží se už dost dlouho
3. 10. 2010 22:35
Re: ALE-RGIE
dobře, tak pro ty opravdu hodně natvrdlé (jako je třeba "mariachi"), A3 je ve dvou karosářských variantách - třídveřový kompaktní hatchback - který při designovém srovnání s Lexusem má výhodu tří dveří a potom je A3 jako varianta pětidveřová, která má charakter malého kombíku a proto ji také nelze s Lexusem jednoduše srovnávat - víc polopaticky to už nejde, možná obrázek
3. 10. 2010 13:02
Re: Pravda
No vidis, zase si odpovidas na vse sam: Nikdo jiny takove auto nevyrabi - proc asi? Je to totalni propadak po strance designu i techniky a to ze je nabite vybavou svedci prave o tom, ze si samotny vyrobce moc neveri a chce lakat na kombinaci cena/vybava.
Lexus se tim pomalu propada kamsi ke korejske produkci.
Fandum LexeLutora (pokud tedy ve Evrope nejake ma) nezbyva nez doufat, ze vedeni firmy vwotevwre vwobe vwoci a necha se inspirovat u tech nejlepsich a ne u tech nejhorsich kycaru a autoru propadaku.