Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Leyland Truck oslavuje 100.000 DAF LF

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Britský výrobce nákladních vozidel DAF vyrobil již 100.000 vozidel modelové řady LF, která je na trhu od roku 2001.

V polovině září sjel z výrobní linky Leyland Trucks v Lancashire již 100.000 nákladní automobil DAF LF. Tento jubilejní automobil si při slavnostním ceremoniálu od generální ředitelky Leyland Trucks Andrey Thompson převzal Graham Bellman zastupující společnost Travis Perkins. Ta má v současnosti flotilu 1000 vozidel DAF LF.

Kořeny Leyland Trucks sahají až do roku 1896, kdy byla založena The Lancashire Steam Motor Company. Na základech této firmy vznikla v roce 1907 společnost Leyland Motors Limited, která přímým předchůdcem současného výrobce nákladních vozů.

V roce 1987 začíná spojení britské firmy s nizozemskou automobilkou DAF, která získala 60% podíl v Leyland Trucks. Tehdy se objevuje jméno Leyland DAF. O devět let později, v roce 1996, vstupuje na scénu skupina PACCAR. Ta získala společnost DAF, která měla tehdy finanční potíže. V roce 1998 pak PACCAR koupil i britský Leyland pro jeho zkušenosti s vývojem a výrobou lehkých a středních nákladních vozidel.

Historie modelové řady DAF LF navržené a vyráběné právě u Leyland Trucks začíná v roce 2001, kdy byla představena a získala titul Truck of the Year 2002. Druhé bylo v této prestižní anketě Volvo FH12 a třetí tehdy skončil Renault Magnum.

V roce 2009 se modelová řada LF představila s inovovaným interiérem a optimalizovanou pohonnou soustavou. Na konci roku 2010 se rozběhla sériová výroba modelu LF Hybrid a DAF se tak stal jednou z prvních značek, které mají ve své nabídce nákladní automobil s hybridním pohonem.

V současnosti je DAF LF nabízen v řadě verzí s celkovou hmotností od 6 do 21 tun. Zákazníci mají možnost volby mezi dvěma druhy krátké denní kabiny nebo jednou delší spací kabinou. Konfigurace podvozku jsou nabízeny 4x2 a 6x2.

Paleta pohonných jednotek obsahuje čtyř a šestiválcové vznětové motory PACCAR, splňující emisní normy Euro 5 a EEV. Čtyřválcový motor PACCAR FR o objemu 4,5 litru je dodáván s výkony 103 kW (140 k), 118 kW (160 k), 136 kW (185 k) a 152 kW (207 k) a příslušnými točivými momenty 550 Nm, 600 Nm, 700 Nm a 760 Nm. Šestiválec PACCAR GR nabízejí z objemu 6,7 litru výkon 165 kW (220 k), 184 kW (250 k), 210 kW (286 k) a 220 kW (300 k) a točivý moment 850 Nm, 950 Nm, 1020 Nm nebo 1100 Nm.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)