Nižší střední třída je i nadále velkým lákadlem pro prémiový segment. Proto ohlásil další velký sestup i Lexus, velkolepý a dobře připravený, ovšem s několika „ale“.

Na první pohled z větší dálky to celé vypadá jako dozdobený a trochu protažený auris, ale na tom je pravdy méně, než by leckdo věřil. Ano, některé mechanické skupiny skutečně zůstaly a s hybridním aurisem je shodný dokonce i pohonný aparát, ale tím zásadní podobnosti končí. Liší se totiž nejen rozměry a design karosérie, ale i topologické uspořádání a také konstrukce podvozku.

Kvalitní jízdní vlastnosti totiž dostala na starosti prostorově náročná náprava se dvěma dvojicemi lichoběžníkových ramen, doplněná unikátními tlumiči bočních sil, vibrací kol a náklonů. Jízda by tak měla být klidnější a suverénnější, než v jakémkoliv jiném, srovnatelně velkém modelu. Délkou necelých 4,4 m totiž CT 200h zapadá mezi zavedenou neprémiovou konkurenci. Z ní ovšem vyčnívá nejen výbavou, ale i spotřebou 4,1 l/100 km a nezvykle elegantními tvary.

Na omezeném půdorysu se s pomocí klasických zásad totiž podařilo stvořit objekt sice obvyklých proporcí, ale s neobvykle zpracovanými detaily. Za všechny jmenuji neobvykle vyřezaný C-sloupek, poskytující důstojné ukončení jak zadnímu, tak bočním oknům, lemovaným decentní chromovou lištou. Bez zajímavosti není ani velký přední nárazník, budící dojem, že topologové si mohli dovolit plýtvat místem.

Podobný dojem ostatně čeká i v interiéru. Zatímco vpředu je dvojice dospělých doslova obklopena moderní technikou a ergonomií, vzadu se přidává i podélná a svislá stísněnost. Elegance si žádá své, a proto jsem se se svými 186 centimetry nejenže musel dovnitř téměř soukat (vpředu tou dobou seděla žena), ale narazil jsem temenem do stropu dříve, než na opěrku hlavy. A ačkoliv jsem byl doslova ze všech stran obklopen kvalitní kůží – byla nejen na dveřích, ale i na zadních stranách předních opěradel – nenašel jsem ani loketní opěrku, ani výdech klimatizace. Jen hodně obyčejnou typizovanou lampu na stropě. A neohromily ani rozměry sedačky 44 x 62 cm.

Vpředu to bylo samozřejmě výrazně lepší. Základní verze si sice musí vystačit s manuálním nastavením sedaček a i té dražší musí stačit změny jen základních parametrů, v dobře tvarovaných, komfortních polštářích se sedí velice komfortně, i když mají jen průměrných 48 (sedák) resp. 59 (opěradlo) centimetrů. První rozhlédnutí ovšem naznačuje, oč jde. Řidičova pravá ruka spočine na vysoké středové konzole, kde kromě neobvyklého stylového voliče směru jízdy čeká ještě lexusovská „myš“, tedy polohovací zařízení, fungující na principu výkyvů. A ještě velká spousta dalších ovladačů podle taktiky „pro každou funkci tlačítko“. A v neposlední řadě třípolohový otočný přepínač jízdních režimů, který kromě jiného mění otáčkoměr v měřič dobíjení, známý z jiných lexusů. Teploměr chladicí kapaliny ale chybí, zřejmě ho málo zatěžovaný zážehový motor tolik nepotřebuje. Lahůdkou je malý (368 mm) a prolamovaný volant s multifunkcemi. A nakonec kontrasty – s řadou typizovaných spínačů z levnějších toyot a lacinějšími detaily typu víčka schránky u spolujezdce koexistuje high-endový audisosystéme Mark & Levinson s neuvěřitelným zvukem. Ten je však, s řadou dalších prvků, už za příplatek. Politka „all inclusive“ totiž i v Japonsku pomalu odeznívá.

O praktičnost zjevně nešlo, proto má zavzadelník jen 82 cm dlouhou a 96 cm širokou ložnou plochu. Není to kvůli akumulátorům, těch totiž není tolik jako ve starších hybridech, navíc lze podlahu vyjmout a nakládat přes 65 cm vysoký práh do druhé, skryté schránky. Tu lze také vytáhnout, pak už ale čeká jen schránka na nářadí. Ještě že vyklopené víko na silně skloněné zádi nepřekáží. Na stěhování se zkrátka CT 200h nezrodil...

Lexus CT 200h: Spotřeba 3,8 l/100 km, cena 699.000,- Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
Nový ministr průmyslu nechce, aby OKD spadlo do rukou Babišovu ministerstvu Nový ministr průmyslu nechce, aby OKD spadlo do rukou Babišovu ministerstvu

Ministerstvo průmyslu a obchodu odmítá návrh, aby…

Zeman se poprvé setkal s Havlíčkem, příští týden ho jmenuje ministrem Zeman se poprvé setkal s Havlíčkem, příští týden ho jmenuje ministrem

Prezident Miloš Zeman jmenuje příští týden novým…

Katar investuje pět miliard liber do britské infrastruktury, chce zmírnit dopady brexitu Katar investuje pět miliard liber do britské infrastruktury, chce zmírnit dopady brexitu

Katar hodlá v příštích pěti letech investovat v Británii…

Babišův Hartenberg koupil další kliniku. Již osmnáctou Babišův Hartenberg koupil další kliniku. Již osmnáctou

Skupina FutureLife patřící do fondu Hartenberg přikoupila…

 
 













Blesk.cz

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil jsem, že s Ridim něco má!

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil…

Milenecký vztah kuchaře Emanuela Ridiho (43) a tanečnice Lucie Hunčárové (31) byl už dlouho veřejným tajemstvím.…

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

 

iSport.cz

Zimní boháči! Koukalová vládne mezi Čechy, Shiffrinová ale vyjela třikrát víc

Zimní boháči! Koukalová vládne mezi Čechy,…

Sjezdařka Mikaela Shiffrinová si z lyžařů, snowboardistů a biatlonistů vydělala v uplynulé zimě nejvíce na…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Jsou politici neomezení vládci a dočasní majitelé státu?

Jsou politici neomezení vládci a dočasní majitelé státu?

Pan prezident nám nedávno oznámil, že bude zase kandidovat. Co jsme se na tu zprávu načekali. Komentářů…

Německá média otáčejí: Islámský radikalismus je nebezpečím pro demokracii

Německá média otáčejí: Islámský radikalismus je…

Po atentátu islámského fanatika v Berlíně v prosinci 2016 se začala německá média obšírně věnovat tématu islámu…